Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem auta Renuald Megane Scenic 1,6 bezyna 8V. Postanowiłem w tym aucie zmienić termostat na nowy, ponieważ na poprzednim nie dogrzewał się silnik. Po wymianie termostatu oraz po odpowietrzeniu układu, wskaźnik temperatury falował. Natomiast po przejechaniu około 200km temperatura silnika się jak by trochę ustablizowała ale to nie jest to co powinno być. Problem polega na tym iż jeśli jade np 100km/godz, wskaźnik temperatury dochodzi pod 3 kreske i po chwili delikatnie opadnie i tak na wprzemian. Zauważyłem iż jadąc równą prędkości na przykład 100km/godz wskaznik temperatury niekiedy stoi równo między 2 a 3 kreską. Jeszcze jedno co mnie zadziwia. Natomiast jadąc mała prędkością np 50km/godz wskazkanik stoi stabilnie na 2 kresce dopiero gdy przyspiesze temperatura unosi się wyżej pod 3 kreske i niekiedy delikatnie faluje, po zwolnieniu do 50km temperatura opada spowrotem do 2 kreski i na tej kresce stoi stabilnie jadąc predkością 50km. Czyli na wyżych predkościach wskaźnik temperatury świruje, dlaczego?

Dodam iż na wolnych obrotach układ chłodzenia pracuje jak powinien, wskażnik stoi na 2 kresce, po dłuszej chwili podnosi się pod 3 kreske i załącza się wentelator, czyli tu wszystko jest ok.

Zastanawiam się czy nowy termostat może być uszkodzony, nowy nie zawsze musi być sprawny. Na starym termostacie nie miałem takich problemów.

Proszę o jakieś rady na powyższy temat :)

Pozdrawiam

Poprawiłem temat.

Nie z przymiotnikami piszemy razem, a nie osobno :)

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym iż jeśli jade np 100km/godz, wskaźnik temperatury dochodzi pod 3 kreske i po chwili delikatnie opadnie i tak na wprzemian.

Może to być związane z włączaniem się wentylatora. Po włączeniu wentylatora temperatura spada, wentylator się wyłącza, temperatura rośnie, itd.

Żeby to sprawdzić trzeba by mieć w kabinie sygnalizację pracy wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To według mnie są dwie możliwości: termostat w jakimś punkcie nie otwiera/zamyka się płynnie (małymi skokami) lub coś jest nie tak z czujnikiem temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Zastanawiam się też czy to nie jest wina termostatu, ponieważ przed wymianą go na nowy wszystko było ok z utrzymaniem stałej teperatury. Jak napisałem wyżej nowy nie zawsze musi być sprawny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to bujanie się wskazania temperatury jest w granicach między sąsiednimi kreskami, ale w granicach normy, to ja bym to na razie tak zostawił i obserwował, może z czasem się to dotrze. Napisałem w granicach normy, bo nie kojarzę w tej chwili, między którymi kreskami w mojej megance stoi wskazówka, ale troszeczkę poniżej poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wskazówka się buja między sąsiadującymi kreskami między 2 a 3 kreską czyli w granicach normy. Czy się samo to dotrze, nie wiem ponieważ zrobłem już około 800km albo i lepiej a wskaźnik jak się bujał tak się buja dalej.

 

Dodano: 04 lut 2012 - 00:12

Zastanawiam się czy uszczelka termostatu prawidłowo dolega, może to ona jest wszystkiemu winna. Co o tym koledzy myslicie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się - wszystko jest ok

Mam ten sam silnik w meganie. Wskaźnik temp mam pomiędzy 2 a 3 kreską. Czasem podejdzie wyżej, czasem opadnie niżej - opada wtedy gdy termostat się otworzy i silnik dostanie zimnego płynu z chłodnicy. Teraz przy takich minusach na zewnątrz to norma, że chłodnica momentalnie wystudza płyn - zwłaszcza przy większych prędkościach.

Piszesz, że przy ok 50 km/h masz tem na 2 kresce - to normalne - silnik nie rozwija wtedy duzej mocy i nie nagrzewa się tak szybko.

Poczekaj do "wiosny" jak będzie cieplej i zobaczysz co się będzie działo. Jeżeli teraz z nawiewu masz ciepłe powietrze tzn, że silnik się odpowiednio nagrzewa.

 

Ważne, żeby temperatura nie poszło ponad dopuszczalną

 

Jechałem teraz trasę Katowice - Warszawa i w zależności od prędkości miałem 2 lub 2,5 kreski na wskaźniku. Jak wjechałem w korek za Piotrkowem to temp podeszła nawet na chwilę pod 3 kreski. Średnie wskazanie można przyjąć na 2,2-2,3 kreski. W moim aucie skoki wskazówki temp to norma. Może to taka cecha tych aut.... Dla mnie ważne, że porządnie grzeje (pomimo, że reduktor LPG mam wpięty szeregowo przed nagrzewnicą czyli ciepło najpierw na reduktora a zniego dopiero na nagrzewnicę)- przy -15stopni w aucie jest dobrze ciepło gdy pokrętło ustawione jest na "godzinie 2"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz racje grzesju wszystko możliwe, pojeżdże trochę i po obserwuje co się będzie działo. Temperatura 3 kreski nie przekracza,czyli chyba nie przekracza dopuszczalnej normy, więc myślę że nic miłego nie powino się wydażyć. Trochę się obawiam ponieważ jakieś 2 tygodnie temu strzeliła mi uszczelka pod głowicą. Mam nadzieje że delikatnie falująca temperatura silnika nie przyczyniła się do uszkodzenia owej uszczelki? Jeszcze jedno powiedzie mi koledzy jak się prawidłowo powino odpowietrzyć układ chłodzenia czy na zimnym silniku czy na ciepłym? Jeśli na zimnym to czy silnik podczas odpowietrzania musi chodzić aby układ dobrze się odpowietrzył? Pytam ponieważ myślę że może źle odpowietrzyłem układ i dlatego temperatura się nie utrzymuje stabilnie. Chyba że jak grzesju pisze. Może te typy aut tak już mają.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym termostacie nie miałem takich problemów.

Może te typy aut tak już mają.

Te dwa stwierdzenia są ze sobą sprzeczne i na tym zakończę, bez komentarza co o tym myślę.

Samo falowanie temperatury (rzeczywistej) w dopuszczalnych przez producenta granicach nie może doprowadzać do żadnych uszkodzeń.

Co do odpowietrzania. Odpowietrzanie wstępne (odkręcone korki odpowietrzające) przeprowadza się przy napełnianiu układu płynem na stojącym silniku i korki zakręca się kolejno po pojawieniu się w nich płynu. Następnie odpala się silnik i na wolnych obrotach rozgrzewa się go do osiągnięcia normalnej temperatury pracy (do otwarcia się termostatu - gorący wąż do chłodnicy lub załączenia się wentylatora), wtedy na pracującym (ja to robię na pracującym) lub wyłączonym silniku wykręcam powoli śrubkę odpowietrznika (kluczem nasadowym), po wykręceni lekko uchylam, żeby wypuścić ewentualne powietrze i po pojawieniu się płynu zakręcam ponownie śrubkę odpowietrznika. Parę razy lekko zwiększam obroty silnika i ponawiam operację, jak po uchyleniu śrubki pojawia się od razu płyn kończę odpowietrzanie. Podczas operacji odpowietrzania zbiornik wyrównawczy mam cały czas otwarty i napełniony na początku do połowy płynem - nie ma wtedy ciśnienia w układzie i nie ma sikania płynu po wykręceniu śrubki odpowietrzającej oraz nie ma tendencji do wylewania się płynu przy zwiększaniu obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam identyczne problemy jakie opisał aszenty w pierwszym poście. Również silnik mi się nie dogrzewał, wymieniłem termostat i zaczęły się wahania temperatury. Dochodzi do 3 kreski i momentalnie spada do 2, i tak w kółko. Czy może to być wina źle działającego czujnika temperatury? albo zbyt szybko otwierającego się termostatu? Jak sprawdzić czy nagrzewnica działa prawidłowo, bo powietrze nastawione na max ciepłe leci takie sobie - ale może to wina mrozów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!