Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją megi. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z aktualnie panującymi temperaturami po -20pare stopni, ale problem jest na tyle uciążliwy, że auto stoi pod domem. Otóż aktualnie nie da się nim przejechać 1,5km bo silnik się przegrzewa, wskazówka temperatury leci do góry z prędkością wyścigówki i włącza się kontrolka przegrzania. Auto oczywiście od razu wyłączam, a temperatura powolutku sobie spada. Po 2-3minutach jest znów w połowie i można by było jechać gdyby nie to, że samochód nie zapala. I nie jest to wina akumulatora bo ten chodzi nienagannie (kupiony 2 lata temu). Owszem samochód "stęka" jak przy wyładowanym aku, ale sam w sobie jest sprawny. Czasami wystarczy poczekać pare/naście/dziesiąt minut i auto odpala. Lecz szybszym sposobem jest podłączenie kabli rozruchowych i wtedy pali na dotyk. Szczerzę mówiąc niewiem czy jest to ze sobą powiązane, ale występuje razem dlatego też opisuje. Gdyby ktoś miał jakieś pomysly to prosze pisać. Pozdrawiam :)

 

P.S. Megane Classic 99' 1.6, 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na moje to bym sprawdził płyn chlodniczy w układzie chlodzenia czy nie jest on przeterminowany albo czy nie była do niego dolewana woda i czy nie zamarza, ponieważ może on zamarzać przy obecnych mrozach no i zamyka obieg w układzie chłodzenia co powoduje że temperatura śilnika gwałtownie wzrasta aż do zapalenia się kontrolki. Co do akumulatora może jest on sprawny na 100% ale gdy zamarza płyn to i zamarza wraz z nim pompka wodna która blokuje rozruch silnika i z tego powodu akomulator nie może sobie poradzić z rozruchem zimnego silnika. Zobacz jak plyn wygląda w zbiorniku wyrównawczym oraz sprawdź węże, sciskając je czy wyczówasz w nich zgrupienia? Jesli tak to płyn chłodniczy do wymiany.Życzę powodzenia.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te węże wymacaj najlepiej z rana na zimnym silniku. I tak jak napisałem wyżej jeśli poczujesz w nich zgrupienia oznacza to że płyn zamarza i chrzani układ chłodzący i co gorzsze w zależności o stopnia zamarznięcia może dojąć do uszkodzenia silnika :) .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zimny jest non stop bo autem nie jezdze bo strach zeby nie przegrzać. Zadzwoniłem do mechanika i jutro drogą lawetową megi sie wybiera na warsztat. Mie ma czasu na to, żeby samemu szukać usterki bo niestety drugi z samochodów też odmówił posługi i rodzinnie zostaliśmy się sam na sam z autobusami. Więc mam nadzieje, że jutro wieczorem bd już wiedział co i jak (i za ile). Jak czegoś się dowiem to nie omieszam napisać. Dzięki za rady aszenty :)

Edytowane przez komareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!