Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Co o tym myślicie ?

Moim zdaniem, wystarczy raz nalać płyn do czyszczenia do obecnego płynu, nagrzać na max, do włączenia wentylatora, odpowietrzyć. Znowu włączyć do włączenia wentylatora, wystudzić. Spuścić płyn, na max. jak się da wydmuchać płyn z chłodnicy, bloku i nagrzewnicy.

Podpiąć nagrzewnicę do węża z wodą pod ciśnieniem i wypłukać, przepuszczając wodę w obie strony.

Następnie ponownie zalać wodą, nagrzać, odpowietrzyć i ponownie nagrzać, Jak ostygnie to spuścić wodę i zalać płynem.

Dlaczego tak? Dlatego, że nie ma najmniejszego sensu zalewanie układu dwukrotnie płynem do czyszczenia. No chyba, że pojeździłbyś trochę pomiędzy zalaniem płynem do czyszczenia. Nie wiem jednak co w tym płynie jest i raczej nie polecam jeżdżenia ze środkiem wlanym do układu. Zawsze jedna układ przelałbym wodą, przed wlaniem płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wiec tak. Dojechałem do kutna bez ogrzewania, szczeście mam,m że nadeszła odwilż i jakoś podróż minęła. Prosto z trasy zajechałem do teścia na zakład, tam odłączyłem węże od termostatu i silnika, spuściłem płyn z nagrzewnicy, podłączyłem węża i jechana!!!

Po 10 min roboty i uzupełnienie ubutku w płynie, do teściowej zajechałem już w podkoszulku :l:

Grzeje jak ta lala i nie bawiłem się żadnymi płynami- tylko płukanko ;)

Pozdrawiam kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. U mnie już ponad tydzień jak jestem po płukaniu nagrzewnicy wężem ogrodowym. Powiem tak, odkupiłem auto to ciepłe leciało, ale jak było na maxa. Teraz mam na 3/4 i po 8km jest za ciepło.. Naprawdę warto przepłukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja płukanie robiłem tydzień temu i do przed wczoraj było ok wczoraj wsiadam jadę a tam z nawiewów tylko tak leciutko ciepłe powietrze leci

(mam termostat do wymiany przez co mam zastawiona chłodnicę ale to i tak nic nie daje) nie wiem co się stało :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek, możliwe że źle odpowietrzyłeś układ. Jak go rozgrzejesz to odkręć korek od wlewu i ten odpowietrznik na wężu ( termostat ), jak z odpowietrznika tryśnie, to jedna opcja mniej. Termostat akurat do ogrzewania ma znaczenie, ale nie aż tak duże. Przy temp 70-80 stopni z nawiewów powinno lecieć naprawdę ciepło.. Kwestia jeszcze jak przepłukałeś, w takim razie spróbuj jeszcze raz, jak będziesz widział że ciśnienie jakie podajesz jest takie samo jakie wychodzi to nie ma innej opcji jak odpowietrzenie jej sposobem jaki wymieniłem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem termostat, przepłukałem jeszcze raz nagrzewnicę, układ odpowietrzyłem , a ciepło jakoś w środku nie powala :l: to znaczy leci ciepłe powietrze na 4 biegu ale to nie jest takie jak opisujecie po prostu jest ciepłe właściwie letnie chyba jednak nagrzewnicę mam do wymiany ;) i kolejny wydatek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie miałem tak zamuloną nagrzewnicę, że nawet woda nie chciała przez nią przelatywać. O płukaniu nie było mowy.

Rozebrałem nagrzewnicę i drutem udrożniłem kanały. Później trochę substancji żrących (Kret :l: ), solidne płukanie i montaż do auta. Pomogło i chodzi, a raczej grzeje jak nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to stary, nagrzewnica jest ok. Odkręć korek od zbiorniczka i odpowietrznik na wężu najwyższym, czyli od termostatu. Jak Ci tryśnie z odpowietrznika to jest ok. Ale rozgrzej najpierw auto !

Edytowane przez marhio2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta niby nie drogi ale ja już w to auto w sumie 4300zł włożyłem a przede mną jeszcze wymiana butli LPG, rozrządu, (co w sumie daje już kolejny 1000zł) wykupienie OC, sprawdzenie i regulacja instalacji LPG po regeneracji parownika

 

Dodano: 20 lut 2012 - 16:45

z tym że ani oleju mi nie ubywa ani płynu, choć dziś po spuszczeniu płynu we wiaderko ewidentnie widać ślady oleju na powierzchni płynu, auto na mocy też nie straciło tylko jakoś tak nie równo chodzi i na jałowym i na wyższych obrotach, oraz to dymienie na biało po rozgrzaniu przechodzi w taki jakby błękitny kolor (czytam ze to właśnie może być objawy uszczelki). Szukałem na alle uszczelki i nie mmogę znaleźć wyszukiwarka podaje mi tylko uszczelkę kolektora wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!