Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak wskazań licznika tymczasowego kilometrów.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno kupiłem auto, renault megane 99' silnik 1.9 dti 98KM.

Mam problem taki, że nie wiem jak włączyć licznik tymczasowy(ten co można resetować), nie mam pojęcia też czy mam komputer pokładowy, czy nie. Niestety nie wiem jaka to "phase" jest..wydaje mi się, że II.

 

Próbowałem przyciskać, trzymać ten przycisk koło wyświetlacza który powinien resetować przebieg, czytałem manuala który nic mi nie powiedział sensownego. Próbowałem czy może jest sterowanie z radia lub pilota do radia w kierownicy. Sprawdzałem rózne kombinacje i przyciskałem wszystko co się dało. Wyświetlacz z licznikiem kilometrów działa dobrze, przy uruchamianiu OIL OK z kreseczkami też działa.

 

 

Załączam zdjęcie.

post-32147-0-77693700-1327106059_thumb.jpg

Edytowane przez WscieklyAmok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej masz licznik z komputerem. Na końcu prawej manetki powinien być guzik do przełączania funkcji wyświetlacza. Tym czarnym przyciskiem koło wyświetlacza tylko kasujesz - osobo licznik podróży i osobno (ale wszystkie na raz dane komputera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że masz wymieniony licznik na taki z komputerem, a manetka pozostała stara (bez przycisku). Jeśli licznik jest bez komputera pokładowego, przebieg dzienny powinien być wyświetlany poniżej przebiegu całkowitego po zniknięciu wskazań stanu oleju. Wtedy przycisk obok służy tylko do kasowania licznika dziennego. Sprawdź, czy na naklejce z tyłu licznika nie pojawiają się literki: STD - licznik bez komputera lub ADAC - licznik z komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że poprzedni właściciel zmienił licznik, ale zamiast wymiany manetki zrobił gdzieś jakiś przycisk do przełączania. Możliwe też, że zmienił licznik nie będąc świadomym różnic i nawet o komputerze nie wiedział. I trzecia opcja - masz licznik bez komputera, ale nie działa druga linijka na wyświetlaczu (nie wiem, czy z elektronicznego punktu widzenia możliwe, że np. nie kontaktuje jakieś złącze i działa tylko górna linijka(?)). Najlepiej sprawdź tak jak radzi kolega powyżej, albo raczej:

Liczniki firmy JEAGER rozróżniamy po nr na naklejce z tyłu. Licznik o nr 7700//427//900 C jest wyposażony w komputer pokładowy natomiast licznik o nr 7700/427/896 C NIE POSIADA komputera pokładowego
.

Tu się dowiesz więcej o sprawie: http://megane.com.pl/topic/15980-manual-wymiana-zegarow-w-ph-i-na-ph-ii/page__hl__%2Bwymiana+%2Blicznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wersja z kompem.

No i co z tego? Mam wymienić manetkę i będzie hulać ?

Czy może ktoś tylko wymienił wyświetlacz z auta z kompem?

Co mi radzicie zrobić ?

Wybaczcie, że tak ogólnikowo, ale właśnie jestem po imprezie :-)

post-32147-0-88296700-1327367736_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz manetkę lub montujesz dodatkowy przycisk, sprawdzasz czy jest doprowadzony przewód od ECU do wtyczki licznika (info o spalaniu) i powinno działać. Naciśnięcie przycisku będzie powodowało zmianę wskazań dolnego rzędu. Uwaga: wszystkie funkcje działaja po przejechaniu odległości ok. 400m, tak że nie stresuj się, jak od razu nie uzyskasz wszystkich informacji na wyświetlaczu.

 

Wymiana samego wyświetlacza jest nieopłacalna. Poza tym nie wiem, czy da się to zrobić bez specjalnych kombinacji, łatwiej wymienić licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło, mi o to, czy na pewno mam ten komputer, że może ktoś wymienił licznik od auta z komputerem tzn. czy jest poprowadzony przewód ECU.

Szukam tej manetki na aukcjach, ale wygląda na to, że jednak będę szukał szczęścia na szrotach. Wolę mieć oryginalnie w manetce od wycieraczek niż zwisający gdzieś przewód :-)

 

Czytałem tamten temat co kolega Kambol podał, mam nadzieję, że poradzę sobie z podpięciem nowej manetki z guziczkiem do komputera.

Jeśli dobrze zrozumiałem to nie będę musiał ciągnąć nowego kabla? Tylko odpinam starą manetkę i podpinam nową? Kostka taka sama?

Chyba, że przewód ECU nie poprowadzony, to używając tamtego manuala mogę poprowadzić nowy przewód i będzie działać?

 

Wybaczcie jeśli pytam o jakąś oczywistość, po prostu nie mam o tym zielonego pojęcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam, czytam no i co? Albo mam ten ECU, albo nie. Kupiłem manetkę, dzisiaj będę wieczorem przekładał.

 

 

Edit:

Dzięki wszystkim za pomoc :-) Wszystko zaczęło działać, spalanie itp :) Miałem problem tylko z wyjęciem wajchy, trzeba odpowiednio ją ustawić, a przynajmniej u mnie tak było, oraz ciężko się odpinało kostkę.

 

Pozdrawiam

 

 

Temat, uważam, że można zamknąć.

Edytowane przez WscieklyAmok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!