Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaźnik poziomu paliwa wariuje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W moim sceniku zaczyna wariować wskaźnik paliwa. Potrafi się ustawić w różnych pozycjach. Trzy razy się to już przytrafiło. Dzisiaj zrobił obrót w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara. W zbiorniku mam 1/3 zawartości paliwa, a wskazówka poleciała sobie w górę i zrobiła obrót w lewo i zatrzymała się na "godzinie szóstej". Aby wrócić na swoje miejsce trzeba kilka razy (ok 10) włączyć zapłon i wyłączyć. Za każdym razem wskazówka wraca o ok 5mm w kierunku swojego prawidłowego położenia, aż zajmie swoje położenie równe ilości paliwa w zbiorniku. Co to za cuda się dzieją, miała ktoś podobną sytuację? Jakieś sugestie?

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trzy możliwości: uszkodzenie licznika, problem w instalacji elektrycznej i awaria pływaka w baku.

Znalezienie ewentualnej usterki rodzi mały problem, musiałbyś ściągnąć schematy (dostępne na forum), posiadać miernik uniwersalny i zacząć szukać problem z instalacją i pływakiem sam powinieneś dać rade znaleźć ale licznikiem będzie musiał zająć się elektryk/elektronik.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz komputer pokładowy? Jeśli tak spróbuj najpierw resetu komputera, to darmowe we własnym zakresie, a jeśli to nie pomoże, to dopiero wtedy możesz szykować się na jakieś rozbiórki, czyszczenie pompy paliwa, ewentualnie faktycznie naprawę lub wymianę licznika (wymiana bardziej opłacalna). Jeśli masz komputer, to z boku manetki wycieraczek masz guziczek do zabawy wskazaniami podczas jazdy. O resecie komputera jest już na tym forum. Wkładasz kluczyk do stacyjki, przytrzymujesz przycisk kompa, przekręcasz kluczyk na zapłon (nie odpalanie, tylko zapłon cały czas trzymając wciśnięty guzik), jak tylko zaświeci Ci się tablica wskaźników puszczasz guzik komputera, sprawdza sobie sam, widzisz fajną choinkę z karuzelami. Wszystko powinno mrugać i kręcić się płynnie. Teraz możesz powciskać sobie guzik komputera, pierwsze wskazanie to ilość paliwa w zbiorniku. Na koniec możesz to zresetować wciskając na zegarkach guzik (resetu kilometrów). Powinno pomóc, jeśli nie to faktycznie coś z zegarami lub pływakiem w pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładasz kluczyk do stacyjki, przytrzymujesz przycisk kompa, przekręcasz kluczyk na zapłon (nie odpalanie, tylko zapłon cały czas trzymając wciśnięty guzik), jak tylko zaświeci Ci się tablica wskaźników puszczasz guzik komputera,

Rozumiem, że wszystkie kontrolki mają mrugnąć i wtedy puszczamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymasz guzik kompa, załączasz zapłon aby właśnie zaświeciły "zegary" i puszczasz guziczek. Wskazówki będą sobie tańczyły, kontrolki faktycznie nie. Ale potem powciskaj sobie guzik kompa, zobaczysz co tam chcesz wiedzieć, np. ile masz paliwa w zbiorniku, na koniec wciśnij guzik resetu na zegarach i po zabawie. Powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hm. dziś miałem zagadkę.

Wyjeżdżałem z jednej dziury na asfalt. Było pod górkę i dałem za mało gazu ;) Zgasło, stałem krzywo. W tej pozycji odpaliłem auto a tu niespodzianka. Wszystko dobrze, ale kontrolka paliwa nie chciała zgasnąć. Wcześniej na kompie wyświetlało się około 140 km do przejechania Kombinowałem z resetem kompa i nic. W końcu dolałem za 50 zł i OK ;)

 

Dodano: 12 cze 2012 - 14:31

Pytanko.

Reset komputera(poprzez przytrzymanie przycisku manetki i późniejsze przekręcenie stacyjki) co dokładnie robi? Jakieś ukryte kasowania?

Tak na pierwszy rzut oka to w zasadzie zerowanie licznika robimy przecież naciskając tylko manetkę i zerując przyciskiem na liczniku.

Rozumiem, że pełne zerowanie czyli przytrzymanie przycisku manetki i przekręcenie stacyjki daje nam jeszcze możliwość zobaczenia ilości paliwa w aucie. W ten sposób kasujemy coś więcej?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam auto już dwa lata i od początku wskaźnik szalał. Kiedyś wyjąłem zestaw liczników, pogrzebałem tam i przez miesiac, dwa było oki. Teraz znów to samo. Nie znalazłem żadnej reguły na zachowanie wskaźnika. Podczas wyąłczania zapłonu portrafi ustawić się w wyższym położeniu niż podczas pracy silnika. Czasami próbuje się obrócić dokoła w przeciną stronę niż wskazówki zegara. A innym razem pokaże dokładny stan paliwa.

Do pływaka nie zaglądałem. Reset komputera po przez manetki czasami pomaga - ale dokłądnie tak samo losowa jak włączanie i wyłączanie zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć!

 

Odświeżę trochę temat. Poradziliście sobie jakoś z tym wariującym wskaźnikiem paliwa? Ja świeżo kupiłem autko (Scenic I ph II 2000 r.) i mam dokładnie to samo. Tzn. wydaje mi się, że to dziwne zachowanie licznika zaczęło się gdy włożyłem do autka inne radio (uniwersalne), które być może było źle podłączone. Teraz licznik żyje swoim życiem i czasem pokazuje dobrze, a czasem ustawi się w dziwnej pozycji. Objawy niestety ustąpiły po włożeniu fabrycznego radia. Może poszedł jakiś sterownik, kostka, lub bezpiecznik. Orientujecie się co to może być? Rozwiązaliście podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!