Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uwagi eksploatacyjne silników pojazdów renaul


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

Ciagnąć na dwójece do 3000 ??? Hm?? NIe bardzo kumam. To do ilu ? Przecież tak jak pisano te 3000 to i tak jeszcze za niskie obroty do zmiany biegu

 

Jeżeli to nie jest prowokacja i masz auto to spróbuj to wykonać. Przekonasz sie wtedy o co chodzi. Na "jedynce" tez bedziesz ciągnął do 3000 obrotów?

Moment w którym zmieniamy bieg na wyższy lub niższy nie zależy tylko od obrotów silnika. Znaczącą role ma też prędkośc z jaką toczy sie auto. Te parametry muszą ściśle współgrać ze sobą. Za mały bieg, a za wysokie obroty......silnik wyje. Za wysoki bieg i za małe obroty.....silnikiem szarpie / do zgaśnięcia włącznie/. Zresztą.....napewno wiesz o co chodzi skoro jestes kierowcą. :mrgreen:

 

[ Dodano: 2007-01-08, 22:44 ]

ehhhh, moze tak.

 

rusasz ze swiatel, jedynka tylko zeby go rozbujac, dwojka tak do ~3800, reszta do ~4100.

 

zwalniasz, to redukcja przy ~1500, tak zeby silnik wskoczyl w okolice 2800, a to po to ze jakbys musial od razu zaczac przyspieszac to masz czym i masz zakres do wykorzystania.

 

proste i latwo to wyczuc, jak deptasz a silnik nie ciagnie, tylko muli to masz za niskie obroty. miedzy przecieciem mocy i momentu, a max Nm dostajesz kopa, to czuc, nawet nie poruszajac gazem. potem auto "jakby traci moc" trzeba wiecej wciskac, zeby utrzymac przysieszenie.

 

ale to jest nauka plywania na stole kuchennym... musisz sam wyczuc jak Twoje autko jezdzi. powinno sprawnie sie poruszac juz od 2000 ale wtedy meczysz silnik i masz wieksze spalanie, ciagniecie ponad 4500 nie jest tez finansowo oplacalne, dobre w czasie wyprzedzania, gdy po wrzuceniu kolejnego biegu chcesz od razu trafic w magiczny punkt, miedzy przecieciem wykresow a maksymalnym momentem, jest to najefektywniejszy a tym samym najbezpieczniejszy sposob wyprzedzania.

 

ktos cos doda? jak sie myle, poprawic mnie i dac w morde :)

 

 

Swięte słowa Doktorze No....święte słowa. Lepiej już nie można. :)

 

[ Dodano: 2007-01-08, 22:50 ]

Napisz jaki był efekt wizyty u mechanika. Wiadomość bedzie pomocna dla innych. Pozdrawiam i życze aby była to błaha usterka.

 

Odnośnie mojego problemu ze znikającym płynem chłodniczym.

Zostało to dziś sprawdzone u mechanika i okazało się że do wymiany jest uszczelka pod głowicą(mechanik stwierdził:"standard" ;-) ), do tego trzeba doliczyć planowanie głowicy.

Jutro będzie też dokładniej sprawdzana głowica i dowiem się czy konieczna będzie kompleksówka, mam nadzieję że nie, bo po kieszeni mi się troche oberwie.

Do tego wymieniam też rozrząd przy okazji.

 

Tyle w tym temacie.

 

Więc jednak uszczelka? Dla pocieszenia...dużo meganek tak ma. Radze zrobić wszystko co tylko sie da i mieć świety spokój na nastepne lata. Wiem, że to troche kosztuje, ale jak coś Sobie odpuscisz, to bedzie kosztowało jeszcze więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 2007-01-11, 10:38 ]

U mnie glosno robi sie kolo 120, a co do predkosci maxymalnej, to w Niemczech jechalem prawie 180, biorac pod uwage przeklamania licznika to kolo 170 spokojnie

 

Zapytałem poprzedniego właściciela (mojego dobrego kolegę) ile bujnął Renię najwięcej - okazało się, że jadąc przez Niemcy na autostradzie poszła...... 203 km/h ! Kolega powiedział, że miał juz nieco wilgotne ręce przy tej prędkości Renią ....

No cóż, zakładając nawet błąd licznika to i tak chyba niezły rezultat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

korzystając z wątku o obrotach mam pytanie troszkę laickie ale ile powinny wynosić wolne obroty w megane 1.6 8v z 1997 roku.

 

Mam mały problem który mnie irytuje a mianowicie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach drga mi drążek zmiany biegów. Samochód był sprawdzany w aso na przyrządach i uznano ze trzeba wyregulować zawory ponieważ jeżdżę na LPG. Po regulacji jest odrobinę lepiej ale jeszcze nie do końca. Teraz obroty są na granicy 8tys przed oscylowały w granicach 7tys- 5tys. Gdy trzymam samochód na luzie w granicach 10tys drgania ustępują.

 

 

Co o tym sadzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie spokojnie 185 poszedł - dalej już nie próbowałem :mrgreen: , a na 1 czasem ciągnę do 3,5 tys obrotów np przy ruszaniu jak widzę jakiegoś 12-16 zaworowca jak rusza :-P

 

[ Dodano: 2007-01-22, 22:37 ]

Obroty na gazie to zmora każdego megana 1,6. Prawidłowo jest jak jest ok 7-8 tys. Pamiętaj iż na gazie będzie trzymał obroty jak za szybko nie przejdziesz na gaz - tzn ja nie przekraczam 3 tys obr silnik ładnie rozgrzeje się na etylinie potem bruuuuum i ładnie chodzi na lpg. A poza tym nie grzeb za dużo w silniku. Po co :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na lpg chodzi w granicach 700 obr na benzynie 800-900 obr normalka?

i nie trzęsie mi drążkiem od skrzyni

 

ja bym tu diagnozował zużytą sprężynę dociskową sprzęgła :-(

ale to już czarny scenariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korzystając z wątku o obrotach mam pytanie troszkę laickie ale ile powinny wynosić wolne obroty w megane 1.6 8v z 1997 roku.

 

Mam wlasnie taki silnik i wolne obroty około 560-570 tak na benzynie, jak i na gazie. Silnik pracuje równiutko i cicho. Nic nie trzęsie i nie szarpie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżdże tak jak pisaliście, tj zmiana biegu przy ok 4000. Właśnie zrobiłem prawie 1500km głównie w trasie, ale sporo i w mieście oraz na dojazdy na narty :)

Spalanie 6,8l / 100 km z uchwytami na narty na górze

Troszkę czasem brakło mocy, ale cóż musiało wystarczyc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Renie od lipca 2006 (1.6 16V 2000) i jestem bardzo zadowolony, czasme jak dam troche lepiej w gaz to spalanie skacze tak do 6.8l/100km, ale przy codziennej w miare spokojnej jezdzie to tak 6-6.2l/100km. Samochod niezle przyspiesza i fakt przy 16v lubi wysokie obroty :mrgreen: Poki co najwiecej jechalem 180km/h ale to juz lekka przesada na polskich drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma 1,6 16V w Scenicu (bez mała 1300kg) od października. Delikatnie to w trasie ok 7,5litra w miescie 9, agresywnie w trasie 8,5-9 (predkośc nie mniej niż 150 a i czasem 200 dla zabawy :mrgreen: ) a agresywnie w miescie , bardzo krótkie odcinnki, w zimie z ręcznym i wieloma driftami :) nawet 10,5-11. Średnio ze średniej bez wygłupów wychodzi 8,0 do 9,0 w zależności jaka proporcje trasy do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

przeczytałem cały temat z zaciekawieniem. Spróbuje wykorzystać informacje, które podaliście. :-D

 

Mój silnik to: 1.6 16V 110KM, Renault I 2002r., kombi.

Ogólnie to zacząłem przeszukiwać Forum ponieważ moja Renia strasznie muli. Tzn. rozpędza się jakby TIR, zamiast dynamicznie. :evil:

Do tego na 5 biegu, przy prędkości 100km/h mam 3000obr czy to normalne ? :shock:

Spalanie mojego auta, przy dość dynamicznej jeździe (tj. szybkie przyspieszanie i częste hamowania - miasto) wynosi ok. 10-12 litrów Pb98. :cry:

 

Jednakże do dzisiaj jeździłem (a propos: czerpałem doświadczenia z poprzedniego auta - Fabia kombi 1.2 64KM) zmieniając biegi przy ok. 2100-2500 obr. I utrzymywałem obroty mniej więcej na tych wysokościach podczas jazdy. Co wg wskazówek w tym temacie jest TOTALNYM BŁĘDEM !!! :-/

 

Zobaczę jak to się ma do rzeczywistości i od dzisiaj spróbuję wprowadzić styl jazdy doradzany przez Was. 8-)

 

Pozdr0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego na 5 biegu, przy prędkości 100km/h mam 3000obr czy to normalne ?

Tego akurat nie pamiętam, ale w moim liczniku Jager jest tak ze wskazówkami:

na piątym biegu doprowadzam obydwie wskazówki do pozycji pionowej w tym samym czasie więc możesz porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!