Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Tak naprawdę to nie ma najmniejszego znaczenia. Pokrótce, nagrzewnica to nic innego jak kaloryfer(obrazowo). Nie ma zaworu odcinającego/regulującego przepływ płynu przez nią. Więc jak się jej nie podłączy to i tak będzie działać. Zresztą ona zawsze ma taką samą temperaturę jak temp. płynu chłodzącego, no może parę stopni niższą.

Ale na 100% górny przewód, od termostatu, wchodzi do grodzi od góry, dolny poniżej do małego obiegu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ot ja mam odwrotnie węże. Od silnika idzie do gory, a od termostatu wchodzi w ten dolny "bolec"

 

Dodano: 01 lut 2012 - 21:16

Panowie, jak będę płukał nagrzewnice. Wlewał jakiś roztwór przez wąż, ten górny to po wyciągnięciu ręki w górę roztwór spłynie sam, czy trzeba mu jakoś pomóc ?. Wezmę lejek wcisnę w wąż i przez lejek-wąż-nagrzewnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od nagrzewnicy. Jeżeli jest totalnie zamulona (brak przelotu przez nią), to nie spłynie samoistnie. Jeżeli ma choć minimalny prześwit, to spłynie. Tempo spływania uzależnione jest od prześwitu kanałów w nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby dwa węże od niej sa równo ciepłe, przynajmniej tak czuć. Ale jak samo spłynie to fajnie. Podejrzewam o nie duże zablokowanie bo grzanie mam ale nie mocne.

 

Dodano: 09 lut 2012 - 14:14

Witam !

Panowie podzielę się swoją przygodą. Nawiew padł nagle, tzn ciepło było ale słabiutkie.... Odłączyłem węże od nagrzewnicy, zagiąłem do góry żeby płyn nie uciekł od strony silnika . Podłączyłem pod jeden króciec od nagrzewnicy wąż ogrodowy i puściłem kranem wodę.. No i co ?... Jak wypluło to wszystko zapewne, wypadłą jakaś maź.. Teraz z nawiewów leci już nie ciepłe ale naprawdę bardzo mocno ciepłe. W każdym razie muszę zmniejszać bo jest za gorąco, tak gorąco nie ciepło w aucie. Zatem Panowie nie dajcie się wpuścić w maliny, że trzeba wymienić.. Nie trzeba wystarczy porządnie przepłukać..

Mi mechanik krzyknął za wymianę 400zł :).. Kwasek cytrynowy i specyfiki też pomagają, ale ciężko utrzymać temp. gorącej wody jak jest -5 stopni..

Ale jaj będzie ciepło to na pewno jeszcze ją potraktuje kwaskiem porządnie..

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to jak z tymi wężami?? Który i w jaki króciec ma wchochodzić?? U mnie ten ze śrubą do odpowietrzenia układu (od termostatu) wchodzi w dolny króciec nagrzewnicy, a górny do silnika. Oba są ciepłe jednak dolny bardziej.

Sama zamiana coś da, czy płukać wodą??

Czeka mnie wyjazd z Zielonej Góry do Kutna i nie widzi mi się jechać kilka godzin w mrozie, tym bardziej ze jadę do teściowej i weekend tez bedę miał lipny. Więc niech chodziaż droga będzie w miarę....

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten ze śrubą do odpowietrzenia układu (od termostatu) wchodzi w dolny króciec nagrzewnicy, a górny do silnika.

u mnie jest dokładnie tak samo poza tym wąż odpływu ma większą średnicę niż dopływu także nie da się tego zamienić (tak jest u mnie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówicie..

Oba są ciepłe jednak dolny bardziej.

U mnie było identycznie, nie czekaj tylko jak masz opcje podłącz wąż ogrodowy i przepłucz.. Później wrzątkiem z kwaskiem, niech chwile kwasek powyżera, chwile bo przy tych mrozach to wiesz... I później znów wężem go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam nad taką opcją

Kupić preparat (dwie sztuki) do czyszczenia układu chłodzącego wlać całą butelkę na zimnym silniku do zbiornika z obecnym juz tam płynem (który i tak jest do wymiany) rozgrzać silnik do włączenia wentylatora zgasić poczekać aż trochę ostygnie spuścić(wyjąć termostat) wszystko zalać wodą z dodatkiem (drugą butelką) preparatu znowu rozgrzać zgasić po ostygnięciu spuścić to i zalać na dobre płynem i odpowietrzyć układ.

Co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!