Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja zaworów a spalanie oleju


cash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W tamtym tyg zrobiłem regulację zaworów wg książki. Wydaje mi się, że zrobiłem wszystko ok, ale... Samochód bierze mi olej, ale brał wcześniej jakieś 0,7l na 1000km teraz wziął ponad 1l na 300-400km ;O Czy wpływ na to mają być może źle wyregulowane zawory? Także mam drugie pytanie, jak nazwać tą uszczelkę, która idzie od obudowy termostatu do głowicy? Chciałbym ją wymienić, bo olej tamtędy trochę puszcza. Na koniec trzecie krótkie pytanie - zakupiłem jakieś 2 tyg temu przewody zapłonowe janmora i dziś zauważyłem, gdy je się dotknie "kopią" niesamowicie, czy cewki mogą być winne? A posiadam te podobno nieszczęsne, sagema.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, to co mogło się stać tak nagle? Wcześniej jak pisałem brał jakieś 0,7l na 1000km. Teraz bierze 5 razy tyle albo i więcej, śmierdzi strasznie spalanym olejem jak silnik chodzi, a wcześniej tego nie było czuć. Robiłem jakiś miesiąc, dwa temu próbę olejową i 2 cylindry puszczały, ciśnienie miały ok. 9, a 2 pozostałe były ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wyciek ale byś o tym wspomniał. Jeżeli wcześniej brał olej to znaczyło, że silnik jest już na wykończeniu. Można jeszcze zrobić mu pomiar kompresji na cylindrach wraz z próbą olejową. I po takiej operacji będziesz wiedział dokładnie co dolega silnikowi. Osobiście sądzę, że pierścienie są do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pierścienie wiem, że są do wymiany, ale pisałem, że robiłem pomiar kompresji na cylindrach jakiś miesiąc temu i na 2 cylindrach kompresja była ok, a na dwóch trochę gorsza. Czy tak nagle i drastycznie mogło się pogorszyć? A jak pierścienie wymieniać, to już raczej wszystko po kolei? A co do silnika to np. moc ma taką jak powinien mieć.

Edytowane przez cash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak brał 0,7l/1000km oleju to już coś było nie tak z pierścieniami zgarniająco uszczelniającymi. Po prostu już nie spełniają swojej roli. Osobiście tak miałem, że silnik brał olej ok. 0,5l/1000km. A wiedziałem, ze silnik nie posiada połowy pierścienia uszczelniająco zgarniającego. A kompresje miał Ok. I jak silnik na 300km spalił 1,5l to od razu zapadła decyzja o wymianie pierścieni. I po tej operacji silnik przestał spalać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!