Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem Megane II RS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Od 2 tygodni jestem posiadaczem Megane II RS 2.0T z 2007 roku.

 

Wszystko było OK do poprzedniego poniedziałku gdzie podjechałem pod sklep wracam z zakupami i przez chwilę nie mogłem odpalić samochodu.

 

Na wyświetlaczu pisało że " ryzyko zablokowania kierownicy" i w momencie naciskania start samochód tak jakby chciał zastartować, nawet rozrusznik na sekundę kręci po czym nie odpala. Nadmienię że nie zawsze z tego co zauważyłem blokowała się kierownica po wyciągnięciu karty z czytnika. Ale po dwóch czy trzech próbach odpalił. I takie zdarzenie miała miejsce jeszcze ze dwa razy we wtork, po czym postawiłem samochód na podwórku na 3 dni i wczoraj nie odpalił w ogóle.

 

Przeczytałem temat i rozebrałem tę puszkę w komorze silnika ale wszystkie styki i kości wyglądają OK.

Wymontowałem ten mechanizm blokowania kierownicy z pod kolumny i dostałem się do środka, poruszałem tym kołem co bolec wysuwa i zasuwa i nic.

 

Znalazłem drugi cały mechanizm zamykania z Megane II z 2004 roku, nr się trochę różnił, i podłączyłem do samochodu i ku mojemu zdziwieniu po paru próbach samochód odpalał tylko nie za każdym razem i kierownica w dalszym ciągu na tej innej puszcze się nie blokowała także chyba też lipa.

Na tę chwilę już nie chce odpalić na żadnej puszce i nie wiem co mam dalej robić !!!!

Akumulator jest nowy kupiony 2 tyg temu.

 

Bardzo proszę o podpowiedź o co tu chodzi bo już nie mam pomysłów.

 

Aha nr tej puszki blokującej kierownicę to : 8200468517 / 8200468515

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowanie jest dziwne bo tak jakby chcial zakręcić ale po sekundzie, nawet nie całej coś go odcina i cisza ....

 

i ten napis na kompie że " ryzyko zablokowania kierownicy " mam coraz większe podejrzenia, że ten cały mechanizy do blokowania kierownicy padł na amen i jest tam jakiś czujnik który nie pozwala odpalić i po chwili blokuje auto.

 

Tak jak pisałem wcześniej jak zamieniłem tę puszkę na inną bo akurat miałem w domu z rozebranej innej megangki to auto zaczęło odpalać przez parę razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam dołączę do tematu. Mam Megane II 2006 rok 1.5dci - parę dni temu samochód nie odpalił, wyskoczył komunikat o blokadzie kierownicy (słychać było tylko głuche cykniecie - i kierownica cały czas była zablokowana), auto trafiło na lawecie do mechanika który wymienił blokadę kierownicy (czysta nieprzypisana do auta) Auto działało parę dni bez problemów jednak po kilku dniach zaczął się pojawiać komunikat „uszkodzenie elektroniki” i żółty klucz, teraz bardzo często wyświetla się komunikat "ryzyko zablokowania kierownicy", świeci się STOP auto czasem odpala czasem nie. (komunikat pojawia się zaraz po starcie, czasem podczas jazdy) czasem odpali mimo komunikatu a czasem nie. Podjechałem do serwisu RENAULT podpięli pod komputer i powiedzieli że nie ma żądnych błędów nic nie widzą.

 

Mechanicy nie pracujący w RENAULT powiedzieli albo uszkodzony moduł UPC przy bezpiecznikach w komorze silnika albo przerwane kable.

 

Czy ktoś miał podobny problem albo wie gdzie szukać usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie dobrze Ci radzli

Mechanicy nie pracujący w RENAULT powiedzieli ... uszkodzony moduł UPC przy bezpiecznikach w komorze silnika...

Dobrze radzili. Częstym powodem usterek jakie opisujesz jest moduł UPC w komorze silnika. Niekoniecznie musi być on uszkodzony. Wystarczy, że złącza są zaśniedziałe, nie ma dobrego kontaktu i elektronika zaczyna wariować. Jest to dość częsta usterka w naszych autach. Blokadą kierownicy steruje właśnie ten moduł.

Zacząłbym od sprawdzenia stanu połączeń we wszystkich złączach. Może wystarczy je tylko wyczyścić i problemu nie będzie. Akurat w moim przypadku konieczna była wymiana całego modułu, ponieważ bolce w gnieździe się ułamały i nie dało się już tego odratować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem moduł upc. Wygląda jak nówka zero brudu, czysty. Zaniosę go do sprawdzenia. Może uda się go uratować. Boje się kupić używany bo nie wiem jak będzie działał. A na allegro patrzyłem to osoby dają gwarancje na rozruch tylko.

A moje auto potrafi czasem jeździć 2 dni i nic nie wyskoczy a czasem codzienne z błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!