Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie , wibracje przy 2500-3200obr/min


samochodziaz1980

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich , posiadam Renault megane scenic 1997r silnik 1,6e (90KM), od ok pół roku mam problem z buczeniem w kabinie podczas dodawania gazu w przedziale 2500obr zaczyna się robic takie nieprzyjemne dudnienie(buczenie)po przekroczeniu 3200obr jest w miare ok, wymieniłem wszystkie poduszki , nowy wydech i katalizator , plecionka wydechu,wieszaki tłumików itp. Już nie wiem co robic gdzie szukac żeby tą usterkę zlikwidowac, pomużcie proszę ...bo ja rozkładam już ręce..

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest nowy , ale rolki nie zmieniałem

 

Dodano: 18 gru 2011 - 11:08

w silniku słych/'fbac że wałek rozrządu jest wytarty na panewce w łaśnie w tym przedziale obrotów 2500-3200 go słychac czy może to powodowac drgania na silniku i dudnienie(buczenie)??

 

Dodano: 21 gru 2011 - 12:03

zzzzA\\\zzz

 

Dodano: 21 gru 2011 - 12:03

zzzzA\\\zzz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwowałem zapalony silnik i przy obrotach 2500obr/min wzwyz silnik wpada w lekkie drgania odczuwalne na karoserii , wiec czy możliwe że coś bije lub jest wyrobione np.wałek rozrządu|????

 

Dodano: 22 gru 2011 - 11:02

chodzi mi oto czy słyszalny u mnie wałek rozrządu może powodowac aż takie wibracje?

 

Dodano: 24 gru 2011 - 21:38

Proszę Was napiszcie co mam zrobic gdzie szukac przyczyn ,nie wiem moze zaczac od zdjecia klawiatury w glowicy i sprawdzenia wałka czy nie ma luzów???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć osłonę kolektora wylotowego, odpal auto, dodaj gazu na przepustnicy i ręką sprawdź (przysuwając, nie dotykając), czy na łączeniu kolektora z katalizatorem nie dmucha po ręce. Jak dmucha, masz przyczynę.

A, i jeszcze jedno. Jak zawory nie będą dobrze wyregulowane, silnik będzie wpadał w wibracje, trząsł się, itp.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zgadzam się z przedmówcą. Sprawdz kolektor wydechowy bo prawdopodobnie jest peknięty. To norma. U mnie tez zaczął powoli pękac i odgłos mimo wymiany wszystkiego narastał. Teraz szykuje sie do wymiany kolektora na nowy z Nowego śącza z rur nie żeliwny. A drgania silnika . No wiesz czas robi swoje i silnik nie bedzie jak nowy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor jest dobry , połączenie pomiędzy katalizatorem a kolektorem jest szczelne, silnik zaczyna drżec(wibrowac) jak osiągnie 2300obr/min jest to odczuwalne w kabinie słychac plastiki jak trzeszczą od drgań , czy ktoś z Was szanownych Forumowiczów miał taki przypadek w swoim Scenicu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie w Scenic-u, ale w ciotki Megane. Mechanik, jak walczył z uszczelką miski olejowej, podłożył między kolektor i gródź drewniany klocek. Po odbiorze auta, też były wibracje na karoserii i w środku. Okazało się, że zapomniał go wyjąć. Po wyjęciu go, jak ręką odjął...

Spróbuj jeszcze jedną rzecz:

Niech ktoś wsiądzie za "fajerę", przyciśnie pedał gazu do obrotów, w których występuje ta anomalia, a Ty lekko przytknij coś do rury wydechowej (nie tak, aby ją zatkać całkowicie, ale żeby był opór w wylocie gazów). Jeżeli to dudnienie ustanie, oznacza to problem z wydechem (tłumik końcowy).

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście piszesz, że buczenie występuje. To, że buczy w tłumiku końcowym, nie oznacza że będzie to słychać tylko z tyłu.

Sprawdziłeś, czy nic nie blokuje kolektora dolotowego ? I nie mówię tu o otwarciu maski, spojrzeniu i zamknięciu maski. Trzeba zajrzeć od dołu lub głęboko włożyć rękę za kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem czy coś nie koliduje z silnikiem i wyglada że wszystko jest ok,jeszcze tak myśle że może koło pasowe wału korb. jest krzywe?ale ja mam koło aluminiowe,w moim sceniku jadąc tak do 100km/h jest w miare cicho , powyżej 100km jest już glośno , ale przegladalem forum i większosc ludzi ma podobny problem więc może ten typ tak ma?:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!