Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uwagi eksploatacyjne silników pojazdów renaul


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do tych co mają komputer i silnik 1,6 8v (Mega97r).

 

Kiedy wam pokazuje najmniejsze zużycie paliwa (ile obrotów):

 

- w jeździe na 5-tce (powiedzmy poza miastem)

 

- w jeździe po mieście powiedzmy okolice 40-70 km/h (3 czy 4-ke wrzucać i jakie obroty).

 

Nie że bym był mega oszczedny raczej z ciekawości :-D

Mam wrażenie że pale za dużo - około 8,5-9,5 l na gazie i 7,5-8 na benzynie (średnio miasto-poza). A widze, że można sporo mniej. Ale ja głównie albo miasto i korki, albo trasa i 120 km/h :)

 

 

Kiedyś nie miałem obrotomierza i jeździłem wspaniale na wyczucie (słuchanie silnika). Ale teraz w Megi go mam i po kilku rozmowach ze znajomymi, którzy mówili że 8v lub jak najmniejsze obroty bo wtedy jest oszczędne - zmieniłem styl jazdy.

Biegi zmieniam w okolicy 2,5-3 tys obr. Starałem się tak dobierać, by mieć obroty w okolicy 2,5 tys, a czasem nawet schodzic do 2!

Ale po tym co napisał Bronius, widze że robię głupotę :) bo dałem się zmanipulować. Za chiny normalnie nie zmieniał bym biegów w okolicy 2700, bo silnik jest za chicho wtedy, a potem bez senu go trzymam w okolicy 2500 (na szybkiej trasie 3100).

 

Bronius masz te 8v, ale silnik 2,0. Ale cos czuje że w 1,6 tez najniższe spalanie będzie w okolicy 3000?

Czyli radzisz zmieniać w okolicach 3-3,5, a potem śmiało trzymać 3000?

Tylko jest taka sprawa, mi w okolicach 3000 obr strasznie buczy, poniżej 2700 i powyżej 3300 jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy 3200-3500 obr mniej więcej zmieniam bieg, siostra ma megane 1.6 8v niestety bez kompa to silnik ma bardzo podobna charakterystykę do 2.0 więc myślę, z tym, że skrzynia krótsza

 

poza tym jak depczę go to staram się nie przekraczać 5500 obr bo to w końcu obroty ponad moc max.

 

w jeździe na 5-tce (powiedzmy poza miastem)
koło 90, jadąc ze stałą prędkością i pilnując gazu mam na komputerze spalanie chwilowe 5,2-5,7 a poniżej to nawet 4,6 ale już silnik się męczy i zero dynamiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poniżej to nawet 4,6 ale już silnik się męczy i zero dynamiki

 

- No ale jak to się ma do tego, co pisałeś wcześniej, że przy 3000 obrotach pali prawie 2x mniej niż przy 2000?

U mnie na 5-tym biegu przy 90 km/h jest w okolicach 2700, a jadąc jeszcze wolniej mówisz że pali jeszcze mniej (4,6 l), czyli jadąc na 2300-2500?

 

Chyba, że chodzi o to, w mieście czy niższych prędkościach trzymac okolice 3000, a w trasie (raczej lokalnych gdzie masz 90 km/h) trzymac okolice 2500-2700 na 5-tce, bo wiadomo, im szybciej tym większe opory aero i spalanie rośnie niezaleznie od tego co pokazują obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poniżej to nawet 4,6 ale już silnik się męczy i zero dynamiki

tak jak pisałem wcześniej jest to chwilowe spalanie i nie do utrzymania na dłuższą metę, a chcąc przyspieszyć skaczę do 29.9 czyli do max wyniku wyswietlanego przez komputer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale nie liczmy na to że te komputery zawsze pokazuja to co trzeba :-D

 

Czy ktoś sie orientuje z jakiego algorytmu i z jakich czujników (?) pobierane są dane do chwilowego spalania?, bo od momentu kiedy mam ten "cudowny" komputer zastanawia mnie jak on to liczy :)

1) Czy:

spalanie chwilowe = (paliwo / prędkość) * (skalowanie do 100) ??

 

2) I jak to jest ze spalaniem kiedy puszczamy gaz ?

- nie wciskając sprzęgła) - komputer pokazuje wtedy zużycie (0.0) co by oznaczało że nie pobiera paliwa -> a silnik nie gaśnie - siła bezwładności (?)

- wciskając sprzęgło pokazuje (1.0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak to jest ze spalaniem kiedy puszczamy gaz ?
to normalne w autach z wtryskiem, że bez gazu nie dostają paliwa i działa tzw hamowanie silnikiem

 

jak wciśniesz sprzęgło to już silnik będzie potrzebował paliwa bo nie będą koła napedzać silnika jak w pierwszym przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, ja mam Renault Megane 1.6l z 97roku. Powiem wam że autko jak dla mnie wystarcza.. wcześniej padały pyt. do ilu obrotów kręciliście autko. Otóz ja chcąc sprawdzic ile auto ma od 0-100km/h tak na drodze, na kazdym biegu miałem 6tys. obrotów(wchodziło na czerwone) i powiem wam ze od 3.5-6tys. auto jakby dostało 2 silnik, to jest niebo a ziemia... jak wasze odczucia odnosnie silnika z 97 roku, 1.6 ??

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 4 tys. kręce przy wyprzedzaniu dalej się boje o silnik a mimo że bronius pisał że najmniejsze chwilowe spalanie według kompa wychodzi przy 3 tys. to wole nie kręcić tak wysoko podczas normalnej jazdy bo wyciszenie auta niejest tak doskonałe aby wytrzymać to na dłuższą mete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

to zależy od twojego stylu jazdy i gwałtowności przyspieszeń, przy moim stylu jazdy wyższe obroty pozwalają mi na niższe spalanie i dynamiczniejsza jazdę, bo rozpędzając się staram się to robić możliwie jak najszybciej by potem toczyć się na wysokim biegu (mniej więcej jak eco-driving zaleca, z tą różnicą, że wyżej kręcę ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak bronius mam 2.0 8V

 

Po mieście wychodzi, że jeżdżę pomiędzy 2,5 a 3,5k. Poza miastem na 5 śmigam sobie około 3k, co daje na LPG jakieś 110km/h. Przy 3,25k mam 120km/h

 

Jeżeli nie potrzebuje dynamicznej jazdy, a po prostu chcę się toczyć, to zmieniam biegi na wyższe przy 3k. Megi Classic przy 3 osobach na pokładzie i załadowanym bagażniku poza miastem pali 8l LPG / 100km

 

A wracając do tematu. Czeka mnie regulacja zaworów i wymiana rozrządu. Ciekawe, co jeszcze może wyjść przy okazji? Czuję przez skórę, że wyjdzie z tego jakiś grubszy remont :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja zmieniam biegi 2.5K więcej nie ciągnę na razie jestem w fazie sprawdzania auta :?: w trasie tak ok 3,4K mam 120km/h. Spalanie średnie przy moim stylu jazdy czyli prawie jak eko-... hehe wychodzi ok 7litrów więc myślę że całkiem nieźle.

Ale z drugiej strony w ojca aucie passat 1.8T 150KM spalanie średnie wychodzi ok7,5l/100km jest to rezultat uzyskany po przejechaniu ok4000km ok1500km trasa reszta miasto z tym że w trasie nie było zbytniego zamulania(120)jechalismy w Niemczech wiec prędkość nie schodziła raczej poniżej 150km/h.

 

[temat odnosi się do renaultów, a nie do vw - bronius]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgrałem najnowszy soft do mojego ecu gazowego,przeprowadziłem autokalibracjęWczoraj zrobiłem ok 300 km nie przekraczając 110km/h.Wyszło mi 7,3l gazu/100km.Spalanie OK tylko trochę brakuje mocy przy wyprzedzaniu,muszę jeszcze nad tym popracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w moim Scenicu 1,6 16V , tak na prawde silnik chce jeździć powyżej 3500obr, cóż, jest wysokoobrotowy i ma do tego prawo, Najmniejsze spalanie jaki osiągnałem przy emeryckiej jeździe po za miastem to 7,5L/100km, największe to w trasie 10L/100 ale w 7 godzin byłem na miejscu (Kraków - poza Szczecin) z kompletem na pokładzie i bagażnikiem po dach. Największe w mieście wyszło ponad 11L ale na dojazdy 1km rano i 1 km po południu, przy mrozach, na ssaniu. Srednio rozliczam Renie z 9L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!