Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Tak naprawdę to nie ma najmniejszego znaczenia. Pokrótce, nagrzewnica to nic innego jak kaloryfer(obrazowo). Nie ma zaworu odcinającego/regulującego przepływ płynu przez nią. Więc jak się jej nie podłączy to i tak będzie działać. Zresztą ona zawsze ma taką samą temperaturę jak temp. płynu chłodzącego, no może parę stopni niższą.

Ale na 100% górny przewód, od termostatu, wchodzi do grodzi od góry, dolny poniżej do małego obiegu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ot ja mam odwrotnie węże. Od silnika idzie do gory, a od termostatu wchodzi w ten dolny "bolec"

 

Dodano: 01 lut 2012 - 21:16

Panowie, jak będę płukał nagrzewnice. Wlewał jakiś roztwór przez wąż, ten górny to po wyciągnięciu ręki w górę roztwór spłynie sam, czy trzeba mu jakoś pomóc ?. Wezmę lejek wcisnę w wąż i przez lejek-wąż-nagrzewnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od nagrzewnicy. Jeżeli jest totalnie zamulona (brak przelotu przez nią), to nie spłynie samoistnie. Jeżeli ma choć minimalny prześwit, to spłynie. Tempo spływania uzależnione jest od prześwitu kanałów w nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby dwa węże od niej sa równo ciepłe, przynajmniej tak czuć. Ale jak samo spłynie to fajnie. Podejrzewam o nie duże zablokowanie bo grzanie mam ale nie mocne.

 

Dodano: 09 lut 2012 - 14:14

Witam !

Panowie podzielę się swoją przygodą. Nawiew padł nagle, tzn ciepło było ale słabiutkie.... Odłączyłem węże od nagrzewnicy, zagiąłem do góry żeby płyn nie uciekł od strony silnika . Podłączyłem pod jeden króciec od nagrzewnicy wąż ogrodowy i puściłem kranem wodę.. No i co ?... Jak wypluło to wszystko zapewne, wypadłą jakaś maź.. Teraz z nawiewów leci już nie ciepłe ale naprawdę bardzo mocno ciepłe. W każdym razie muszę zmniejszać bo jest za gorąco, tak gorąco nie ciepło w aucie. Zatem Panowie nie dajcie się wpuścić w maliny, że trzeba wymienić.. Nie trzeba wystarczy porządnie przepłukać..

Mi mechanik krzyknął za wymianę 400zł :).. Kwasek cytrynowy i specyfiki też pomagają, ale ciężko utrzymać temp. gorącej wody jak jest -5 stopni..

Ale jaj będzie ciepło to na pewno jeszcze ją potraktuje kwaskiem porządnie..

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to jak z tymi wężami?? Który i w jaki króciec ma wchochodzić?? U mnie ten ze śrubą do odpowietrzenia układu (od termostatu) wchodzi w dolny króciec nagrzewnicy, a górny do silnika. Oba są ciepłe jednak dolny bardziej.

Sama zamiana coś da, czy płukać wodą??

Czeka mnie wyjazd z Zielonej Góry do Kutna i nie widzi mi się jechać kilka godzin w mrozie, tym bardziej ze jadę do teściowej i weekend tez bedę miał lipny. Więc niech chodziaż droga będzie w miarę....

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten ze śrubą do odpowietrzenia układu (od termostatu) wchodzi w dolny króciec nagrzewnicy, a górny do silnika.

u mnie jest dokładnie tak samo poza tym wąż odpływu ma większą średnicę niż dopływu także nie da się tego zamienić (tak jest u mnie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówicie..

Oba są ciepłe jednak dolny bardziej.

U mnie było identycznie, nie czekaj tylko jak masz opcje podłącz wąż ogrodowy i przepłucz.. Później wrzątkiem z kwaskiem, niech chwile kwasek powyżera, chwile bo przy tych mrozach to wiesz... I później znów wężem go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam nad taką opcją

Kupić preparat (dwie sztuki) do czyszczenia układu chłodzącego wlać całą butelkę na zimnym silniku do zbiornika z obecnym juz tam płynem (który i tak jest do wymiany) rozgrzać silnik do włączenia wentylatora zgasić poczekać aż trochę ostygnie spuścić(wyjąć termostat) wszystko zalać wodą z dodatkiem (drugą butelką) preparatu znowu rozgrzać zgasić po ostygnięciu spuścić to i zalać na dobre płynem i odpowietrzyć układ.

Co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!