Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Scenic falująca temperatra silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem samochodu Renuald Megane Scenic 1,6 8v benzyna. Problem polega na tym iż postanowiłem wymienić termostat, ponieważ silnik się nie dogrzewał tak jak powinien. Po wymianie termostatu i po odpowietrzeniu układu, temperatura silnika faluje na wskaźniku temperatury i się ona waha między 70 a 90 stopni. Przejeździłem na tym jakieś 1500 km i poszła uszczelka pod głowicą którą wymienił mi mechanik. Kazałem mu też wymienić jeszcze raz termostat z nowego na nowy, ponieważ pomyślałem że to przez niego walnęła uszczelka pod głowicą. Mechanik stwierdził że to nie termostat i go nie wymienił po wymianie uszczelki pod głowicą. Stwierdził że z 3 - 4 dni pojeżdżę to temperatura się sama ustabilizuje. Minęły 4 dni a temperatura silnika w dalszym ciągu faluje czyli nie stoi stabilnie. Dodam że wentylator chłodnicy załącza się prawidłowo i układ był odpowietrzony. Bardzo proszę o wypowiedzi co może być przyczyną falującej temperatury silnika ??? Czy układ jest źle odpowietrzony ??? Jeśli tak to proszę o wskazówki jak odpowietrzyć układ? Czy może jest walnięty termostat, nowy nie zawsze musi być w 100% sprawny.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście sprawdze czujnik. Czy możliwe jest to że przez nie stabilną (falującą) teperature nie przekraczającą 90 stopni mogła strzelić uszczelka pod głowicą???

 

Dodano: 20 sty 2012 - 08:45

Oczywiście sprawdzę czujnik temperatury.

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test z butelką, opisywany przez kolegę gimak na forum:

(...)jako korka użyłem zakrętki chyba od vanisha (odplamiacz), a dodatkowo w rowek wsadziłem oring (bo nie był dakładnie szczelny. W zakrętce zrobiłem otwór trochę mniejszy od średnicy wężyka i ten wężyk przeciągnąłem przez otwór w zakrętce tak, aby po zakręceniu zakrętki wężyk 3-4cm wystawał do środka zbiorniczka. Drugi koniec wsadzasz do butelki do dna. Tym sposobem nie tracisz płynu, bo to co zbiorniczek wypluje do butelki przy zwiększeniu obrotów, spowrotem zassie po spadku obrotów. Dobrze, aby ta butelka była odporna na wysoką temperaturę(...)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że zaraz po wymianie płynu, pomimo odpowietrzenia jeszcze trochę powietrza było w układzie. Stąd falowanie.

Nagrzej silnik do normalnej temperatury pracy, tak, żeby się otworzył termostat. Wyłącz silnik i poczekaj żeby trochę ostygł, przy obecnych temp. 20-30 min powinno wystarczyć. Jeżeli masz płyn chłodniczy dolej do zbiorniczka wyrównawczego tak aby było go ok 2/3 - 3/4 pomiędzy min. a max. Na wężu obok termostatu masz odpowietrznik i może na chłodnicy.

Popuszczasz śrubkę jak zaczyna cieknąc płyn zakręcasz. Powtórz tą operację za 2-3 dni. Jeżeli dalej będą wahania to albo termostat świruje, zdarza się, albo rzeczywiście masz coś skopane z uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!