Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieraczki pracują jak chcą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam mianowicie następujący problem, wycieraczki pracują jak się im podoba. Kiedy włączam czasową pracę wycieraczek

czasami działa jak trzeba, a czasami po prostu zachowują się jakby były włączone na bieg "ciągły".

Co więcej, nie mogę ich potem wyłączyć, przełącznik jest na off a wycieraczki nadal pracują, czasami zatrzymują się po minucie, czasami po paru sekundach, a w dodatku często nie wracają do pozycji wyjściowej,tzn. nagle zatrzymują się na środku szyby, co jest bardzo denerwujące. Zauważyłem, że kiedy pokonuje dłuższe odległości np 80-90 km praca wycieraczek zaczyna zbliżać się do tego jak powinno być.

Bardzo proszę o podpowiedź czy jest to wina przełącznika, a może przekaźnika i pytanie czy jest on wymienialny.

 

Dziękuję z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik jest jak najbardziej wymienny, ale jest ich kilka rodzajów i nie są ze sobą zamienne.

Chociaż ja bym raczej szukał winy w czujniku w mechanizmie wycieraczek, nie jest to jakiś częsty przypadek ale objawia się właśnie tak jak u Ciebie.

Problemem jest tylko demontaż podszybia, a konkretnie zapieczonych (na ogół) ramion wycieraczek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Właśnie byłem na dworze, nie wiem jak u Was, ale u mnie śniegu ze 20 cm jest i jeszcze pada.

Ale wracając do tematu, próbowałem właśnie zajrzeć do silniczka, ale właśnie nie mogę ściągnąć

ramion wycieraczek. Są strasznie zapieczone, kupię wd40 i wtedy spróbuję raz jeszcze.

Mam pytanie, jak już ściągnę plastikowy panel to gdzie szukać tego czujnika?

Jak zaglądałem, to po lewej mam jakąś skrzynkę z kablami napięciowymi, a po prawej jest szukany silniczek

wycieraczek. Od jego lewej strony dochodzi wtyczka i tyle. Czego mam szukać dalej i czy da się to naprawić?

Czy ten czujnik to to samo co wyłącznik krańcowy?

 

Dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jak już ściągnę plastikowy panel to gdzie szukać tego czujnika?

Czujnik jest w głównej przekładni (przy silniku). Musisz rozebrać i sprawdzić czy blaszki co tam są, są ok (nie popękane czy czy zapaprane czymś). Jak rozbierzesz to powinieneś wiedzieć o co chodzi.

 

Są strasznie zapieczone, kupię wd40 i wtedy spróbuję raz jeszcze.

To jeszcze ściągacz Ci się przyda, ale generalnie to przerąbana robota i bardzo łatwo uszkodzić ramię wycieraczki (sam się tak załatwiłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, już się naczytałem, że podobno niektórzy nawet szybę uszkodzili przy próbie

ściągnięcia ramion wycieraczek. Chyba rzeczywiście najpierw kupię ściągacz i dopiero wtedy się za to wezmę.

Na aledrogo widziałem już takie ściągacze za 30 zł i się zastanawiam czy da radę.

Jak już ściągnę to napiszę więcej. mam nadzieję, że znajdę ten czujnik i dam radę rozebrać ten "czujnik"

i coś pomoże, bo jak pada to już mnie głowa boli od tych wachlujących nieustannie wycieraczek.

 

Dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze fred, musisz się dostać do całego mechanizmu wycieraczek. Potem trzeba zdemontować mimośród, pamiętaj żeby przed jego odkręceniem zaznaczyć jego położenie do ośki przekładni i obudowy. Potem nie będzie problemu z ustawieniem w pozycji wyjściowej.

Jak kręcisz przekładnię to pod nią masz taki czarny plastik, odkręcasz chyba 3 śrubki i masz dojście do czujników w postaci 3 cienkich blaszek.Te blaszki trzeba odgiąć, to one mówią sterownikowi kiedy ma wyłączyć prąd do silniczka. Jeżeli smar w środku będzie czysty i nie widać będzie brudu to go zostaw. Zdejmij sworznie na których są zamontowane wycieraczki wyczyść i dobrze nasmaruj.

Potem trzeba zamontować z powrotem. Jak sobie zaznaczyłeś położenie mimośrodu nie będzie większych problemów.

Wycieraczki najłatwiej ściągnąć za pomocą ściągacza, było to wiele razy omawiane na forum więc nie będę tego ponownie przepisywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ściągnięcie wycieraczek polecam podjechać do jakiegoś warsztatu lub zakładu wymieniającego szyby samochodowe. Zrobią ściągaczem w minutę za kilka złotych lub za dziękuję. Kombinując samemu łatwo uszkodzić wycieraczki, a co gorsze rozwalić szybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie może zdjęcie takich blaszek, które tam są?

Ja jak będę rozbierał to zrobię parę fotek, żeby wrzucić na forum.

A jeśli smar będzie zabrudzony to po prostu zebrać stary smar i nałożyć nowy,tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zdjęcia blaszek? Rozbierzesz to zaraz będziesz wiedział o co chodzi.

Fotki zrób przyda się manual, ja niestety nie miałem ze sobą apartu jak to rozbierałem, za komórki zdjęcia nie wyszły :)

Tak, ja jak rozebrałem to smar był czyściutki, jakby przed chwilą włożony, więc rozprowadziłem go palcem po wszystkich elementach i zostawiłem. Acha, blaszki masz odgiąć od tego plastiku w którym są zamontowane. Tylko ich nie połam, to się robi z wyczuciem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest z tym, że silniczek jest pod tą drugą częścią , przed kierowcą i jak jej nie zdemontujesz nie dostaniesz się do silniczka.

Demontaż polega na odkręceniu bodaj 3 torx-ów i masz zdjętą osłonę przed pasażerem. Teraz trzeba zdjąć ramiona wycieraczek i to jest największy problem, ale jak się ma ściągacz zajmuje to jakieś 5 min. Następnie znowu odkręcany 3 torxy i mamy dostęp.

Odkręcamy nakrętkę, chyba 32, na sworzniu wycieraczek od strony kierowcy. Potem chyba 3 śruby M8, dość długie, jeszcze tylko wtyczka i cały mechanizm mamy na zewnątrz. W sumie mając odpowiednie narzędzia zajmie to nie dłużej niż 30 min, Nawet jak będzie się to robiło pierwszy raz.

Acha jeszcze jedno taki kniff :) w Scenicu Akumulator jest pod siedzeniem w PhI, a w Scenicu I PhII na lewym nadkolu w komorze silnika :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czemu to auto nazywa się Megane Scenic. Przecież z Megane, to ma mało wspólnego...

Z tego, co piszesz, trzeba zdemontować cały mechanizm wycieraczek, aby dostać się do silniczka. Ech, francuska myśl techniczna coraz bardziej mnie zadziwia.

Ale nie robię już offtopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Miałem taki sam przypadek jak inni- mianowicie na biegu cyklicznym wycieraczki chodziły albo ciągle albo zatrzymywały się jak chciały. Po przeczytaniu chyba kilkunastu tematów przystąpiłem do dostania się do silniczka wycieraczek (robiąc to pierwszy raz).Najgorzej było oczywiście z ramionami ale ściągaczem poszło bez problemów. W moim przypadku smar był czysty wyglądał jak nowy więc starłem nadmiar odgiąłem styki delikatnie skręciłem,sprawdziłem i było wszystko OK.

Tylko miałem jeden problem ponieważ źle przykręciłem to ramie które przykręcone jest do trzpienia silniczka i steruje ruchem wahadłowym. I wycieraczki robiły ruch najpierw w stronę maski później w strone dachu a nie najpierw w stronę dachu. Okazało się, że to ramie przykręciłem gdy sworznie były prosto a muszą być skręcone. Po tym ruch wycieraczek był taki jak powinien. ;)

 

Dodano: 19 sty 2013 - 18:17

Witam ponownie

Ustrojstwo z zatrzymywaniem wycieraczek (przy spryskaniu szyby wycieraczki nie chcą się zatrzymać i w końcu robią to na środku szyby)znowu wróciło ;( Wychodzi na to, iż za mało smaru ściągnąłem i bd musiał znowu zajrzeć. Chyba, że myślicie o czymś innym tym razem?.

post-47426-0-86264300-1353940959_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!