Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpowietrznik chłodnicy gdzie to kupić?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam problem jak w tytule. W mojej megi ucieka płyn chłodniczy, a winna całej sytuacji jest śruba odpowietrznika na chłodnicy. Obdzwoniłem juz kilka sklepów motoryzacyjnych jednak wszędzie proponują nową chłodnice bo nie posiadają w sprzedaży takiej plastikowej śruby, jedynie całe chłodnice. Na allegro też nie mogę tego zlokalizować. Z tego co udało mi się wyczytać na forum jest to część która często jest przyczyną wycieków płynu. Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma jakiś namiar na sklep internetowy gdzie można ją zamówić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś dopasować z innego auta??? To przecież tylko odporna na temperatury śrubka plastikowa o odpowiedniej średnicy i skoku gwintu. Tu coś podobnego z bawarki: http://moto.allegro.pl/odpowietrznik-chlodnicy-bmw-oryginal-lodz-sruba-i1999460221.html

Wykręć to co masz, pobierz wymiary i poproś o porównanie sprzedawcę. Przypuszczam, że będzie to samo, ba tak jak bosch robi alternatory do kilku marek, tak zapewne producent chłodnic nie ogranicza się tylko do Renaulta. Istnieje prawdopodobieństwo, że takie detale będą współzamienne.

Na innej aukcji z tym korkiem znalazłem jego wymiary, jednak bez skoku gwintu:

Wymiary: gwint M10, długość gwintu 10mm, średnica łba 16mm

Może na Twojej wystarczy tylko oring za kilkadziesiąt groszy wymienić???

Jest jeszcze i inna opcja.

Jeśli masz jakiegoś znajomego tokarza, to taką śrubke z mosiądzu dorobi w kilka minut.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zainteresowanie tematem. Widziałem na allegro te do BMW (niby tez mają chłodnice valeo)ale wydaje mi się że są inne. Zupełnie inaczej wygląda ten oring, (u mnie oring wchodzi jakby w wytłoczenie w śrubie) ta nieszczęsna śrubko/zatyczka też wygląda inaczej niż w megi. Boje się wstawić czegoś innego bo tam jednak jest ciśnienie i moge sobie pogorszyć bardziej niż poprawić. Myslałem już o zaslepieniu tego metalową śruba ale wtedy już odwrotu nie będzie, dlatego wolałbym dopasowac coś co było orginalnie w megi nie widzi mi sie teraz chłodnicy wymieniać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Twoja nie jest popękana, wyszczerbiona, lub z uszkodzonym gwintem, to pomyśl tylko nad wymiana uszczelnienia.

Jeśli natomiast ma jedno z powyższych uszkodzeń to należałoby ją wymienić.

Tak jak wyżej pisałem, z powodu kilku groszy nie warto wchodzić w koszta wymiany chłodnicy, płynu i całej z tym związanej roboty.

A czy to będzie oryginał, czy zamiennik z innego auta to nie ma znaczenia, byle średnica i skok pasują.

W innych markach układy chłodzenia też są o podwyższonym ciśnieniu.

Zapytaj także w ASO. Na forum R19 przeczytałem, że kiedyś kosztowało to 13zł

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na innej aukcji z tym korkiem znalazłem jego wymiary, jednak bez skoku gwintu:

Wymiary: gwint M10, długość gwintu 10mm, średnica łba 16mm

Jeżeli to jest M10 to skok już jest sprecyzowany, wystarczy zajrzeć do normy z gwintami metrycznymi lub poradnika mechanika (akurat nie mam ani jednego, ani drugiego pod ręką).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak, tłumaczysz jak piekarzowi, ale nie do końca masz rację heheheh.

W praktyce jednak tłumaczysz elektromechanikowi, przez ostatnie 25 lat zatrudnionemu jako ślusarz, a wcześniej też w nieodbiegającym od ślusarstwa zawodzie, tak więc wiem co to oznacza i o co biega. Patrząc na ten gwint widoczny na fotkach, dam sobie nabiał ukręcić, że jego skok jest drobniejszy jak popularny zwykły, stosowany na śrubach. Dla tego też napisałem, by zmierzyć skok gwintu w oryginalnej, plastikowej śrubie odpowietrznika. Ja bym tu obstawiał, że to M10x1,25.

Co zaś tyczy się samego "M" zastosowanego w opisie, to ta literka oznacza gwint metryczny i ma związek z kształtem gwintu, zwanym kątem zarysu, nie jego skokiem.

Gwinty metryczne (należące do grupy gwintów złącznych) mogą być: trapezowe, stożkowe, okrągłe, trójkątne.

A te metryczne dzielą się na zwykłe, gdzie skok ma ustaloną odległość w zależności od średnicy śruby i drobnozwojowe, (gdzie można jeszcze zauważyć podział na drobny i drobniejsze) x1.5, x1.25, x1, x0,75

Tu nie jest przyjęta taka sztywna zależność skoku od średnicy jak przy metrycznych zwykłych.

Są i grubozwojowe gdzie ten skok jest większy jak w przypadku zwykłego. (to tak tylko informacyjnie, by zestawienie było kompletne)

Wszystkie te gwinty sprawdzisz jednym zestawem płytek wzorcowych dla gwintów metrycznych, potocznie zwanym "grzebieniem do gwintów". Przykładowo do sprawdzania gwintów metrycznych ISO 60°, gwintów Whitwortha 55°.(gwinty rurowe, UNC, UNF mają swój zestaw płytek, czasami występują jako 2 w jednym)

Należy jeszcze dodać, by było śmieszniej i straszniej, że te gwinty mogą występować w wersji LEWEJ i do ich naciecia potrzeba oddzielnych zestawów narzynek i gwintowników.

Tak więc to, że ktoś zastosował w opisie "M10" nie oznacza, że to standardowy skok 1.5 i że nie może on być drobnozwojowym, przykładowo x1.25 lub x1 jakie są jeszcze często spotykane w oprawach na żarówki.

Po dowody na to nie będę odsyłał do specjalistycznych wydawnictw, bo nie chodzi tu o habilitację, którą zapewne ktoś już na gwintach zrobi, ale po prostu do Wiki. Tam to też jest wyjaśnione.

Nawet możesz sobie takie metryczne, drobnozwojowe gwintowniki i narzynki zakupić i to nie tylko w tym jednym przykładowym miejscu:

http://elektromix.com.pl/p/805/8128/beta-443-narzynki-okragle-gwint-metryczny-drobnozwojny-hss--narzedzia-reczne-narzedzia-warsztatowe.html

Jeśli nie kupisz, to przynajmniej poczytać i pooglądać możesz. :)

PS.

Zwróć uwagę na środkową kolumnę w tabeli na dole. (na prawą z cenami nie zaglądaj bo oczopląsu można dostać)

Każdy następny skok gwintu ponad te wyszczególnione dla danej średnicy śruby, jest już normalnym skokiem gwintu zwykłego i to właśnie te znajdziesz w przywołanych przez Ciebie materiałach w poradnikach mechanika. Chyb zastosowano w nich bardzo wielkie skróty myślowe stwierdzając, że metryczne to tylko te ze zwykłym skokiem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gojgien nie miałem zamiaru kolegi urazić. Napisałem tak, bo wnioskowałem z tekstu, że przytoczone dane były podane na aukcji, a ogólnie przyjęte jest, że jak przy gwintach metrycznych nie jest podany skok, to w domyśle jest to gwint zwykły. A uwaga na temat norm lub poradnika była skierowana do autora tematu gdyby miał wątpliwości w tej materii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ nie czuję się urażony. Tekst natomiast napisałem, by obalić to błędne przekonanie, że "M" jak metryczny oznacza tylko gwint zwykły i jest ujęty w ścisłe ramy zależności skoku od średnicy śruby.

A dane faktycznie były z podobnej aukcji, jednak nie były pełne, właśnie z powodu braku info o skoku gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!