Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

180kkm - przegląd stanu


krysk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

na liczniku zbliża się 180tys - planuję zrobić duży przegląd, poszukać "dziury" w całym i powymieniać wszystko co zaczyna kończyć swój żywot (lub też zaplanować wymianę i zgromadzić kolejne fundusze jeśli to początek końca a koszty wysokie).

 

Na pierwszy ogień pójdzie oczywiście wizyta na ścieżce zdrowia w SKP co by sprawdzić zawieszenie - następnie u doktora internisty celem przeprowadzenia pozostałych badań - z doświadczenia wiem, że na SKP nie wyłapują wielu elementów. Chciałbym przygotować sobie listę elementów które wymagają szczególnej uwagi. Co wg Was należy sprawdzić przy tego typu akcji serwisowej? Od siebie typuję:

  • rozrząd z pompą (wymiana)
  • koło pasowe wału, napinacz, pasek osprzętu
  • tuleje tylniej belki
  • sprężyny, amortyzatory
  • klocki hamulcowe, tarcze, płyn hamulcowy
  • płyn chłodniczy
  • łożyska
  • miska olejowa (tutaj miesiąc temu podczas wymiany oleju zauważyłem pocenie się)
  • czyszczenie EGR (ew. zaślepienie wg pomysłu użytkownika wopa) i całego układu dolotowego
  • łączniki stabilizatora, wachacze
  • poduszki silnika
  • olej w skrzyni biegów
  • łożyska i poduszki kolumny Mcphersona

 

W ostatnim czasie był wymieniany olej oraz wszystkie filtry, amortyzatory z tyłu, jeden łącznik - o te elementy jestem spokojny :-) Na CLIPie był 2mc temu podczas włączania tempomatu - przy okazji przeprowadzony skan - nie było żadnych problemów.

 

p.s.

przepraszam, za zły prefiks ale nie ma możliwości ustawienia Megane II ph I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiam się wymiany rozrządu, płynów i filtrów, ale jak nic nie stuka i nie puka to nie wymieniaj, wymienisz jak przyjdzie na to czas.

Nieszczelność na misce trzeba usunąć, pasek akcesorii wymienić, zaglądnąć do hamulców, sprawdzić grubość tarcz i stan klocków. Jak wszystko jest w normie to nie ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega w tym, że jednak autko potrzebne mi praktycznie codziennie - wolę zostawić samochód na dłużej i zrobić kilka rzeczy za jednym zamachem niż bawić się z krótkimi wizytami w serwisie - stąd też jeśli zaczyna kończyć swój żywot a planuję akcję serwisową wolę to zrobić za jednym razem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co? Nie ruszaj co dobre bo popsujesz!

Wymień płyny; chłodniczy, hamulcowy, olej w skrzyni, sprawdź hamulce i tarcze. Wymień pasek akcesorii, kółka na wale nie ruszaj, zamienniki się nie nadają i tylko wyrzucisz pieniądze. Napinacza nie wymieniaj chyba że nie napina, w co mocno wątpię.

Pojedź do dobrego warsztatu, nich Ci sprawdzą na szarpakach zawieszenie i amortyzatory. Jak nic nie puka i nie stuka, nic nie jest luźne to nie ruszaj. Dobrze radzę.

EGR możesz wyczyścić, ale skoro masz zaślepiony to nie wiem czy jest sens.

Jak już się bardzo upierasz możesz przeglądnąć alternator i rozrusznik, ale też bym ich nie ruszał jak się nic nie dzieje.

Zasada jest jedna jak się zepsuje to się wymienia, nigdy na zapas bo to się mści!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej - myślę nad czyszczeniem dolotu i zaślepieniem wg pomysłu wopa.

 

Co do kółka - tutaj moje przeczucie mówi, że jednak będę zmuszony je wymienić. Niedawno zaczęły mi się sporadycznie pojawiać dziwne dźwięki z jego okolic i na chwilę obecną wszystko wskazuje, że kończy swój żywot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 23 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!