Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukotanie silnika


Piotr_Czak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przydarzyła mi się dzisiaj niemiła przygoda, a mianowicie jadę sobie samochodem i nagle zaczęło coś stukać w silniku. Natychmiast go zgasiłem i już nie udało mi się go uruchomić. Rozrusznik nie mógł nawet zakręcić.

 

Zastanawiam się co to może być.

Panewki już były kiedyś tutaj robione jakieś 45tyś kilometrów temu (aktualny przebieg 150000), olej wymieniam co 10000.

 

Jakieś rady co to może być?

 

Dodatkowo aktualnie jestem na pomorzu (okolice Wejherowa) i nie znam tutaj dobrego mechanika, byłbym wdzięczny za podanie jakiś namiarów na dobrych mechaników.

 

Pozdrawiam,

Z góry dziękuje za wszelkie rady,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Raczej tak, mój znajomy mechanik to robił oraz sam docierał samochód.

 

Przez 45tyś nie było problemów, olej wymieniany co 10tyś.

 

Dziś przeprowadziłem jeszcze taki test, że włączyłem 5 bieg i pchnąłem samochód i silnik się normalnie obracał.

Jednakże rozrusznik nie kręci, zaraz po próbie odpalenia również włączyłem 5 bieg i pchnąłem samochód, silnik się obracał czyli nie jest zblokowany.

Sprawdziłem olej w silniku, również jest.

 

Dzięki,

Pozdrawiam,

Piotr

 

Dodano: 11 kwi 2012 - 13:48

Witam,

 

naprawa wreszcie skończona.

 

Mała pomyłka się wkradła wcześniej nie 45tyś a 25tyś.

 

A teraz szczegóły:

Pękł wał korbowy w panewce korbowodowej na 3 tłoku.

Pierwsza analiza wada materiału, dodatkowe oględziny wykazały:

- zerwanie klinów na zębatkach rozrządu na wale korbowym i wale rozrządu,

- uszkodzone gniazda zaworów

- na tłokach delikatne ślady zaworów, tłoki nie uszkodzone.

Diagnoza: prawdopodobnie błędnie założony rozrząd przez co tłoki i zawory delikatnie się spotykały.

 

Dodatkowe rzeczy:

Uszkodzone koło dwumasowe i sprzęgło, zamieniłem na jednomas.

 

Panewki, które wcześniej były robione nie były uszkodzone.

 

Co zostało zrobione:

- zamontowany został nowy wał korbowy, tzn używane ale o wymiarach nominalnych

- wszystkie panewki zostały założone nowe

- dwa korbowody zostały wymienione na nowe

- w korbowodach wymieniono na nowe tuleje czy jak sie to nazywa

- zamontowano koło zamachowe jednomasowe i odpowiednie sprzęgło oraz docisk

- wymienione zostały 4 gniazda zaworów

- i pewnie jeszcze inne drobne rzeczy zostały wymienione o których nie wiem lub nie pamiętam.

 

Jak się jeździ teraz postaram się opisać później.

 

Pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!