Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Schemat połączeń komputera Renault scenic I 2,0 8V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje szczegółowy schemat połączeń przewodów do sterownika silnika do Renault Megane Scenic 2,0 8V z roku 1997 typ silnika F3R 750. Mam opis z książki Sam naprawiam zgodnie z nim na styku 32 powinien być stały + zasilania( czerwony przewód ). Jakiś mechanik jeszcze za poprzedniego właściciela połączył na styk 32 zasilanie + ale po stacyjce w związku z czym obawiam się, że sterownik nie ma podtrzymania i może gubić jakieś dane. Chce się dowiedzieć skąd ciągnięty jest ten czerwony przewód, na pewno musi to byc po jakimś bezpieczniku tylko nigdzie nie mogę znaleźć po którym. Problem ten zauważyłem jak sprawdzałem połączenia czujników ze sterownikiem, mam problem z brakiem ssania, wszystko już zostało sprawdzone, na komputerze nie ma żadnych błędów a ssanie się w dalszym ciągu nie załącza. Chce przywrócić połączenia fabryczne i jeśli to nie pomoze będę musiał wymienić cały sterownik i tutaj kolejne pytanie, znalazłem na allegro sterownik o identycznych numerach, czy po wymianie bedzie potrzebna ingerencja w imobilaizer czy wystarczy podmienić sterownik i auto powinno odpalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputera nie możesz podmienić bo immo nie pozwoli odpalić.Zasilanie mogło być zmienione jeżeli jest instalacja LPG w celu resetu komputera. Tu masz schemat i wynika z niego że z bezpiecznika pod maską 7,5A tak jak we wszystkich modelach.

post-3001-0-04964100-1328435955_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie jest zamontowana zwykła instalacja gazowa i urządzenie symulujące pracę wtrysków nie wiem jak go nazwać. Po co przy montażu instalacji gazowej zmieniać zasilanie komputera? stałe zasilanie służy chyba do podtrzymania pamięci komputera. Sprawdzę te bezpieczniki o których piszecie, bo na odciętym przewodzie w złączu komputera nie ma zasilania, stąd moje podejrzenie, że przewód gdzieś ma przerwę i ktoś próbował usunąć awarię przez dodanie zasilania po kluczyku. Podajecie dwie różne lokalizacje bezpiecznika od tego zasilania i teraz nie wiem skąd mam pociągnąć nowy przewód ze stałym +. Czy jeśli komputer będzie miał stałe zasilanie może to mieć wpływ na działanie ssania tj silnika krokowego? silnik krokowy po zapaleniu samochodu ma podawane cały czas napięcie 12 V, ale jego ustawienie nie zmienia się. Dodam jeszcze tylko, że po odłączeniu wogóle zasilania ze styku 32 auto nie odpali, nie słychać pracy pompki paliwa, tak jak normalnie po przekręceniu kluczyka. Jesli zasilanie to nie ma wpływu na osprzęt silnika to po co producent je tam dawał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 32 komputera to według opisu "+zasilania stałego" Podłącz do niego zasilanie, każdy komputer ma stałe zasilanie i zasilanie po zapłonie. Podobnie jak radio. Pin 24 w tym komputerze to "+po zapłonie". Kolor żółty.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś wcześniej że masz gaz a ja ci już zasugerowałem dlaczego jest odłączone zasilanie z akumulatora.Tak robią gazownicy gdy mają problem z rozjeżdżającą się mapą komputera wtrysku. Po każdej jeździe komputer się resetuje(jak zgasisz silnik) i nie ma problemów z pracą silnika na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym aucie mam zwykłą instalację gazową z nią tez może być problem z jak to kolega określił rozjeżdżającą się mapą wtrysku? czy istnieje jakiś inny sposób aby instalacja elektryczna w samochodzie mogła zostać w stanie fabrycznym i samochód mógł pracować na gazie? Teraz pytanie dla mnie najważniejsze, ponoć każdy sterownik uczy się swojego osprzętu jak czujniki, silniki krokowe itp. Czy brak stałego zasilania komputera może mieć wpływ na niewłaściwe sterowanie regulatora wolnych obrotów a co za tym idzie braku ssania. Dodam, że w moim aucie zmieniłem już czujniki temperatury, silnik krokowy, wyczyściłem przepustnicę i zmieniłem w niej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby podczas pracy na gazie nie spalał benzyny musi być odcięcie wtryskiwaczy , więc komputer wtrysku nie widzi wtryskiwaczy(głupieje) i nie ważne jaką masz instalację.Reset który u ciebie się robi po każdym zgaszeniu silnika (brak podtrzymania pamięci)powoduje że komputer za każdym odpaleniem od nowa musi się uczyć.Podłącz czerwony przewód przez bezpiecznik 5A bezpośrednio z akumulatora.Odpal silnik nie dotykaj gazu , niech się rozgrzeje do normalnej temperatury na wolnych obrotach.Pojeździj kilka dni i zobaczysz co się będzie działo.Jeżeli będą problemy z odpaleniem lub jazdą na benzynie to jedz do dobrego gazownika żeby ci dobrał emulator wtrysku.Brak tego podtrzymania pamięci może być przyczyną twoich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja mam podłączone takie urządzenie imitujące pracę wtrysków po przełączeniu na gaz. Z urządzenia wychodzą 4 kostki. Przewody do wtrysków są podłączone najpierw do tego urządzenia, a z niego podłączone są kostki do wtrysków. Na urządzeniu pisze tylko Protec s.c digital. jest ono załączane w momencie przełączenia na gaz. sterownik gazu mam Landi L.E.S 98A. Z instalacji gazowej idą przewody tylko do sondy, nigdzie więcej nie są podłączone do żadnych czujników fabrycznych poza zasilaniem oczywiście. Czy ten Protec to jest tzw. emulator pracy wtrysków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest emulator wtrysków polskiej produkcji.Pozostaje jeszcze pytanie czy został dobrany do twoich wtryskiwaczy (odpowiednia oporność)i czy w komputerze gazu jest odpowiednie ustawienie?Proponuję zrobić jak pisałem wcześniej nic to nie kosztuje a będziesz wiedział co jest grane.

 

Tu masz link do producenta poczytaj sobie ile mają emulatorów i innych produktów, między innymi do resetu komputera wtrysku.

http://www.protecdigital.pl/produkty.html

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!