Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją megi. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z aktualnie panującymi temperaturami po -20pare stopni, ale problem jest na tyle uciążliwy, że auto stoi pod domem. Otóż aktualnie nie da się nim przejechać 1,5km bo silnik się przegrzewa, wskazówka temperatury leci do góry z prędkością wyścigówki i włącza się kontrolka przegrzania. Auto oczywiście od razu wyłączam, a temperatura powolutku sobie spada. Po 2-3minutach jest znów w połowie i można by było jechać gdyby nie to, że samochód nie zapala. I nie jest to wina akumulatora bo ten chodzi nienagannie (kupiony 2 lata temu). Owszem samochód "stęka" jak przy wyładowanym aku, ale sam w sobie jest sprawny. Czasami wystarczy poczekać pare/naście/dziesiąt minut i auto odpala. Lecz szybszym sposobem jest podłączenie kabli rozruchowych i wtedy pali na dotyk. Szczerzę mówiąc niewiem czy jest to ze sobą powiązane, ale występuje razem dlatego też opisuje. Gdyby ktoś miał jakieś pomysly to prosze pisać. Pozdrawiam :)

 

P.S. Megane Classic 99' 1.6, 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na moje to bym sprawdził płyn chlodniczy w układzie chlodzenia czy nie jest on przeterminowany albo czy nie była do niego dolewana woda i czy nie zamarza, ponieważ może on zamarzać przy obecnych mrozach no i zamyka obieg w układzie chłodzenia co powoduje że temperatura śilnika gwałtownie wzrasta aż do zapalenia się kontrolki. Co do akumulatora może jest on sprawny na 100% ale gdy zamarza płyn to i zamarza wraz z nim pompka wodna która blokuje rozruch silnika i z tego powodu akomulator nie może sobie poradzić z rozruchem zimnego silnika. Zobacz jak plyn wygląda w zbiorniku wyrównawczym oraz sprawdź węże, sciskając je czy wyczówasz w nich zgrupienia? Jesli tak to płyn chłodniczy do wymiany.Życzę powodzenia.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te węże wymacaj najlepiej z rana na zimnym silniku. I tak jak napisałem wyżej jeśli poczujesz w nich zgrupienia oznacza to że płyn zamarza i chrzani układ chłodzący i co gorzsze w zależności o stopnia zamarznięcia może dojąć do uszkodzenia silnika :) .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zimny jest non stop bo autem nie jezdze bo strach zeby nie przegrzać. Zadzwoniłem do mechanika i jutro drogą lawetową megi sie wybiera na warsztat. Mie ma czasu na to, żeby samemu szukać usterki bo niestety drugi z samochodów też odmówił posługi i rodzinnie zostaliśmy się sam na sam z autobusami. Więc mam nadzieje, że jutro wieczorem bd już wiedział co i jak (i za ile). Jak czegoś się dowiem to nie omieszam napisać. Dzięki za rady aszenty :)

Edytowane przez komareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!