Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie przy zimnym silniku 1.6e 97


cih

Rekomendowane odpowiedzi

termostat
myślisz?? Bo to jest tak jakby ssanie się w ogóle nie załączało......

 

[ Dodano: 2008-08-28, 08:51 ]

Witam, wczoraj wymieniłem termostat i wyregulowałem zawory :) niestety problem dalej pozostał, że na zimnym nie trzyma obrotków. W sumie jest minimalnie lepiej ale i tak potrafi zgasnąć.....jakieś propozycje??? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ja miałem kilka dni temu tak, że po przejechaniu 3, 4km silnik skakał jak oszalały, jakby na któryś gar nie palił, a chodził jak maluch. Pojechałem do mechanika, żeby sprawdził na kompie (zrobilem to specjalnie rano kiedy bylo zimno). A ten sprawdził świece, które się "skończyły", wymienił i 20zł skasował. Działa bo dziś rano było zimno i zero problemów. Ale po przejechaniu 50 km na skrzyżowaniu na jałowym biegu obroty się wahały. Przeczyszczę silniczek krokowy i zobaczę czy to coś da.

Pozdrawiam!

P.S. A jedna świeca to była taka marnizna, że szok - aż dziw, że auto jeździło normalnie.

 

 

Witam, wczoraj wymieniłem termostat i wyregulowałem zawory <czerwona> niestety problem dalej pozostał, że na zimnym nie trzyma obrotków. W sumie jest minimalnie lepiej ale i tak potrafi zgasnąć.....jakieś propozycje??? :roll:

 

 

Wczoraj wymieniałem chłodnice i płyn przy okazji i auto chodziło na wolnych obrotach z 15 minut, aż tu nagle zaczęły obroty spadać, auto prawie gasło. Mechanik zdjął fajkę ze świecy, auto dalej chodzi, iskry na niej nie ma, drugą to samo. Szybko to zdiagnozował i chyba dobrze. Wymień cewkę zapłonową. Ta stara na wysokich obrotach dobrze działa, ale na na niskich już nie. Wymieniłem dziś rano - koszt 80zł. Na razie jest git.

Poobserwuj pracę silnika czy jak obroty spadają to nie podskakuje cały. U mnie lekko zaczął drgać i mechanik to wyłapał, ze nie pali na jeden gar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

[przeniesiono]

witam może nie w tym temacie to opisuję jeśli tak to prosze o przeniesienie do odpowiedniego działu: od listopada jestem w posiadaniu meganki, powymieniałem wszystkie płyny, rozrzad ale od momentu kupna autka dręczył mnie problem gaśnięcia silnika rano przy dojeżdzaniu do skrzyżowania jak był zimny potem jak się rozgrzał było ok, przeczytałem prawie wszystkie opisy o tym problemie a to wymiana silniczka krokowego, a to przepustnica brudna, czujnik temperatury silnika lub czujnik położenia przepustnicy na pewno każda z osób która taki problem opisywała miała coś uszkodzone. U mnie pomogło spryskanie WD40: wtyczek od czujników temperatury przy termostacie, spryskałem też gniazda cewek gdzie wchodzą kable od świec oraz wtyki od silniczka krokowego i czujnika położenia przepustnicy. Prawdą jest ze u mnie pomogło autko chodzi równo, nie gaśnie rano jak jest zimny narazie jest ok. Może komuś sie ten opis przyda bez konieczności wymiany cześci przy takiej usterce.

Pozdrawiam valdi-77

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odgrzeję kotleta :)

 

Pacjent: Meganka 1,6 8v 1996, 90KM

Odpala bez problemów, przez chwilę trzyma obroty 1100-1200, po chwili spadają do 750 i jest dobrze, dopóki się nie ruszy i nie wciśnie sprzęgła. Na ciepłym silniku jest wszystko w porządku, obroty wzorowo - 750 obr/min i nie gaśnie.

Co jeszcze zauważyłem:

-podczas jazdy wskaźnik temperatury lubi sobie podskoczyć, opaść, tak jakby ktoś wtyczkę na chwilkę odłączał. Na postoju jest w porządku, wskaźnik przy trzeciej kresce. Styki przy czujnikach poprawione.

Do tej pory zrobione:

-wymiana kabli i świec (z innego powodu)

-wymieniony termostat bo silnik stygł podczas jazdy, na postoju grzał.

-układ odpowietrzony, wszystko ładnie grzeje

Zamierzam:

-wyczyścić silnik krokowy i przepustnicę

-wyregulować zawory

I tu pojawia się pytanie, czy warto regulować zawory, czy to pomoże?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mmardok, zwrócę na to uwagę, ale zastanawiam się, czy przy uszkodzonej tej uszczelce obroty by nie wariowały? Teraz obroty nie falują, wszystko jest w porządku, tylko wystarczy ruszyć kawałek, wcisnąć sprzęgło i auto potrafi zgasnąć :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

W takim razie obstawiałbym krokowca, ale przy czyszczeniu przepustnicy można przy okazji zobaczyć na tą uszczelkę. U mnie w clio miałem jednocześnie problem z krokowcem i właśnie z tą uszczelką. Po wymianie krokowca na nowy i po wymianie uszczelki (wyglądała okropnie) wszystko jest teraz OK. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzę to.

Jeszcze ponowię pytanie o zawory, warto regulować czy nie? Auto bardzo ładnie i cicho pracuje na ciepłym silniku, nie to co inne klekoty 1,6 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a może to czuknik podciśnienia szwankuje i przy nagłym zamknieciu przepustnicy komputer nie zdąży ustalić odpowiedniej mieszanki, a i cisnienie w listwie wtryskowej też sie wtedy zmienia...Bo wnioskuje ze ten mega długi weżyk który idzie do tego czujnika i kkóry lubi pęknąć na zgięciu sprawdzaliście...? Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacol_696, coś w tym jest bo na meganecoupe.pl wyczytałem, że wymiana tego czujnika pomogła na gaśnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już u siebie ten wężyk wymieniałem,bo był pęknięty i zależnie jak sie ułożył,albo było ok,albo zaczął szarpał i przygasł... a z tego co wiem to ten czujnik pasuje od poldka a jest znacznie teńszy:) a i wężyk nie kosztuje majątek... wiec watro sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez sie bawili mechanicy ja i dalej kaszana. Teraz prowadze obserwacje. Autko wczesniej gaslo teraz tylko obroty na chwile spadaja do 100-200 by po chwili wskoczyc na 500-600. Dzieje sie tak gdy dojezdzam do skrzyzowań i zwalniam. Gdy sie zatrzymam wszystko oki (wczesniej tylko sprzeglo wcislem i gasl). Szukalem odpowiedzi cale to i forum meganecoupe.pl przelecialem. Nie mam pojecia co jest. Nawet mechanicy nie wiedza. Moze cos na odczepnego powiedzial mi ze komp jest za slaby i juz nie wytrzymuje, ale sami ocencie to wypowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cocker999, widzę że u Ciebie jest jeszcze gorzej.

Jak na razie mam taką listę, co zostało opisane na forach:

-silnik krokowy

-czujnik położenia wału

-czujnik położenia przepustnicy

-czyszczenie przepustnicy

-czujniki temperatury w termostacie

-kable WN

-świece

-sprawdzenie szczelności dolotu

-regulacja zaworów

-czujnik MAP i jego słynny wężyk

Większość z tych rzeczy można zrobić samemu, ale jak się skończą możliwości to zaczną się schody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sek w tym ze juz wsio bylo robione. Mam takie wrazenie jakby to gdzies od elektryki zalezalo. Licze tez na to ze jak zrobi sie cieplo to przejdzie. A w wakacje spokojnie wszystko sprawdze sam. Przede wszystkim chce caly silnik oslonic od dolo. Ktos na jakims forum pisal cos o wodzie w ukladzie dolotowym. Moze to u mnie jest. Mam stozek i woda peweni z latwoscia sie dam dostaje. Chce tez obsluchac czy gdzies jakies dziury nie ma ( o uszczelke mi chodzi). I tak jak pisalem prowadze obserwacje. Po roznych naprawach ciesze sie ze juz nie gasnie, a spadek takich obrotow nastepuje tylko wtedy jak jade np. 90, rzuce na luz i obroty do 100-200 i wracaja na 500-600, natomiast jak jade powoli, tzn hamuje silnikiem to takiego spadku nie ma a trzymaja sie kolo 500. Natomiast jak juz stoje to obroty sa rowne. nie faluja. Sam juz nie wiem. Ale tak jak mowie mysle ze to woda i elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to załóż na próbę fabryczną puszkę z oryginalnym filtrem powietrza. Od tego bym zaczął, sprawdzić nie zaszkodzi jak masz starą puchę w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!