Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Orfi

Scenic I phI Wymiana żarówek podświetlenia kokpitu

Recommended Posts

Witam

Po krótce opisze wymianę wszystkich żarówek podświetlenia kokpitu tj. zegarów, wyświetlacza radia raz pokręteł nawiewu.

Pozwolę to sobie zbić w jedną całość

 

Na wstępie demontujemy poszycie podszybia, zdejmujemy osłony głośników (są na zatrzaski) podważamy i ściągamy ku górze

 

thumb_hosting_zdjec_1351536180__dscf1298.jpg

 

zarówno lewą jak i prawą stronę

 

thumb_hosting_zdjec_1351536216__dscf1299.jpg

 

Odkręcamy śruby TORX T20 po jednej z każdej strony

 

Unosimy podszybie delikatnie do góry na krawędzi i z czuciem pociagamy do siebie.

 

thumb_hosting_zdjec_1351536254__dscf1300.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1351536294__dscf1301.jpg

 

Następnie odkręcamy 3 śruby mocujące licznik oraz 3 śruby mocujące wyświetlacz radia

 

thumb_hosting_zdjec_1351536339__dscf1302.jpg

 

Wymieniamy najlepiej wszystkie żarówki poświetlenia licznika i wyświetlacza

Mamy 9 szt żarówek 1,2 watt w liczniku i 4 szt takich samych żarówek w wyświetlaczu

 

thumb_hosting_zdjec_1351536387__dscf1303.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1351536424__dscf1304.jpg

 

Sprawdzamy czy wszystkie świecą i montujemy licznik i wyświetlacz na swoim miejscu.

Montujemy podszybie zwracając uwagę na zatrzaski i haki montażowe aby znalazły się na swoim miejscu.

 

thumb_hosting_zdjec_1351536465__dscf1305.jpg

 

Przykręcamy podszybie i zakładamy osłony głosników. Ta fazę mamy za sobą.

 

thumb_hosting_zdjec_1351536521__dscf1294.jpg

 

Następnie wyciagamy popielniczkę, odkręcamy cztery śruby TORX T20, wyciagamy obudowę popielniczki.

 

thumb_hosting_zdjec_1351536584__dscf1309.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1351536649__dscf1310.jpg

 

Podważamy obudowę pokręteł nawiewu aby puściły zatrzaski

 

thumb_hosting_zdjec_1351536684__dscf1311.jpg

 

i juz mamy wszystko na dłoni.

 

thumb_hosting_zdjec_1351536720__dscf1312.jpg

 

Wymieniamy 3 żarówki 1,2 watt

 

thumb_hosting_zdjec_1351536755__dscf1316.jpg

 

Następnie w odwrotnej kolejności wszystko skręcamy i po sprawie.

 

Pozdrawiam wszystkich

 

ORFI

 

Fajnie, podoba mi się, ale...

1) poproszę o pdf-a i na Downloda

2) wykorzystać nasz forumowy serwer hostingowy - potraktuj to jako zalecenie.

Edytowano przez Orfi
  • +1 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do nie których wkładów z żarówkami, pomocna jest penceta (regulator nawiewu), nawet taka mała pożyczyć od żony z zestawu.

Ponadto w niektórych sklepach, mają komplety <żarówka z obudową>. Ale same żarówki też można wymienić, nie trzeba kupować kompletnego wkładu po 6 zł/szt. Ja kupiłem same żaróweczki, w starym wkładzie (żarówki są przylutowywane), odrywałem ostrym spiczastym nożykiem wąsy, wyjmowałem spaloną żarówkę i wkładałem nową, odpowiednio ustawiając jej wąsy pod kątem.

 

PS

Ostatnio stwierdzam, że niektórzy mają problemow z ortografią.

Przypominam nie z przymiotnikami piszemy razem :-)

Co to jest przymiotnik można się dowiedzieć TU

Sorry Zyga nic do Ciebie nie mam , ale na Ciebie padło :)

Edytowano przez Zygmunt Małek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jusko... te żaróweczki z linku nr 2 są z napięciem 24V, szukaj 12V.

 

Przemo, nie mam żalu, spoko, błąd jest mój. Próbowałem poprawić ten błąd teraz, edytuje, ale ingerencja jest chyba zablokowana.

Edytowano przez Zygmunt Małek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem - działał wyświetlacz od radia (zegarek, termometr) i nagle zgasł. Jak poświecę latarką to wiać, że działa (jest już ciemno więcej będę wiedział jutro w dzień) ale wszystko pasuje do żarówek. Korzystając z powyższego manuala odczepiłem osłonki głośników i odkręciłem 2 śruby (chyba dziewicze bo wkręty jak nowe) i teraz problem: podciągam do góry i ciągnę do siebie a daszek ani drgnie czy w wersji po lifcie są jeszcze jakieś zabezpieczenia a może nie zdejmowany wcześniej daszek jest gdzieś klejony dodatkowo?? czy trzeba wcześniej gdzieś podważyć. Proszę o dodatkowe podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kierownicę opuść i mocniej szarpnij cały kokpit,może jeszcze nikt go nie ściągał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szarpnij w sensie pociągnij do siebie?? Które zaczepy musza puścić pierwsze te za nawiewem pod szybą czy te od "frontu"?? bo tam wszystko trzyma tak jak by albo nigdy nie ściągane albo klejone było (sądząc po stanie śrub i spasowaniu chyba raczej od nowości nie ruszane).

 

PS.

Pierwsze co zrobiłem to opuściłem kierownicę. :l:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw musisz podbić do góry, by odczepiły się te bliżej, które są prawie pionowo w dół osadzone.

w starym wkładzie (żarówki są przylutowywane)

Są tylko wciskane ale niektore, szczególnie te jeszcze niewymieniane siedzą mocno. Ja sobie pomagałem wypychając je drutem, po zrobieniu małego, centralnie umiejscowionego otworka w cokole. W tym prostokącie, za który chwytasz, by cokół obrócić i wyjąć z płytki.

W tym miejscu jest tylko plastik. Styki są po bokach.

Wypychając nie trzeba się przejmować przepaloną żarówką, w najgorszym wypadku się rozkruszy i ją wysypiemy.

Po krótce opisze wymianę wszystkich żarówek podświetlenia kokpitu

Można by jeszcze w odpowiednim miejscu tej instrukcji wspomnieć o kontrolkach nad i pod zegarami, do wymiany których ta instrukcja także jest pomocna.

No i przy wyciągniętym panelu popielniczki, mamy jeszcze podświetlenie zapalniczki, gdzie też jest taka sama żaróweczka. Może by warto o tym wspomnieć i dodatkową fotkę wkleić.

To takie moje drobne uwagi do ewentualnej poprawki przed finalną wersją do downloada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli wyciąganie daszka zaczynam od podbicia od przodu i dalej ciągnę do siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podbicie do góry tego co najbliżej kierownicy, czyli tyłu "parapetu" na całej jego szerokości, od lewego nawiewu do prawego. Umówmy się, że jego przód jest bezpośrednio pod szybą.

Patrz 3 i 4 fotka w 1 poście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dziś udało się walnąć w daszek - wyszedł - żaróweczki wymienione - test = działa - przyłożenie daszka do kokpitu - 3 strzały (boki + środek) - wszystko wygląda jak z fabryki. Koszt 2 zł (po 1 zł za żaróweczkę w sklepiku z częściami do żuka i nysy buehehehehe).

Dziękuję za pomoc była bardzo przydatna. :l:

Edytowano przez Mxerus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gojgien, ja miałem lutowane, widocznie ktoś już zmieniał wcześniej i kupił gotowce. Lutowane pamiętam, że były do Opla, nie wiedziałem, że Renault ma tylko na wpusty, ale tak miałem w zegarku w moim RX4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zyga, trochę to dziwne, bo bardzo trudno polutować te druciki, cyna się tego nie ima, a i miejsce takie sobie by blaszki z cokołu przygrzać.

No chyba, że żaróweczki podobne, o długich wąsach i przelotowo przez cokół przeciągnięte i polutowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i dziwne, ale jak odszukam w rupieciarni to dam zdjęcie ale już na pw, żeby nie śmiecić na forum. Fakt, że mogę się mylić o lutowaniu, ale dopóki nie przerwałem tego lutu, to żaróweczka za nic nie drgnęła, a potem luzik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! super instrukcja.

Wymiana żaróweczki podświetleia termometr i zegar zajęła mi do 10 minut.

koszt wyniósł = 1,00zł (jeden zł polski) koszt żarówki

Koszt w serwisie ponad 70zł

Dzięki.Andrzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra Pany pytanie. Zegary można wyciągnąć i nic się nie popierniczy z elektryką, czy trzeba robić wszystko na aucie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

można wyciągnąć, jedynie co, to przebieg okresowy się wyzeruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to trzeba żarówki wymieniać razem z tą oprawką? Miałem taką żaróweczkę w domu i niestety chciałem ją wykręcić i się ukręciła (ah, człowiek uczy się na własnych błędach). Ile może taka żaróweczka z oprawką kosztować? Na stacji benzynowej coś takiego kupie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze trzeba kupować żarówki z cokołami, przeczytaj posty od początku tematu.

I na 100% ich nie wykręcamy z cokołu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio żaróweczki u siebie na desce rozdzielczej trzy, w panelu z zegarkiem jedna i wszystko działa dobrze, natomiast problem pojawił się przy wymianie w panelu nawiewu.

W panelu nawiewu działała jedna więc postanowiłem też wymienić, dostałem się do środka (bo u mnie w tym panelu nie ma wymienianych od tyłu tylko trzeba rozebrać z zatrzasków) wymieniłem dwie żaróweczki i teraz nie działa w ogole oświetlenie w tym panelu... nie wiem czemu możecie pomóc ?

Czytałem forum i znalazłem podobny problem (tylko w dziale megan I PHII) i kilka osób też tak miało po wymianie żaróweczek i u nich odpowiedzialny za to był ściemniacz który znajduje się obok regulacji wysokości świateł przepalała się tam jakaś ścieżka i trzeba było połączyć/zalutować przepaloną ścieżkę drucikiem, tyle że ja nie posiadam takiego ściemniacza i nie wiem gdzie szukać rozwiązania problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw czy jest napięcie na stykach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem co było przyczyną moich problemów (tak mi się wydaje choć nie jestem elektrykiem) mianowicie w środkowym gniazdku na żaróweczkę (ten metalowy styk co wychodzi z gniazda żarówki i dotyka styk na płytce) był przerwany na zgięciu i to było chyba przyczyną że wszystkie mi nie działały. Oderwałem tą naderwaną końcówkę i drucikiem połączyłem styk gniazda z płytką i wszystkie świecą.

Muszę kupić żaróweczke w oprawce (ale taką wyciąganą, najlepiej oryginalną renaulta) wyciągnąć z tego plastiku styk zarówki i przełożyć do panelu nawiewu i sprawa będzie załatwiona, bo narazie to trzyma się tylko tak by działało.

Edytowano przez forgotten

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odłączacie akumulator? czy nie ma takiej potrzeby jak np. chciał bym cały wyświetlacz odpiąć na trochę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba odłączać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×