Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, mianowicie kupiłem piastę http://allegro.pl/show_item.php?item=2046492445 i jak ją założyłem to mocno dokręciłem( nawet bardzo mocno), ale dało się dość swobodnie przekręcić ją ręką. Wyjechałem na jazdę próbną i od razu strasznie wyło. Zadzwoniłem do gościa co mi ją sprzedał i stwierdził, że za mocno skręciłem i uszkodziłem łożysko i gwarancji mi nie uzna. Więc rozebrałem łożysko żeby zobaczyć czemu wyje. Na bieżni były odbite kulki łożyska, widać pod światło, prawdopodobnie to była przyczyna wycia. Ale wewnętrzne pierścienie opierają się o siebie, więc mocniejsze skręcenie nie powinno wgnieść łożysk w bieżnię, odcisk kulek był tylko w miejscach "spoczynku" kul, gdyby to było z winy skręcenia, powinien zostać ślad na całej szerokości bieżni i opór powinien uniemożliwić mi przekręcenie piasty ręką. Według danych łożysko powinno skręcać się z siła 175J( czy jakoś tak), ale ślad na bieżni sugeruje uszkodzenie przez wbijanie łożyska, ja włożyłem je ręką.

Czy sprzedawca chciał zrzucić winę na mnie, czy faktycznie łożysko uległo uszkodzeniu przy przykręceniu?

Łożysko rozebrałem i gwarancja przepadła, ale nie wiem czy negatywa mu dać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę, według mnie takie wgniecenia powstały w skutek wciskania prasą łożyska w piastę, no ale sprzedawca stwierdził, że fabryka tego zrobić nie mogła. Piasta wyglądała na nową, ale jeżeli była już kiedyś przez kogoś źle założona to nie było by tego widać, metal jest gruby i mocny, ślady nie muszą na nim zostać. Dzięki za szybką odpowiedź, będę zmuszony wystawić temu sprzedawcy negatywa, a tak się ucieszyłem jak przesyłkę dostałem w 20godz. od zakupu, najszybsza dostawa jaką miałem, szkoda że towar badziewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

614pxballbearing.jpg

Na czerwono zaznaczyłem, gdzie prawdopodobnie została przystawiona prasa, podczas wciskania łożyska. Na zielono prawidłowe przystawienie prasy.

Oczywiście, w przypadku wciskania łożyska na oś, jest odwrotnie.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz u siebie takie łożysko ? Jest to łożysko z regulacją. I w tym przypadku siła dokręcenia ma znaczenie. Takie łożyska są m.in w VW.

W Twoim aucie powinno być łożysko z jednolitą bieżnią wewnętrzną.

Jeżeli odciśnięcia masz po oby stronach bieżni wewnętrznej, to jest to Twoja wina, jeżeli tylko z jednej, to niewłaściwego użycia prasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiałem, ale jeżeli było by dokręcone z taką siła, że zrobiło by wgniotki na bieżni, to czy było by możliwe przekręcenie go ręką? No i jeżeli było to spowodowane zbytnim skręceniem, to czy kulki nie powinny zostawić śladów na bieżni podczas toczenia, a nie odcisnęły swoje położenie w spoczynku? Po rozebraniu widać wgniecenia na bieżni pierścienia zewnętrznego, na wewnętrznym śladów nie widać. Byłem w stanie sprawdzić tylko bieżnie zewnętrzna jednego łożyska, bo jest ono wciśnięte w piastę i nie mogę wyjąć koszyka z kulkami bo piasta przeszkadza. Wewnętrzne pierścienie wyjąłem oba i na żadnym nie widać wgnieceń. Wgniecenia na bieżni wewnętrznej są od tej strony co działała siła przy wciskaniu łożyska w piastę. Rozumiem, że mało prawdopodobne jest, że to fabryka zrobiła, ale ostatnio zakładałem identyczną piastę w lancii i nie było problemu, mimo że też mocno skręciłem.

 

Jedynym sposobem na rozstrzygnięcie sporu będzie wyjęcie koszyka z kulkami z tej części co piasta przeszkadza(nie wiem jeszcze jak to zrobić,żeby nie uszkodzić), wtedy będzie widać czy na tej bieżni są wgniotki, jeżeli są to moja wina i może będzie to przestrogą dla innych.

Jak wyjmę to dam znać.

Edytowane przez tomcyg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!