Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, mianowicie kupiłem piastę http://allegro.pl/show_item.php?item=2046492445 i jak ją założyłem to mocno dokręciłem( nawet bardzo mocno), ale dało się dość swobodnie przekręcić ją ręką. Wyjechałem na jazdę próbną i od razu strasznie wyło. Zadzwoniłem do gościa co mi ją sprzedał i stwierdził, że za mocno skręciłem i uszkodziłem łożysko i gwarancji mi nie uzna. Więc rozebrałem łożysko żeby zobaczyć czemu wyje. Na bieżni były odbite kulki łożyska, widać pod światło, prawdopodobnie to była przyczyna wycia. Ale wewnętrzne pierścienie opierają się o siebie, więc mocniejsze skręcenie nie powinno wgnieść łożysk w bieżnię, odcisk kulek był tylko w miejscach "spoczynku" kul, gdyby to było z winy skręcenia, powinien zostać ślad na całej szerokości bieżni i opór powinien uniemożliwić mi przekręcenie piasty ręką. Według danych łożysko powinno skręcać się z siła 175J( czy jakoś tak), ale ślad na bieżni sugeruje uszkodzenie przez wbijanie łożyska, ja włożyłem je ręką.

Czy sprzedawca chciał zrzucić winę na mnie, czy faktycznie łożysko uległo uszkodzeniu przy przykręceniu?

Łożysko rozebrałem i gwarancja przepadła, ale nie wiem czy negatywa mu dać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę, według mnie takie wgniecenia powstały w skutek wciskania prasą łożyska w piastę, no ale sprzedawca stwierdził, że fabryka tego zrobić nie mogła. Piasta wyglądała na nową, ale jeżeli była już kiedyś przez kogoś źle założona to nie było by tego widać, metal jest gruby i mocny, ślady nie muszą na nim zostać. Dzięki za szybką odpowiedź, będę zmuszony wystawić temu sprzedawcy negatywa, a tak się ucieszyłem jak przesyłkę dostałem w 20godz. od zakupu, najszybsza dostawa jaką miałem, szkoda że towar badziewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

614pxballbearing.jpg

Na czerwono zaznaczyłem, gdzie prawdopodobnie została przystawiona prasa, podczas wciskania łożyska. Na zielono prawidłowe przystawienie prasy.

Oczywiście, w przypadku wciskania łożyska na oś, jest odwrotnie.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz u siebie takie łożysko ? Jest to łożysko z regulacją. I w tym przypadku siła dokręcenia ma znaczenie. Takie łożyska są m.in w VW.

W Twoim aucie powinno być łożysko z jednolitą bieżnią wewnętrzną.

Jeżeli odciśnięcia masz po oby stronach bieżni wewnętrznej, to jest to Twoja wina, jeżeli tylko z jednej, to niewłaściwego użycia prasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiałem, ale jeżeli było by dokręcone z taką siła, że zrobiło by wgniotki na bieżni, to czy było by możliwe przekręcenie go ręką? No i jeżeli było to spowodowane zbytnim skręceniem, to czy kulki nie powinny zostawić śladów na bieżni podczas toczenia, a nie odcisnęły swoje położenie w spoczynku? Po rozebraniu widać wgniecenia na bieżni pierścienia zewnętrznego, na wewnętrznym śladów nie widać. Byłem w stanie sprawdzić tylko bieżnie zewnętrzna jednego łożyska, bo jest ono wciśnięte w piastę i nie mogę wyjąć koszyka z kulkami bo piasta przeszkadza. Wewnętrzne pierścienie wyjąłem oba i na żadnym nie widać wgnieceń. Wgniecenia na bieżni wewnętrznej są od tej strony co działała siła przy wciskaniu łożyska w piastę. Rozumiem, że mało prawdopodobne jest, że to fabryka zrobiła, ale ostatnio zakładałem identyczną piastę w lancii i nie było problemu, mimo że też mocno skręciłem.

 

Jedynym sposobem na rozstrzygnięcie sporu będzie wyjęcie koszyka z kulkami z tej części co piasta przeszkadza(nie wiem jeszcze jak to zrobić,żeby nie uszkodzić), wtedy będzie widać czy na tej bieżni są wgniotki, jeżeli są to moja wina i może będzie to przestrogą dla innych.

Jak wyjmę to dam znać.

Edytowane przez tomcyg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!