Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z jazdą i temperaturą.


hiero15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam taki dziwny problem i nie wiem co to jest i o co chodzi, dziś po przejechaniu ok 1,5km wskazówka od temperatury podniosła się prawie na maksimum zatrzymałem się sprawdziłem płyn i było ok, wsiadłem do samochodu i po pewnej chwili zaczynała spadać i już było dobrze, rozpocząłem dalszą jazdę i było dobrze ale zaraz znowu zaczęła sie podnosić wskazówka od temperarury i jadąc 60km/h zaczęła spadać prędkość i przy 40km/h zgasł samochód, chciałem odpalić ponowniwnie ale nic z tego kręcił i nic z tego, próbowałem kilka razy ale tylko kręcił i nic, po 30 minutach dopiero odpalił, przejechałem się i było to samo co opisałem wcześniej, wie ktoś o co chodzi.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z ogrzewaniem, i już sam nie wiem czy to termostat, czy wina parownika, czy uszczelki głowicy.

Wskazówka zatrzymuje się po między 1 a 2 kreską po przejechaniu ponad 20km dopiero zaczyna lecieć letnie powietrze, nie słyszałem żeby się włączył wentylator. Mam LPG 2 generacji(parownik przed prawym przednim nadkolem węże znikają gdzieś za silnikiem). Nadmuch na szyby szybko je oczyszcza.

Czeka mnie wymiana rozrządu z pompą wody i przy okazji chcę też wymienić simeringi na wałkach, płyn i termostat.

Jak mam sprawdzić czy parownik (jest ustawiony ze po przekroczeniu 2000obr przełącza się na LPG to też bym chciał zmienić ale jak??) jest wpięty równolegle czy szeregowo do układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli węże od chłodnicy mają cały czas taką samą temperaturę, jak węże do nagrzewnicy (i w tym samym momencie się nagrzewają), to na pewno padł termostat.

jest wpięty równolegle czy szeregowo do układu chłodzenia.

To musisz już sam spojrzeć.

beznazwy1.png

, gdzie N - nagrzewnica, P - parownik.

A Wpięcie równoległe (najlepsze wyjście).

B Wpięcie szeregowo-równoległe (uznawane również za samo szeregowe).

C Wpięcie szeregowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz już sam spojrzeć.

dzięki za rysunek

a wiesz może jak przestawić przełączanie się pb na lpg(moment przełączania się)?

Jeżeli węże od chłodnicy mają cały czas taką samą temperaturę, jak węże do nagrzewnicy (i w tym samym momencie się nagrzewają), to na pewno padł termostat.

 

to się okaże jak wymienię pompę i termostat i płyn, teraz mam w zbiorniczku taki jakby brązowy płyn (oleju nie ma w zbiorniczku tylko płyn jest taki brydny) Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię martwić, ale ten brązowy płyn (kolor kawy z mlekiem) to prawdopodobnie olej zmieszany z płynem chłodniczym.

Co do gazu, to masz 2 wyjścia:

1. Kierunek gazownik.

2. Na początek zakup kabla do Twojej instalacji gazowej, ściągnięcie programu do jego obsługi, podłączenie pod komputer, przestawienie w komputerze gazu odpowiedniej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię martwić, ale ten brązowy płyn (kolor kawy z mlekiem) to prawdopodobnie olej zmieszany z płynem chłodniczym.

to nie jest taki kolor

płyn jest jakby to określić czarny może bardzo ciemny brąz a oleju nie ubywa ani nie przybywa sprawdzam za każdym razem jak chce odpalić auto przez skalę obok skali temp. płynu i na bagnecie (żeby wykluczyć uszkodzenie czujnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!