Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Delikatne śćiąganie na jedną stronę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem tutaj nowy. Mam pewien problem w moim Renault Megane I. Podczas jazdy około 100- 110 km/h lekko ściąga mnie na prawo. Dołożyłem powietrza w przednim prawym kole i jakiś czas było dobrze i teraz znowu zauważyłem tę przypadłość. Jakie mogą być przyczyny ? Czy to może być wina nieszczelności opony i gdy pojeżdżę trochę może być to powodem ściągania na jedną stronę ? Poproszę o jakieś rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej napisał.

Wróżka na urlopie.

Powodów może być parę; opony, ciśnienie powietrza, wybite sworznie, rozjechana zbieżność lub prozaiczne, nachylenie jezdni.

Pytanie jak bardzo ściąga? Jeżeli przy stałej prędkości 60-70 km/h puścisz kierownicę (zachowaj przy tym maksymalną ostrożność :)) i auto przejedzie dystans 50-100 m nie zmieniając pasa :) to zupełnie bym się tym nie przejmował. Oczywiście wszelkie podmuchy wiatru, nachylenie drogi, ba nawet mijane samochody mogą wprowadzić zaburzenie toru jazdy. Takie "sprawdzenie" dobrze jest powtórzyć kilka razy na różnych odcinkach drogi i w różnych warunkach.

Acha jeszcze jedno, pisząc o ciśnieniu powietrza w oponach mam na myśli nie tylko jednakowe ciśnienie w obu parach opon jak również to, że powinno mieć ono odpowiednią wartość dla danego samochodu i opony.

Spróbuj napompować lub spuścić powietrze o 0,1 - 0,2 bar i zobacz co się dziej.

Jak to nie pomoże to szukaj luzów w zawieszeniu i przyglądnij się hamulcom.

Poza tym samochody z przednim napędem mają tendencję do lekkiego ściągania na boki. Oczywiście nie może to być tak, żeby się stale siłować z kierownicą aby utrzymać zamierzony tor jazdy.

 

Dodano: 16 gru 2011 - 21:25

PS

Przeczytaj wątek http://megane.com.pl/topic/12211-sciaga-na-prawo/page__pid__271845#entry271845

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odcinku 50-100m nie zmienię pasa gdy puszcze kierownice ale lekko czuć ściąganie w prawo. Gdy bylem wyważyć koła facet powiedział mi że jak następnym razem przyjadę to przełożymy koła z tyłu do przodu bo mam założone odwrotnie. Myślisz że to pomoże i to może być tym mankamentem. A jeśli chodzi o zbieżność to podjadę do warsztatu i ustawie ja bo auto kupiłem niedawno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy bylem wyważyć koła facet powiedział mi że jak następnym razem przyjadę to przełożymy koła z tyłu do przodu bo mam założone odwrotnie.

I ciekawe po czym to stwierdził ? Jasnowidz ?

Na odcinku 50-100m nie zmienię pasa gdy puszcze kierownice ale lekko czuć ściąganie w prawo

I bardzo dobrze, bo tak ma być (w razie czego masz wlecieć na pobocze, a nie pas przeciwny).

Wszystko masz ok, więc nie kombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajnie chciałem się dowiedzieć co może być nie tak :) I chyba dowiedziałem się potrzebnych informacji:)

 

Dodano: 25 gru 2011 - 00:31

Wczoraj właśnie zrobiłem kilka testów podczas jazdy: puściłem kierownice (oczywiście w granicach bezpieczeństwa) i podczas prędkości około 100 km/h auto na odcinku dobrych 100 m nie zmieniło pasa. Delikatnie ściągnęło mnie ale kontrowałem naprawdę bardzo ale to bardzo delikatnie. Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie ściągnęło mnie ale kontrowałem naprawdę bardzo ale to bardzo delikatnie.

Gdybyś musiał siłować się z kierownicą, choćby delikatnie, to już wtedy jest problem.

Ale jeśli kontrowałeś przysłowiowym małym palcem to nie ma się czym martwić. Śmigaj i się ciesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!