Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem Megane II RS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Od 2 tygodni jestem posiadaczem Megane II RS 2.0T z 2007 roku.

 

Wszystko było OK do poprzedniego poniedziałku gdzie podjechałem pod sklep wracam z zakupami i przez chwilę nie mogłem odpalić samochodu.

 

Na wyświetlaczu pisało że " ryzyko zablokowania kierownicy" i w momencie naciskania start samochód tak jakby chciał zastartować, nawet rozrusznik na sekundę kręci po czym nie odpala. Nadmienię że nie zawsze z tego co zauważyłem blokowała się kierownica po wyciągnięciu karty z czytnika. Ale po dwóch czy trzech próbach odpalił. I takie zdarzenie miała miejsce jeszcze ze dwa razy we wtork, po czym postawiłem samochód na podwórku na 3 dni i wczoraj nie odpalił w ogóle.

 

Przeczytałem temat i rozebrałem tę puszkę w komorze silnika ale wszystkie styki i kości wyglądają OK.

Wymontowałem ten mechanizm blokowania kierownicy z pod kolumny i dostałem się do środka, poruszałem tym kołem co bolec wysuwa i zasuwa i nic.

 

Znalazłem drugi cały mechanizm zamykania z Megane II z 2004 roku, nr się trochę różnił, i podłączyłem do samochodu i ku mojemu zdziwieniu po paru próbach samochód odpalał tylko nie za każdym razem i kierownica w dalszym ciągu na tej innej puszcze się nie blokowała także chyba też lipa.

Na tę chwilę już nie chce odpalić na żadnej puszce i nie wiem co mam dalej robić !!!!

Akumulator jest nowy kupiony 2 tyg temu.

 

Bardzo proszę o podpowiedź o co tu chodzi bo już nie mam pomysłów.

 

Aha nr tej puszki blokującej kierownicę to : 8200468517 / 8200468515

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowanie jest dziwne bo tak jakby chcial zakręcić ale po sekundzie, nawet nie całej coś go odcina i cisza ....

 

i ten napis na kompie że " ryzyko zablokowania kierownicy " mam coraz większe podejrzenia, że ten cały mechanizy do blokowania kierownicy padł na amen i jest tam jakiś czujnik który nie pozwala odpalić i po chwili blokuje auto.

 

Tak jak pisałem wcześniej jak zamieniłem tę puszkę na inną bo akurat miałem w domu z rozebranej innej megangki to auto zaczęło odpalać przez parę razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam dołączę do tematu. Mam Megane II 2006 rok 1.5dci - parę dni temu samochód nie odpalił, wyskoczył komunikat o blokadzie kierownicy (słychać było tylko głuche cykniecie - i kierownica cały czas była zablokowana), auto trafiło na lawecie do mechanika który wymienił blokadę kierownicy (czysta nieprzypisana do auta) Auto działało parę dni bez problemów jednak po kilku dniach zaczął się pojawiać komunikat „uszkodzenie elektroniki” i żółty klucz, teraz bardzo często wyświetla się komunikat "ryzyko zablokowania kierownicy", świeci się STOP auto czasem odpala czasem nie. (komunikat pojawia się zaraz po starcie, czasem podczas jazdy) czasem odpali mimo komunikatu a czasem nie. Podjechałem do serwisu RENAULT podpięli pod komputer i powiedzieli że nie ma żądnych błędów nic nie widzą.

 

Mechanicy nie pracujący w RENAULT powiedzieli albo uszkodzony moduł UPC przy bezpiecznikach w komorze silnika albo przerwane kable.

 

Czy ktoś miał podobny problem albo wie gdzie szukać usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie dobrze Ci radzli

Mechanicy nie pracujący w RENAULT powiedzieli ... uszkodzony moduł UPC przy bezpiecznikach w komorze silnika...

Dobrze radzili. Częstym powodem usterek jakie opisujesz jest moduł UPC w komorze silnika. Niekoniecznie musi być on uszkodzony. Wystarczy, że złącza są zaśniedziałe, nie ma dobrego kontaktu i elektronika zaczyna wariować. Jest to dość częsta usterka w naszych autach. Blokadą kierownicy steruje właśnie ten moduł.

Zacząłbym od sprawdzenia stanu połączeń we wszystkich złączach. Może wystarczy je tylko wyczyścić i problemu nie będzie. Akurat w moim przypadku konieczna była wymiana całego modułu, ponieważ bolce w gnieździe się ułamały i nie dało się już tego odratować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem moduł upc. Wygląda jak nówka zero brudu, czysty. Zaniosę go do sprawdzenia. Może uda się go uratować. Boje się kupić używany bo nie wiem jak będzie działał. A na allegro patrzyłem to osoby dają gwarancje na rozruch tylko.

A moje auto potrafi czasem jeździć 2 dni i nic nie wyskoczy a czasem codzienne z błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!