Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

strzelił pasek rozrządu - kolejność odkręcenia głowicy


waRcoR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy na forum, szukałem informacji na temat kolejności odkręcania głowicy w scenic 1.9 dci z 2001 (po lifcie).

wczoraj wieczorem strzelił pasek, chciałbym zdjąć głowice żeby sprawdzić jak mocno jest uszkodzony silnik. Szukałem książki "sam naprawiam" ale znalazłem tylko do benzyny. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Za ewentualny skan, zdjęcie lub pdf.

 

pasek strzelił po 27 tys km - mechanik musiał chyba coś nie tak złożyć. (były problemy z odpaleniem w zime - jak się silnik polało gorącą wodą to odpalał (później odpalał przez cały dzień, problem wracał rano po przestanej nocy), świece nowe, wtryski nowe, zawór i czujniki w pompie nowe, przelewy OK, ciśnienie OK - na komputerze nic nie wyskakiwało. w lato odpalał dobrze, dopiero gdy temperatura spadała do zera lub poniżej zera to się zaczynał ten problem) na części i diagnostykę było wydane od groma kasy i był u kilku mechaników - nikt nie wie o co chodziło) mam nadzieje że po naprawie silnika - lub wymianie na nowy - problem zniknie - ale może ktoś z Was miał podobny przypadek.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez waRcoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien w 100% jak w tym, ale we wszystkich silnikach które robiłem zaczynało się od środka i leciało po kolei po jednej śrubie z każdej strony. Tak jak dla meganki 1,6 8v z "sam naprawiam". Co do tego jak mocno dokręcić to zwykle jest to napisane na ulotce do uszczelki razem z kolejnością dokręcania. Tak, że jak kupisz uszczelkę to będziesz wiedział :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już odkręciłem :) zrobiłem jak napisałeś - z książki i rysunku jak od benzyniaka.

chyba nie jest najgorzej, teoretycznie tylko jeden zawór jest zawieszony i nie domyka się. Tylko na jednym tłoku widać odbicie zaworu. Pasek pękł jak przecięty, jakby zmurszał - a ma teoretycznie dwa lata i przebieg 27 tys. Zerwało klin na kole od wałka rozrządu, nie wiem czy tak powinno być (to mój pierwszy silnik renault dci - do tej pory robiłem tylko zetec`ki z fordów) dodatkowo pasek klinowy coś zżera - to już drugi pasek w ciągu miesiąca, a rolki wyglądają ok.

Czy ktoś posiada instrukcję ustawienia rozrządu? czy ustawia się go na jakieś znaki? do uszczelki pewnie dostanę instrukcję kolejności i mocy dokręcania. A i jeszcze jedno, czy ktoś ma sprawdzony sposób na dokręcanie kolektorów? odkręcić jakoś się dało ale nie mam pomysłu na skręcenie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!