Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wolnymi obrotami


slawek04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem tu nowy i chciałem się poradzić. Mam megane 1.4 8v (E7J 75 KM 2000 r) z wielopunktowym wtryskiem z instalacją sekwencyjną LPG. 5 lat temu założona instalację LPG na której zrobiłem jakieś 70 tys. i od jakiś 3 lat mam problemy z wolnymi obrotami silnika. Do tej pory były tylko problemy w okresie zimowym jak temperatura na zewnątrz spadała poniżej +5 stopni rano po odpaleniu nie trzymał wolnych obrotów tylko gasł. Po rozgrzaniu silnika i ponownym odpaleniu problem znikał. Przy temperaturze na zewnątrz powyżej +5 nie było zadnych problemów. Ostatnio został wymieniony ponownie silnik krokowy bo podczas badania na komputerze wychodziło że coś jest z nim nie tak. Wcześniejsza wymiana jakiś rok temu nic nie dała. Po ostatniej wymianie wszystko działało idealnie 2 tygodnie. Po 2 tygodniach co prawda nie gaśnie po odpaleniu na zimnym ale trzyma obroty na około 1.5-2 tys i niechce schodzić niżej. Przy czym te obroty cały czas falują. Dzieje się tak prawie cały czas ale zdarza się że w pewnym momencie coś zaskakuje i wtedy obroty wracają do własciwych czylo około 750. Ponadto zauważyłem że jak już wrócą do normalnych to często przy wysprzęglaniu potrafią spaść niżej niż 750 i zdarza się że nawet zgaśnie. Ostatnio wymieniłem świece i kable WN.

Czy znów problem z silnikiem krokowym (wygląda to tak jakby się zawieszał) czy coś innego może być.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność była sprawdzana i podobno jest w porządku. Na benzynie jak już się ustabilizują obroty na ciepłym silniku takie spadki poniżej 750 obrotów raczej nie występują. W ogóle auto zachowuje się trochę lepiej na benzynie. Troszkę lepiej przyspiesza, obroty bardziej stabilne ale to może już taki urok gazu. Gazownik twierdzi że od strony LPG wszystko w porządku. Ostatnio zrobiłem przegląd instalacji LPG. Powymieniali filtry, wymienili jakieś zaworki w listwie wtryskiwaczy, zrobili kalibrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z mojego doświadczenia wiem, że padł czujnik temperatury reduktora, który podaje złe informacje do sterownika o przełączeniu na gaz ("lub w niektórych sterownikach może, być używany do korekty czasu wtrysków").

Objawy u mnie: falowanie obrotów na biegu jałowym, przyduszanie na 2 biegu bez dodawania gazu, trzęsienie silnika, "pyr pyr" na wydechu :mrgreen:.

Po drugie zrobiłeś 70k, nie wiem jakie masz wtryskiwacze, ale trzeba myśleć nad ich żywotnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Co ciekawe przy temperaturach powyżej +5 wszystko działa poprawnie to znaczy ładnie po odpaleniu wchodzi na obroty i płynnie schodzi. Ostatnio gdzieś na tym forum wyczytałem i stosuję taką metodę że ręcznie przełączam na gaz jak temperatura cieczy chłodzącej przekracza jedna kreskę na wskaźniku. Samochód troche więcej na benzynie jeździ i zauważyłem że lepiej się przez to zachowuje na gazie.

A ztymi obrotami to bym się upierał jednak przy silniku krokowym że nadal coś z nim nie tak. Może jakbym oryginalny kupił to kłopoty by zniknłęy. Te zamienniki to jednaj inna jakość .... A ten czujnik temperatury reduktora to na kopmuterze coś by chyba wykazało że jest nie tak?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!