Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpiący Problem, spadek mocy, niskie obroty. Mechanik rozkłada ręce


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Z góry mówię, że przeczytałem wiele wątków na ten temat - zastosowałem się do nich. Ale do rzeczy : MEGANE ph2 1.4 16v 2003, przebieg 190 000 cały problem polega na dość popularnym szarpiącym problemie. U mnie występuje on w dość dziwnych okolicznościach bo na zimnym silniku bardziej, kiedy on się lekko zagrzeje (termostat puści) mniej, jednak i tak jazda z tą przypadłością jest bardzo uciążliwa . (dziś w pewnym momencie przy prędkości 80km/h samochodem zaczęło mocno trząść do tego stopnia że nie dało się kontynuować jazdy - aż V bieg na luz wybiło) Problem pojawia się przy ruszaniu jak i jeździe przy 2000-3500 obr/min . Samochodem zaczyna, szarpać, do tego gwałtowny spadek mocy. Problem generalnie pojawił się 2 tyg temu, zaczął się nasilać. Może istotnym faktem będzie to, że przy drugim odpaleniu po 30 minutowym postoju - obroty utrzymują się na poziomie 500 obr/min a wskaźnik temperatury silnika wskazuje 1/4 ok 45stopni. Jednak po 10 minutowej jeździe obroty się normują. W ten czas wymieniłem na nowe:

 

świece: EYQUEM

czujnik temperatury cieczy

czujnik położenia wału

termostat

 

Niestety zero rezultatów. Dodam że auto jest zagazowane - jednak problem pojawia się na gazie tak jak i na benzynie. Auto od nowości nigdy nie zawiodło. Rozrząd wymieniony 20 tys km temu. Akumulator rok temu. Ładowanie OK. Spalanie OK, BEZPIECZNIKI O.

Cewki : BERU ( 80 tys km) -komplet dwa lata temu wymienione

 

Komputer - Zero błędów. Mechanik kazał zabrać mi samochód - bo już on nic nie wie.

Auto pali na dotyk w każdych warunkach.

Warto dodać że po nocnym postoju po pierwszym odpaleniu - szarpanie jest praktycznie znikome. W momencie gdy tylko zostawię auto na 25 minut, wrócę by kontynuować jazdę - niestety, do przyjemnych ona nie należy.

Jestem lekko zdesperowany gdyż 8 stycznia w WOŚP muszę sprawnie przemieścić się pomiędzy dwoma miastami na koncerty. Odległości nie są małe - a niestety nikt za mnie nie zagra. Z góry wszystkim dziękuje za odpowiedź, jeśli zdublowałem jakiś post, Przepraszam i dziękuje za wskazanie linka z tym tematem. Za kilka dni wymieniam szczęki i bębny z tyłu - chętnie zrobię mały poradnik:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij przepustnicę dokładnie ją umyj i wymień oba oringi które ją uszczelniają z z naciskiem na tego co wchodzi w kolektor ssący (aby bez problemowo weszły przesmaruj je delikatnie mazią montażowa do opon). Po czym podjedź na clipa i niech ci ją zaprogramuje. Następnie sprawdził bym masę silnika, odkręć ją i dokładnie wyczyść w miejscu styków. Warto by sprawdzić czy działa czujnik MAP czyli podciśnienia w kolektorze ssącym jakie podaje wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też Zrobię, jednak dodam że dziś dokładnie przyjrzałem się świecom, zmierzyłem odległości na nich i wartości wahały się pomiędzy 1mm a 0,8mm - ustawiłem na 0,7mm - Problem jakby zmalał a nawet nie mówiąc głośno - zanikł. Jednak mimo wszystko Merkaba zrobię tak jak mówisz, w poniedziałek się tym zajmę. Dziękuje Ci za podpowiedź, udanej zabawy jutro i minimalnego kaca. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!