Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Scenic falująca temperatra silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem samochodu Renuald Megane Scenic 1,6 8v benzyna. Problem polega na tym iż postanowiłem wymienić termostat, ponieważ silnik się nie dogrzewał tak jak powinien. Po wymianie termostatu i po odpowietrzeniu układu, temperatura silnika faluje na wskaźniku temperatury i się ona waha między 70 a 90 stopni. Przejeździłem na tym jakieś 1500 km i poszła uszczelka pod głowicą którą wymienił mi mechanik. Kazałem mu też wymienić jeszcze raz termostat z nowego na nowy, ponieważ pomyślałem że to przez niego walnęła uszczelka pod głowicą. Mechanik stwierdził że to nie termostat i go nie wymienił po wymianie uszczelki pod głowicą. Stwierdził że z 3 - 4 dni pojeżdżę to temperatura się sama ustabilizuje. Minęły 4 dni a temperatura silnika w dalszym ciągu faluje czyli nie stoi stabilnie. Dodam że wentylator chłodnicy załącza się prawidłowo i układ był odpowietrzony. Bardzo proszę o wypowiedzi co może być przyczyną falującej temperatury silnika ??? Czy układ jest źle odpowietrzony ??? Jeśli tak to proszę o wskazówki jak odpowietrzyć układ? Czy może jest walnięty termostat, nowy nie zawsze musi być w 100% sprawny.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście sprawdze czujnik. Czy możliwe jest to że przez nie stabilną (falującą) teperature nie przekraczającą 90 stopni mogła strzelić uszczelka pod głowicą???

 

Dodano: 20 sty 2012 - 08:45

Oczywiście sprawdzę czujnik temperatury.

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test z butelką, opisywany przez kolegę gimak na forum:

(...)jako korka użyłem zakrętki chyba od vanisha (odplamiacz), a dodatkowo w rowek wsadziłem oring (bo nie był dakładnie szczelny. W zakrętce zrobiłem otwór trochę mniejszy od średnicy wężyka i ten wężyk przeciągnąłem przez otwór w zakrętce tak, aby po zakręceniu zakrętki wężyk 3-4cm wystawał do środka zbiorniczka. Drugi koniec wsadzasz do butelki do dna. Tym sposobem nie tracisz płynu, bo to co zbiorniczek wypluje do butelki przy zwiększeniu obrotów, spowrotem zassie po spadku obrotów. Dobrze, aby ta butelka była odporna na wysoką temperaturę(...)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że zaraz po wymianie płynu, pomimo odpowietrzenia jeszcze trochę powietrza było w układzie. Stąd falowanie.

Nagrzej silnik do normalnej temperatury pracy, tak, żeby się otworzył termostat. Wyłącz silnik i poczekaj żeby trochę ostygł, przy obecnych temp. 20-30 min powinno wystarczyć. Jeżeli masz płyn chłodniczy dolej do zbiorniczka wyrównawczego tak aby było go ok 2/3 - 3/4 pomiędzy min. a max. Na wężu obok termostatu masz odpowietrznik i może na chłodnicy.

Popuszczasz śrubkę jak zaczyna cieknąc płyn zakręcasz. Powtórz tą operację za 2-3 dni. Jeżeli dalej będą wahania to albo termostat świruje, zdarza się, albo rzeczywiście masz coś skopane z uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!