Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie przy zimnym silniku 1.6e 97


cih

Rekomendowane odpowiedzi

mam sama rure bez puchy. Tak na marginesie to w tamtym roku mialem tak ze silnik mi sie "dusil". Dodawalem gazu a obroty spadaly i kichal prychal. Dzialo sie tak jak bylo mokro, tzn po deszczu lub po wjechaniu w kaluze ale zrobilo sie cieplo i sucho i nic takiego sie nie dzialo do tej chwili. Z racji tego ze malo jezdze wiec takich dolegliwosci nie spotkaly mnie wiecej. Kurs jakies 7-8 km dziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Clio jak było mokro i takie było zachowanie zawsze pomagała wymiana kabli WN. Na ciepłym silniku przestawało bo pod maską robiło się sucho - to moje jedyne wytłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w niektórych autach komputer ustalając dawkę paliwa bierze też aktualną prędkość pojazdu,wiec może tu jest pies pogrzebany??? szperałem trochę w instalacji elektrycznej silnika i czujnik prędkości auta też jest podłączony do komputera,a co za tym idzie komputer uwzględnia obciążenie nie tylko podciśnieniem i otwarciem przepustnicy,ale też prędkość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacol_696, nie wiem czy tak jest w Meganie, raczej wątpię bo po rozgrzaniu silnika też by było podobnie.

Wyczyściłem dziś silnik krokowy - brak poprawy. Był zasyfiały, teraz kolej na przepustnicę :-/ Pomysły się kończą, a rozwiązania brak.

Dodam, że jak się odłączy czujnik temperatury, który podaje sygnał do komputera to problem znika, ale wtedy nie ma ssania. Auto odpala wtedy bez problemów i nawet gdy na dworze jest zimno utrzymuje obroty równe 750. Gdyby to było moje auto to bym chyba tak zostawił, no ale ma być zrobione dobrze, więc szukam dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, może nie taka sama usterka, ale zaczynało się podobnie.

U mnie po odpaleniu od razu gasł, chyba że go trzymałem na obrotach....jednak po 2 dniach już go w ogóle nie mogłem odpalić a komputer przechodził w tryb awaryjny (Megane 1.6e 1998).

Przyczyna była banalna ale zanim doszedłem do niej sporo wydałem.

Przyczyną była zaśniedziała listwa bezpieczników pod akumulatorem i przepalony jeden styk tam. Przeczyszczenie listy i przylutowanie styku pomogło.

Może warto byście i wy tam zajrzeli, a nóż to to i się uda <czerwona>

Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iceman_k, dzięki za wskazówkę. Już na szybko tam zajrzałem ze dwa dni temu, poruszałem wiązkami i wskazówka od temperatury przestała podskakiwać - czyli był brak styku tak jak podejrzewałem, tylko nie wiedziałem gdzie <czerwona> Niestety na gaśnięcie nie pomogło, ale każdy trop trzeba sprawdzić :mrgreen:

 

Edit: 10.03.2010.

Wracając do gaśnięcia, wymyśliłem tylko tyle:

Gaśnie będąc na ssaniu, czyli podwyższone obroty (więcej podawanego paliwa i powietrza).

Przy wciśnięciu sprzęgła, gdy auto się toczy komputer cały czas dostaje informację z czujnika że silnik jest zimny i podaje więcej paliwa, natomiast zdjęcie nogi z gazu powoduje odcięcie dopływu powietrza i w rezultacie auto się dusi (paliwo się nie spala bo przecież nie ma powietrza) i gaśnie.

Teraz pytania za 100 punktów:

-czy mój tok rozumowania jest poprawny? (oby tak :mrgreen: )

-czy to będzie wskazywało na uszkodzony silnik krokowy czy inne licho?

Przypominam, że po odłączeniu czujnika temperatury auto nie gaśnie i zachowuje się przyzwoicie w każdych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja miałem ten sam problem z gaśnięciem auta jak był zimny odpalał bez problemu ale potrafił zgasnąć po przejechaniu 1 km przy dojeżdżaniu do skrzyżownia ale jak się rozgrzał to było wszystko ok , wszystko sprawdziłem sliniczek nawet wymieniłem go na nowy , przeczyściłem przepustnicę i nic nie pomogło dopiero jak mechanik naprawiał mi uszczelkę pod głowicą powiedział że doszlifował mi 3 zawory (chyba tak to się mówi) i od tego momentu jak ręką odjał auto sprawuje się idealnie nie gaśnie nawet zaraz po odpaleniu jak przełączę na gaz to jest ok i przy dojeżdzaniu do skrzyżowania też jest ok

I tak sobie myślę że jedna z przyczyn waszych problemów z gaśnięciem auta mogą być właśnie zawory acha luz zaworów też sprawdzałem wcześniej było dobrze a gasnął

może komuś przyda się ten mój opis mojej usterki i kogoś naprowadzi

pozdrawiam valdi-77

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto znów zachowuje się normalnie, już nie gaśnie. Wszystko wróciło do normy i nie wiem czy pomogły opisane wyżej zabiegi, czy to tylko zbieg okoliczności. Auto ciągle pod obserwacją <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

odswiezam i dopisuje się do problemu wiekszosci opisow w tym temacie:

 

odpalam gasnie, po wcisnieciu sprzegla przy dojechaniu do skrzyzowania gasnie, czasami w trasie po 2,3godzinnej podrozy na swiatlach po wcisnieciu sprzegla tez potrafi zgasnac. Jutro jade podpiac pod komputer, nastepnie wykonam wszystkie czynnosci które kilka postow wyzej opisal meganecoupe02.. Jak ktos ma jakies nowe info to piszcie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam cały czas mam problem z gaśnięciem na zimnym silniku sprawdzam wszystkie czujniki nawet mechanik podpinał pod komputer i nic nie znalazł mam do was takie pytanie gdzie znajdują się czujniki prędkości auta i podciśnienia może ktoś ma jakieś zdjęcia Proszę o pomoc bo jeszcze trochę to zwariuje z tym autem Z góry dziękuję :mrgreen:

 

[ Dodano: 2010-11-17, 21:04 ]

Wymieniłem czujnik temperatury powietrza i prawie wszystko wróciło do normy tylko zostaly takie objawy, że gdy gwałtonie przyspiesze do 4000 obrotów i gwałtonie zahamuje to obroty spadają i gaśnie czasami jest problem potem zapalic auto nawet gdy dodam gazu to odrazu obroty spadają muli go i gaśnie ale jak juz odpali to chodzi bardzo dobrze :( Może ktoś pomoże co dalej moge zrobić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Miałem ten sam problem z Meganką 1.4 eco (wyłącznie na zimnym silniku na PB, a na LPG bez problemu). Lista wymienionych elementów osprzętu, kabli i innych modułów jest zbyt długa by przytaczać. Ostatnio wymieniłem nawet pompę paliwa, ale efektu nie było. Dolewałem również różnych płynów do czyszczenia wtrysków itp. Wszystko to trwało 3 lata i mechanicy rozkładali ręce.

 

Brat namówił mnie na dolanie denaturatu w proporcji 1:100 do benzyny i... problem zniknął tego samego dnia. Denaturat wiąże wodę i spala się z nią. Już minęło kilka dni i nadal auto chodzi świetnie. Mimo, że na początku miałem duże obiekcje przed wlaniem denaturatu, to teraz polecam szczerzę tą metodę! Pamiętajcie, że denaturat to po prostu spirytus.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem dokładnie te same objawy, że tylko na zimnym gasł, na ciepłym jakoś nie gasł,

u mnie rozwiązaniem była regulacja zaworów.

dolotowe miały za duży luz, a wydechowe prawie wcale,

dane z książki "Sam naprawiam":

 

zawory regulacja, na 0,10mm -0,15mm dolotowe, 0,25mm - 0,30mm wydech (regulacja używanych wydechowych, jak zakładasz nowe wydechowe to odstęp 0,20mm do 0,25mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!