Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompka spryskiwaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem tutaj nowy więc ukłony dla wszystkich. Jestem szczęśliwym posiadaczem renault scenic 2003 1,5 DCi, mój problem polega na tym że nie dochodzi napięcie do pompki spryskiwaczy (zaznaczam ze radio działa, choć jest nie oryginalne, ponoć te urządzenia posiadają jeden bezpiecznik),sprawdzałem również miernikiem przewody (brak napięcia)i podłączyłem pompkę na krótko do akumulatora i działała. Jednocześnie przestała działać szyba od strony pasażera zarówno przyciskiem od strony pasażera jak i od strony kierowcy (sterowanie elektryczne tylko szybami przednimi). Chciałem sprawdzić bezpieczniki (w kabinie) i przy wyłączonym silniku sprawdzałem po kolei czy któryś nie jest przepalony, po tej czynności zgasł mi licznik przy próbie odpalenia samochodu (samochód działał normalnie, można było odpalać i jeździć). Przy sprawdzaniu bezpieczników w komorze silnika wymontowałem akumulator, sprawdziłem bezpieczniki (które były OK) a następnie podłączyłem akumulator i cudownie licznik się zaświecił i działa do teraz. Bardzo proszę o poradę co może być nie tak z zasilaniem pompki oraz z szybą pasażera.

Pozdrawiam

Artur z Zawiercia

Edytowane przez 77artur77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym nie łączył razem tych dwóch problemów.

1) problem nie działającego silnika przechodziłem. sprawdziłem silniczek, przełącznik pod kierownicą oraz zasilanie silnika. wszystko było OK. po żmudnych poszukiwaniach znalazłem przyczynę - brak dobrego styku we wtyczce przed silniczkiem (umiejscowiona za zderzakiem). oczywiście poprawiłem styki.

2) trzeba zaglądnąć do wnętrza drzwi. być może odpięta jest wtyczka, bo np. uszkodziła się popularna plastikowa spinka w drzwiach i użyszkodnik odpiął wtyczkę i wsadził kołeczek pod szybę, by nie opadła.

 

co do zegarów - jak się częściej resetują to trzeba wysłać do naprawy. firma w kaczorach załatwia sprawę od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

szyba działała więc drewniana podpórka nie wchodzi w grę, muszę rozebrać boczek i sprawdzić co jest, jeśli chodzi o pompkę to napięcie nie dochodzi do kostki która wchodzi w pompkę sprawdzałem próbnikiem, a tak jak pisałem wcześniej bezpiecznik musi być OK bo radio działa. prawdę mówiąc nie sprawdzałem tej wtyczki przed silniczkiem, muszę jej poszukać, bo tym razem dostawałem się do pompki sposobem przez przednie nadkole, jakieś 8 miesięcy temu miałem podobny problem z pompką ale okazało się że tłoczek gumowy się zacinał, więc wymieniłem ją na nową, wtedy postanowiłem dostać się do pompki od spodu odkręcając obudowę i roznitowując przedni pas, więcej roboty ale dostęp idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co do szyby mógł ci paść moduł przy silniczku podnośnika tylko wymiana,po wymianie przyuczenie bo będzie szyba chodzić impulsowo,najczęściej się psują jak kierowca i pasażer razem grzebią przy szybie.Co do spryskiwaczy to napisz czy na tył działa.Pozdrawiam.

Edytowane przez sg123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szyba działała więc drewniana podpórka nie wchodzi w grę, muszę rozebrać boczek i sprawdzić co jest,

więc jeśli działała wcześniej, to raczej nie jest wina elementów w boczku drzwi. a przynajmniej tam bym zaglądnął na samym końcu, skoro działała.

 

jeśli chodzi o pompkę to napięcie nie dochodzi do kostki która wchodzi w pompkę sprawdzałem próbnikiem,
pozostaje więc sprawdzić przełącznik pod kierownicą. na szczęście te moduły nie są drogie i za ok. 40 PLN można go zanabyć na znanym portalu. później tylko podmiana, ale nie takim kowalskim sposobem, jak wymieniałeś pompkę!

 

że tłoczek gumowy się zacinał, więc wymieniłem ją na nową, wtedy postanowiłem dostać się do pompki od spodu odkręcając obudowę i roznitowując przedni pas, więcej roboty ale dostęp idealny.
masakra nad masakrą, robota gorzej niż naokoło :) .

trzeba było poczytać forum co robić w takim przypadku. wystarczyło przyciąć gumkę i zdemontować zderzak przedni (5 minut roboty). wtedy dostęp jest idealny.

 

czytaj wiecej na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem scenica w styczniu a pompkę naprawiałem w lutym, nie zaglądałem na forum, niemniej jednak stara pompka leży w garażu więc będzie na zapas, jeśli ta by padła. To może podpowiedz mi gdzie szukać awarii szyby. Poszukam na forum może już ktoś rozbierał ten moduł od spryskiwaczy.

Pozdrawiam

Artur

 

Dodano: 08 sty 2012 - 12:20

Witam, może ktoś miał podobną sytuację, sądzę że do tej awarii doszło w czasie mrozu, miałem letni płyn w zbiorniczku i kilkakrotnie próbowałem spryskać szybę, szyba boczna pasażera była też przymarznięta, próbowałem ją otworzyć ale nie było żadnej reakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!