Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jak sprawdzić łożysko


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki dylemat, mianowicie coś wyje mi z tyłu przy większej prędkości, nie jest to głośny dźwięk ale słychać. Diagnoza.... wydaje się że być może łożysko ale jak to sprawdzić żeby mieć pewność.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nigdy nie widziałeś jak to się robi, to raczej nie, Jeśli widziałeś, to dasz radę. Klucze odpowiednie, ściągacz do łożysk, bo bieżnia mogła pozostać na trzpieniu, dobry zdrowy młotek i ewentualnie jakaś rurka do wybicia drugiej części łożyska. Jak będziesz kupował, to taki komplet z mutrą i smarem, bo zdarzają się niekompletne. W Radomiu jest dość dobra hurtownia, ale nie pamiętam jej nazwy i adresu. Szwagier prowadząc warsztat (kompleksowy w moich tronach) ma z nimi umowę i sobie chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem klocki hamulcowe kilka miesięcy temu i z tego co pamiętam to łożysko jest w tej części bębna którą się zdejmuje i gdzieś obiło mi się o usz że do wymiany tego łożyska to konieczna jest specjalna prasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prasa - żeby wypchnąć bieżnie zewnętrzną jeśli faktycznie łożysko się rozleciało, ale jak masz smykałkę, to dobraną rozmiarem (aby nie wadziła bębna), rudę dokładasz do tej bieżni (w bębnie) i walisz aż wyskoczy, można penetratorem lekko, ale tam nie powinno być luzów. Tak samo z nakładaniem już kompletnego łożyska, wkładasz w bęben, dokładasz kawałek wyciętego drewienka lub sklejki i poprzez rurę nabijasz, nie koniecznie do końca, bo resztę zrobić powinna mutra/śruba główna. Zakładając, że nie masz dostępu do prasy, prasa po prostu ułatwia życie, bo nie martwisz się, że coś krzywo zrobisz.

Coś mi się kojarzy, że gdzieś jest "maniek" odnośnie wymiany łożyska, albo zrobiony przez przemo, albo może to przednie koła.

Wpisz sobie w wyszukiwarkę u góry naszego forum "wymiana łożyska koła", znalazłem coś takiego, ale nie mam czasu czytać i szukać szczegółowo. Poniżej załączam, ale to jeszcze nie to co pamiętam, że oglądałem, były ekstra zdjęcia i opis, a poniżej ogólnikowo.

http://megane.com.pl/topic/1409-lozysko-do-wymiany/page__st__40__p__87608__hl__%2Bwymiana+%2B%C5%82o%C5%BCyska+%2Bko%C5%82a__fromsearch__1#entry87608

Edytowane przez Zygmunt Małek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki przyjacielu

 

Dodano: 28 sty 2012 - 21:57

No niby znalazłem ale jak to pobrać.??

 

 

http://megane.com.pl/files/file/31-wymiana-lozysk-bebnow-hamulcowych-megane-i-phi/

 

Po kliknięciu "pobierz" pojawia się treść ustawy i co dalej.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojejku, nie jestem komputerowcem, ale widać wyraźnie co musisz powciskać

beztytuukdk.jpg

potem Ci powyskakują pytania gdzie chcesz zapisać, więc albo w pobieralni, albo dołóż jakiś swój folder, tak jak ja mam wymyślony u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja sie zainstaluje koledzy mi wyje lewy tył łozysko na 101 % potrzebuje dobrego łozyska czyli danych do kupna nowego jakiego??macie jakies speciały dobre cena nie gra roli ma działać,aa i potrzebuje tarcze hamulcowe przód jaką my tam mamy srednice ??

Edytowane przez megaanka96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kolego megaanka96 jak wyciągniesz stare i zaniesiesz do sklepu żeby dali Ci takie samo nowe. Nie wiem jak z łożyskami ale jak kupowałem drążek kierowniczy to okazało się że do mojego modelu są cztery drążki różniące się szczegółami.

 

Sam bierzesz się za wymianę.?? Rozumiem że wkładając nowe łożysko nie trzeba do końca je nabijać bo śruba dociągnie to łożysko, tak.??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że wkładając nowe łożysko nie trzeba do końca je nabijać bo śruba dociągnie to łożysko, tak.??

Nie bo jest za ciasno spasowane i pogniesz bębnem tarczę i możesz uszkodzić szczęki. Ja bym tak nie próbował. Weź sobie śrubę i grube podkładki, tak wyciśnij i wciśnij nowe. No i nie zapomnij o pierścieniu segera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o tył. Przy skręcaniu naciskasz łożyskiem na bęben aby się w nim schowało, a bęben naciska przez szczęki na tarczę nośną hamulca czyli tą blachę z tyłu do której jest przykręcony cylinderek i o którą opierają się szczęki. Ta blacha nie jest za gruba, a siła do wciśnięcia łożyska jest dość spora no i lepiej nie ukruszyć okładziny szczęk przy wciskaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!