Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obory i gaśnięcie po regulacji zaworów


djpablo211

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Tak jak w temacie, wczoraj regulowałem u mechanika zawory (K7M 90KM 1996r bez gazu)i dzisiaj rano auto po przejechaniu jakiś 300-400m na światłach zgasło, po uruchomieniu zauważyłem że falują obroty 700-800 . Najgorsze jest jak się podjeżdża do świateł i gaśnie, na postoju może chodzić godzinę i nie zgaśnie. Problem ten nie występował wcześniej. W wakacje wymieniłem przy okazji innej awarii ( http://megane.com.pl/topic/30362-problem-z-obrotami-po-uruchomieniu-16-8v/page__p__241453#entry241453 ) świece i przewody, czujnik położenia wału, silniczek krokowy od wolnych obrotów , wyczyściłem przepustnice , filtr paliwa wszystkie wtryski łącznie z zaworem. Praktycznie wymieniłem lub wyczyściłem wszystko co się dało. Pojechałem przed pracą do mechanika a on mi mówi, że zawory wyregulował jak książka pisze i na pewno to samo wcześniej miałem tylko nie zauważałem bo silnik głośniej chodził :/. Po regulacji dużo ciszej chodzi i lepiej się zbiera no ale ... . Nie wiem czy jechać do niego i jakich argumentów użyć żeby przekonać go do tego, że tam coś jest nie tak i czy faktycznie ta regulacja może mieć aż tak duży wpływ na obroty na biegu jałowym, czy może akurat coś innego zdechło w tym samym czasie :/. Pozdrawiam!

Edytowane przez djpablo211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to przy tym silniku nie jeździ się do mechaników bo jest prosty jak budowa cepa :)

Po drugie myślę, że mechanik coś spieprzył bo takie rzeczy same z siebie się nie dzieją. Jak regulował zawory to ma pewno grzebał przy cewkach, przewodach wysokiego napięcia i nie wiadomo czym jeszcze. Powyciągaj wszystkie wtyczki i posprawdzaj czy gdzieś styki nie są zaśniedziałe. Przewody zapłonowe też sprawdź, popsikaj je wodą jak będzie ciemno. Do tego możesz jeszcze odłączyć akumulator na 15min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to że właśnie byłem przy tej regulacji i to co napisałeś sprawdziłem (mechanik odpiął tylko jeden kabel sygnałowy do cewek bo pod nim była śruba do pokrywy zaworów ,odmę i podciśnienie ) ,spędziłem dzisiaj przy samochodzie już chyba ze 2 godziny a to stało się praktycznie od razu po regulacji. Dla tego właśnie pojechałem do mechanika żeby nie mieć takich problemów bo kosztuje to grosze a jak się pomylisz to może cie to trochę kosztować :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!