Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie dziwne objawy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym się z Wami podzielic moim "problemem" z ładowaniem akumulatora.

 

Objawy:

-naładowany akumulator starcza na 3-4 dni jazdy (dziennie robie około 100-150 km)

-3-4 dzień problemy z rozruchem

-resetowanie zegarów itp

-w konsekwencji rozruch przez pchanie lub kabelki )

Diagnoza elektryka na 100% akumulator (chociaż nie wiedział gdzie takowy się znajduje ;) ))

 

Fakty/dane:

-Scenic 97 RT ,akumulator pod siedzeniem "Kregera" coś takiego 55Ah, kupiony w marcu

 

Co stwierdziłem :

-przy wyłączonym samochodzie z załączonym alarmem pobór prądu 30-50 mA

-napięcie na wyj. alternatora 14,20-14,70V

-napięcie w instalacji gniazda zapalniczek itp 14,20V

-napięcie na klemach 13,8V do 14V

-ale czasami na klemach około 12,20V czasami mniej :!: (w tym samym momencie na alternatorze 14,5V

-po odłączeniu klem (przy pracującym silniku) napięcie na nich 8-10 V (w każdym inny miejscu około 14V

-po ponownym odpaleniu napięcie ładowania na klemach 13,8V :roll: (domyślam się że tak się dzieje podczas jazdy raz jest raz niema czego efektem jest nie naładowany aku.

 

Co może byc tego przyczyną proszę o pomoc.

PZDR EF

 

ps. sorki za ciut przydługiego posta, postaram się sprawę rozwiązać (z Waszą pomocą) a przyczynę i efekty prac opiszę w tym temacie.

 

Proszę przeczytać regulamin forum, bo widzę, że nie zrobiłeś tego przy rejestracji, a następnie proszę poprawić treść postu aby była z nim zgodna :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efendi, czytałeś w regulaminie coś o kolorach ;) Jeśli nie wiesz o co pytam, polecam regulamin forum- raz jeszcze :!:

W temacie: sprawdź połączenie masy pomiędzy silnikiem i karoserią, wyczyść, jakis środek poprawiający przewodność i dobrze dokręć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Prawdopodobnie przyczyną był zły kontakt masy klema-->karoseria-->silnik przeczyściłem wszystko dokładnie i narazie hula ;) . Przewód (plecionka) łączący karoserię z silnikiem znajduje się po stronie pasażera w górnej części obok kolektora. Dziękuję Gojgien-owi za naprowadzenie.

 

PZDR EF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

niestety nie jest tak kolorowo jakby się wydawało, jeden dzień było bez zażutu ładowanie 14,20 - 13,80V. Dziś rano przekręcam kluczyk a tu nic nawet się lampki nie zapaliły :-(

Po kilku próbach udało się odpalić ale ładowanie na akumulatorze 12,20 -12,40 V i znowu to samo. Można się załamać :cry:

 

PZDR EF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efendi, proponuję wizytę u elektryka, chyba to coś z alternatorem. (diody na wzbudzeniu, albo masowanie uzwojeń wirnika, moze coś z regolatorem napięcia skoro następuje rozładowanie aku.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, uśmiech powrócił na moją twarz (mam nadzieję że nie przedwcześnie).

Wydaje mi się że przyczyną takich zachowań było niezbyt pewne połączenie na zacisku nr1 akumulatora w komorze silnika. Magicy zakładający mi gaz miesiąc temu brali z tego miejsca + do zasilania "gazu", podczas dokręcania pozostałych przewodów przyłapali również kawałek izolacji i to było przyczyną kiepskiego połączenia między akum. a rozrusznikiem i alternatorem . Po oczyszczeniu i ponownym skręceniu wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję że to koniec moich przygód z tym tematem :roll:

 

Gojgien wizytę u elektryka na razie odkładam gdyż nie mam zaufanej osoby a 1 elektryk stwierdził że to wina akum. a 2 że " trzeba rwać te wszystkie plastyki" co wróżyło zaczynamy rozmowę od 200.

 

PZDR EF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!