Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Interfejs do instalacji LPG, gazowej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

czy ma ktoś może schemat interfejsu do instalacji OMVL DREAM XXI? Na naszym forum nie znalazłem, a na elektrodzie są do innych instalacji.

 

Oprogramowanie już mam, najnowsze i nie wygląda na trudne w obsłudze.

Niedługo będę regenerować parownik oraz listwę LPG i chciałbym odczytać parametry przed i po regeneracji, ew. sprawdzić błędy.

Auto moim zdaniem nie ma mocy, jak jest zimno na dworze to po przełączeniu na gaz nie trzyma obrotów dopóki się dobrze nie rozgrzeje, no i spalanie ponad 14l/100km to trochę za dużo nawet jak na mój styl jazdy :)

 

W grę wchodzi tylko kabel USB bo nie mam portu com w netbooku.

A może ktoś ma taki kabel i chce się go pozbyć? :)

 

Złącze instalacji na zdjęciu:

imag0722.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami takiego fejsa kupisz na lpg forum za smieszne pieniądze...ja swój za 20 zł wyrwałem...a o schemat bym tam zapytał.

pewnie tego potrzebujesz :

http://allegro.pl/interfejs-lpg-ac-kme-stag-omvl-lpgtech-i1984549481.html

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wcześniej pisałem do tego sprzedającego, przed chwilą odpisał, że bez problemu kabel sobie poradzi, także kupiłem.

Jak dojdzie to zobaczymy czy coś zdziałam czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak...wymienić podzespoły to nie problem schody się zaczynają jak trzeba pózniej ustawić mapkę ,korekty itd...sam sie namęczyłem kilka dni zanim załapałem o co chodzi ,a i tak nie wyszło idealnie dlatego trzeba było sięudać do gaziarza :) Parametry możn asobie zapisać,ustawić temp.przełaczania itd,ale to nie wszystko,zawsze można spróbować samemu się pobawić,oby tylko nie przedobrzyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam zamiar samemu się pobawić, gorzej być chyba nie może, najwyżej podjadę kilka km na regulację.

Kilka lat temu byłem przy montażu tej instalacji i pamiętam, że gość robił dwie kalibracje, jedną na wolnych obrotach, a drugą na 2000obr/min.

Doświadczenie trzeba na czymś zdobyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam stopnia trudności ustawiania OMVL DREAM XXI. Do tej pory sam ustawiałem STAGa (bardzo prosto) i widziałem dwa razy ustawianie KME NEVO. Według mnie jak masz CLIPA i oprogramowanie do OMVL to dasz radę.

Co do kalibracji to w NEVO i STAGu najpierw wykonuje się autokalibrację, a później zbiera się mapę benzyny, gazu i co najwyżej nanosi się poprawki na mnożnik. W OMVL pewnie jest podobnie. CLIP pozwoli Ci później na sprawdzenie co komputer samochodu "myśli" o pracy na gazie i doszlifowanie ustawień.

Gdybyś chciał to mogę na miarę swoich możliwości jakoś pomóc.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu byłem przy montażu tej instalacji i pamiętam, że gość robił dwie kalibracje, jedną na wolnych obrotach, a drugą na 2000obr/min.

Ja mam OMVL Dream XXI N w swojej megance (ale córka nią jeździ). Jak wyglądało strojenie instalacji wcześniej (na warsztacie) nie wiem, ale jak przyjechałem odebrać samochód to gazownik posadził mnie za kierownicą, a on siadł na miejscu pasażera z laptopem na kolanach i tak jeździliśmy z pół godziny po mieście i poza miastem. On dyrygował jak mam jechać (ostre/łagodne dodawanie gazu, zmiana biegów górę/dół, hamowanie silnikiem itp) i obserwował ekran laptopa oraz wprowadzał stosowne poprawki. Później po 1000 km zapytał jakie mam uwagi odnośnie pracy instalacji (nie miałem żadnych), podpiął laptopa i podobna rundka na trasie, w czasie której naniósł jeszcze jakieś poprawki i tak to trwa do dzisiaj - instalacja zachowuje się bezbłędnie (ponad 7lat i ponad 120 kkm na gazie). Od chyba ponad dwóch lat mam interfejs oraz oprogramowanie diagnostyczne do tej instalacji i od czasu do czasu podłączam laptopa dla podgladu, ale poza zapisaniem na początku ustawień nic nie zmieniałem, bo uważam, że nie ma sensu kopać jak instalacja chodzi bez zastrzeżeń. Interfejs i program diagnostyczny przydał mi się dwa razy przy szukaniu usterki. Raz to był czujnik temperatury na reduktorze (niestabilne wskazania), a drugi raz przejściowe (przypadkowe i chwilowe) przerwy obwodu na cewce elektrozaworu gazowego, też przy reduktorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kol. gimak, jazdy testowe z laptopem też były po montażu i rzeczywiście było tak jak piszesz, różne style jazdy itp. U siebie jednak nie będę zmieniać parametrów, tylko podgląd, żeby sprawdzić różnicę przed i po regeneracji instalacji. Podejrzewam, że odczuwalna będzie różnica już podczas jazdy. Podobnie jak u Ciebie instalacja też dobija już 120tys km i jedyne co było robione poza wymianą filtrów to padnięta sprężynka w listwie. Jesteśmy z niej abrdzo zadowoleni. Przez ponad 6 lat już dawno się zwróciła i zarobiła na to, żeby trochę o nią zadbać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy z niej abrdzo zadowoleni. Przez ponad 6 lat już dawno się zwróciła i zarobiła na to, żeby trochę o nią zadbać

Wymiana filtrów jest dla mnie tak oczywista, że o niej nie pisałem. Dbanie o instalacje to filtry i regulacje. Na temat tego ostatniego gaziarz, który instalację zakładał, jak do do niego pojechałem po 20kkm zapytał - filtry wymienione (tak),czy są jakieś problemy (nie), jak nie ma, to żebym mu głowy nie zawracał - więc nie zawracam. A z instalacji trudno, żebym nie był zadowolony i cieszę się, że więcej jest takich. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem dziś interfejs i poszedłem grzebać, oto wyniki. Podpięcie odbyło się bez problemów, program zadziałał od razu po instalacji, wystarczyło podłaczyć kabelek i juz. Parę screenów. Jeśli ktoś zauważy coś niepokojącego to proszę o informacje.

Działanie na benzynie:

benz.jpg

 

Na gazie:

gaz1.jpg

 

Menu Autokalibracja:

gaz2autokalibrac.jpg

 

Menu Parametry:

parametry.jpg

 

Menu Czujniki:

czujnikiimi.jpg

 

Menu Mapa:

mapatct.jpg

 

to samo przy 2000obr/min:

mapa2000obr.jpg

 

Menu Lambda:

lambda.jpg

 

Menu Modyf. Mieszanki:

modyfmieszanki.jpg

 

Menu Gaz/Benzyna:

gazbenzyna.jpg

 

No i jeszcze na koniec czas działania:

czas.jpg

 

W związku z tym, że nie było żadnych błędów, części już zamówiłem i pod koniec tygodnia, albo w przyszłym będę wymieniać graty, zobaczymy czy to coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!