Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam, ostatnio zauważyłem że na postoju, podczas "pompowania" hamulca słychać syczące(zasysające) powietrze wyraźnie słyszalne w kabinie samochodu

może ktoś się już z tym spotkał lub wie co to może być?

irytuje mnie to strasznie, co jak co ale z hamulcami nie ma żartów

proszę o odpowiedzi i z góry wielkie dzięki za pomoc

Edytowane przez andkrk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jest to normalny objaw!!!

Silnik robi w serwie podciśnienie i jakoś ten ubytek powietrza musi zostać uzupełniony, żeby serwo poprawnie pracowało podzcas hamowania.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalny obiaw? wcześniej nie było tego syczenia a jeśli było to bardzo bardzo ciche, prawie niesłyszalne a teraz to słychać nawet przy włączonym radiu

jutro sprawdzę płyn, bo dzisiaj to już jest za ciemno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wszystko zależy od tego jaki to syk. Normalnym objawiem jest syk TYLKO podczas ruchu pedełu hamulca. Jeśli syk jest ciągły podczas naciśńietego i nieruchomego pedału hamulca to objaw jest nienormalny i wskazuje na uszkodzenie serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałbyś servo do wymiany to nie radze szukać po numerze katalogowym Renault,które serva pasują do Twojego auta.

U mnie padło servo, w ASO kosztowało jedyne ok 800zł takie,które potrzebowałem ale zaryzykowałem i kupiłem na allegro za 100zł (używane) z takiego samego auta lecz o zupełnie innych numerach fabrycznych i goli jak malowane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wszystko zależy od tego jaki to syk. Normalnym objawiem jest syk TYLKO podczas ruchu pedełu hamulca. Jeśli syk jest ciągły podczas naciśńietego i nieruchomego pedału hamulca to objaw jest nienormalny i wskazuje na uszkodzenie serwa.

objaw jest dokładnie taki jak opisałeś, tylko podczas naciskania pedału słychać syk, po naciśnięciu 3 razy pedał staje się twardy i już nie syczy

dodam też że podczas hamowania podczas jazdy nic nie słychać i wszystko wydaje się być w porządku

co Wy na to?

płyn sprawdzony, zbiorniczek pełny

Edytowane przez andkrk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze do serwa wchodzi koło trzpienia oznaczonego na rysunku nr 1. Tam też powinien być filtr z gąbki, który oprócz filtrowania powietrza powinie także tłumić syk. Może wypadł lub coś takiego? Ta część serwa jest od strony kabiny, aczkolwiek dostęp do filtru może być utrudniony.

Nie sugeruj się, że serwo jest z kredensu (PF125p), to urządzenie praktycznie się niezmieniło. Jedynie co doszło to zawór BAS (Brake Assist), dający pełne hamowanie podczas sytuacji awaryjnych czyli nagłego i szybkiego wciśnięcia hamulca.

28_1273402376.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!