Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przebiegi w Waszych TCe a usterkowość auta


Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie mialem: elfa, motrino (wlany przez aso bez mojej zgody), LM a teraz Xado. Z dodatkow ceratec, ceramizer a teraz verylube (na razie przelatane 300 km). Plukanki LM pro, archoil i motul czeka na swoja kolej.

 

Oleje - rozne ilosci spalonego oleju przy tym samym przebiegu i rozny kolor przy wymianie (od najgorszego: motrino, elf, lm). 

Dodatki  (co 2 wymiany oleju) - na pewno nie spadlo spalanie, po ceratecu silnik najlatwiej zapalal i na poczatku najbardziej sie wyciszyl. Jezeli auto postoi 1-2 tyg na mrozie to przy dobrym oleju i dodatku podczas startu nie ma zadnych zgrzytow. 

 

Plukanki przewaznie co 2-3 wymiany oleju. Archoil smierdzi nafta, lm jakis chemiczny zapach, ktory juz skads kojaze ale nie wiem skad. Po kazdym zastosowaniu olej leci ciemniejszy a nowy olej dluzej jest czysty.

 

W clio 3 1.2 chyba 89 tys. km od bratowej byl teraz zmieniony olej z 10w40 na syntetyczny xado 5w40 + dodatek verylube, do tego przed wymiana plukanka. Po 2 tys. km nic sie nie rozszczelnilo, nie bierze oleju (wczesniej praktycznie tez nic nie bralo), ladnie odpala (zobaczymy co bedzie przy mrozach) i rowno chodzi.

 

W styczniu powinienem wymieniac olej to dam znac jak wyglada xado po 10 tys. km i czy silnik go bierze.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenna informacja.  Pytanie: Czy ktoś używał rewitalizantów XADO ?

 

Dokładnie chodzi mi o ten 1 Stage:

 

http://www.petrostar.pl/chemia/ceramizery/xado/1_stage/xado-1-stage-new-car-atomic-metal-conditioner,p1188779410

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę, że są dwa rodzaje dodatków do oleju silnikowego: takie co tylko obniżają tarcie i ewentualnie polepszają nieco skład oleju (właściwości) oraz takie co tworzą warstwę ceramiczną. Tak naprawdę dopóki nie zrobisz konkretnych badań dla porównania, to nie będziesz miał w 100% wiarygodnej informacji tj. odpowiedzi na pytanie który jest najlepszy. One wszystkie działają dobrze, więc moim zdaniem najlepiej kierować się po prostu ceną (po tym jak już wybierzesz który rodzaj dodatku preferujesz), każdy z tych dodatków będzie lepszy niż jego brak. Swego czasu, jak oprócz aut 'cywilnych' miałem buggy, quada, samuraia, to kupiłem sobie bańkę 5l motor-life (reduktor tarcia) za 250 zł. Fajna sprawa, bo to możesz dolewać wszędzie - do silnika, skrzyni, mostów, reduktora, a nawet do wspomagania :-) Aktualnie stosuję i polecam preparaty tworzące warstwy ceramiczne (xado też takie ma, ale są bardzo drogie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety (albo stety) ale takie testy nie wnoszą praktycznie nic bo w ogóle nie oddają warunków panujących w silniku i zachodzących tam procesów. To samo powie każdy, kto ma choćby niewielkie pojęcie o przeprowadzaniu testów. W rzeczywistych warunkach wyniki mogą być kompletnie odmienne więc nie należy z tych testów wyciągać absolutnie żadnych wniosków.

Co do rewitalizantów Xado to opinie są raczej pozytywne. Do silnika benzynowego Ceratec będzie niezły (choć wg. mnie Archoil AR9100 lepszy) ale do diesla zdecydowanie Archoil AR9100.

Jeśli ktoś planuje zakup modyfikatora to proponuje się wstrzymać jeszcze jakieś niecałe 2 tygodnie na debiut nowego Archoila AR9200V2, który będzie zapewniał poziom ochrony i współczynnik tarcia na niesamowitym poziomie. Koszt opakowania 200 ml na 4,5 do 5,5 l oleju ma wynieść ok 100,00 zł co biorąc pod uwagę właściwości modyfikatora jest wg. mnie bardzo przystępną ceną (cena Ceratec-a to ok 60-70 zł a nawet nie ma porównania).

Co do opinie o Specolu to mniej więcej 99% pozytywnych 1% negatywnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może wrócę do tematu TCe i usterkowości w którym zwróciłbym wszystkim uwagę na odpalanie aut na "popych" lub na lince, trafił do nas egzemplarz, który w ten sposób został uruchamiany , bo padł akumulator. Mało doświadczony kierowca ♀ chciał(a) uruchomić silnik na holu przy prędkości ok.20-25km/h wrzucając 1 bieg i puszczając energicznie sprzęgło, efektem tego wyleciało kilka zębów na zębatce w rozrządzie, ku naszemu zaskoczeniu nic więcej się nie zniszczyło i po wyminie całego rozrządu silniczek pracuje jak nowy.

Sprzęgło niecałe 100kkm i na śmietnik, a to za sprawą jeżdżenia w szpilkach do czego się ♀ przyznała :-)

Kilka miesięcy temu podobny numer wykręcił młody kierowca Citroena 1,6THP 200KM, a jeszcze wcześniej nasz klient w Megance Kombi 1.6 16V K4M, przeskoczył pasek i tłok się spotkał z zaworami w obu tych przypadkach nie było co ratować z silnika.

Jak dobrze widać i słychać w wielu przypadkach sami użytkownicy są winni poważnym usterkom.

 

Wracając jeszcze do oleju na naszym rynku, naprawdę wierzycie, że są takie same ? ;-)

https://finanse.wp.pl/podwojne-standardy-zywnosci-w-ue-ke-grozi-korporacjom-6170571473413761a

W motoryzacji jest dokładnie tak samo.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

308kkm 1.4TCe co wy na to :-)

S3 Grand Privillege-Lux 2009r. 2 właściciel auto sprowadzone z Niemiec super wyposażone, od przebiegu 153kkm jeździ na LPG w między czasie wymieniany był przy silniku rozrząd, sprzęgło, uszczelki, uszczelnienie turbo, głowica prawdopodobnie od nowości. Olej gość wymieniał co max. 15kkm, wymienił olej w skrzyni, robi z synem długie trasy Niemcy, Holandia, teraz będzie robił drugi raz rozrząd, bo chce autem jeździć dalej :-)

I co można ?

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jeden Scenic 2009r. 1.4TCe pierwsza rej. 02.2010 salon PL, 216kkm drugi właściciel, odkupił auto od brata, nikt wcześniej silnika praktycznie nie ruszał, jedynie jego brat był na uszczelnieniu pokrywy rozrządu, bo był delikatny wyciek, to widzę standard w tych silnikach, w naszej Megi Coupe też zaobserwowałem zapocenie w tym miejscu. Sprzęgło wymieniane już było przy około 100kkm. Za naszą poradą klient wymienia komplet uszczelek silnika, silnik jest w świetnej kondycji, trochę nagaru na zaworach, który da się wyczyścić, gniazda i zawory szczelne, chociaż widać niewielkie wżery, które da się wypolerować, szklanki w super stanie, drobne ryski na jednym wałku nie stanowiące problemu, pierścienie tłokowe szczelne, tłoki normalne nie zaolejone i bez nalotu, dołu silnika nie rozbieramy, bo cała reszta jest ładna, klient widać dba o autko mówi, że olej wymieniał co +/_ 15kkm. Przy turbo ułamany był, plastikowy króciec od podciśnienia z tym też spotkaliśmy się kilka razy, element jest nie do dostania, nawet w ASO nie mają, trzeba nagwintować i wkręcić metalową rurkę na klej.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!