Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysoka temperatura silnika, wentylator się nie włącza


Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni mam problem jak w temaci, a dokładnie przedstawia się on tak: Wskazówka temperatury pokazuje wysoką temperaturę, któa dochodzi do samego szczytu wskaźnika, żadna kontrolna lampka się nie zapala, wentylator się nie załąćza. Termostat raczej sprawny gdyż wszystkie węże które z niego wychodzą są ciepłe, płyn w zbiorniku wyrównawczym też ciepły(choć nie tak jak węże od termostatu), podobnie jak wszystkie wężyki biegnące do zbiornika wyrównawczego, sam płyn chłodniczy się nie gotuje. Problemem jest natomiast wentylator, który nie załącza się wcale, węże biegnące na wyjsciu chłodnicy zimne. Ogólnie sam wentylator napewno sprawny, bo po włączeniu klimy zaczyna się kręcić. Pytanie, co może być przyczyą takiej sytuacji? czy jest to problem z elektryką wentylatora, czyli bezpiecznik bądź jakieś przyłączenie-bo nie mam pojęcia gdzie nawet tego szukać, czy raczej problem z samym czujnikiem temperatury? Zaznaczam, iż dziś pojawił się dziwny objaw - wskazówka temperatury zaczęła nieco szaleć: była na jednej kresce i nagle skoczyłą na czwartą, potem znów jedna i czwarta, aż w końcu została na wyższym poziomie i systematycznie się podnosiła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury podający dane na deskę do wymiany i wszystko wróci do normy a wentylator się nie włącza bo płyn nie jest aż tak gorący a wskazania na desce są błędne i dlatego jest jak jest. Na forum jest to opisane więc poszukaj zanim zaczniesz o coś pytać :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest natomiast wentylator, który nie załącza się wcale, węże biegnące na wyjsciu chłodnicy zimne.

Nie wiem jak jest w M1ph1, w mojej megance nie ma żadnego czujnika temperatury. Ale jeżeli jest i jest założony na dole chłodnicy (jak było w FSO i polonezach), to wentylator się nie załączy, bo węże na wyjściu chłodnicy są zimne. W tym wypadku to sugeruje, że coś jest nie tak z dużym obiegiem, albo brak pełnego przepływu (przytkana chłodnica, zacinający się termostat, może również zapowietrzenie) lub padnięta pompa (brak odpowiedniej wydajności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to wydaje mi się że zapowietrzyć nie miał się jak i kiedy, bo z dnia na dzień samo to się raczej nie dzieje, jeśli nie rozbiera się ukłądu. Pompa wymieniona wraz z rozrządem na początku roku, termostat tak jak wspomniałem raczej sprawny, bo wszystkie węże z niego wychodzące są ciepłe. A czy chłodnica może się tak zatkać z dnia na dzień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej megance nie ma żadnego czujnika temperatury.

To Ty masz chyba auto z marsa :l:

Nie będę więcej komentował ale sugeruje podjechać na kompa i będziesz pewny na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty masz chyba auto z marsa :l:

Nie będę więcej komentował ale sugeruje podjechać na kompa i będziesz pewny na 100%

Mea culpa, tak to jest jak się jeszcze raz nie przeczyta przed klapnięciem - wyślij. Nie doprecyzowałem, że chodzi o czujnik w chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem gdzie jest czujnik na deske, wpięty w termostat... ale nie mam pojęcia gdzie jest ten drugi, o którym wspomniałeś, znajdujący się w chłodnicy... gdzie go szukac? koło wyjścia rur (węży), czy gdzie? Pomysł z podjechaniem na podłączenie pod komputer wydaje się być sensowny:d z tym że pewnie troche zedrą za same podłączenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdujący się w chłodnicy

zobacz na foto

http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/64/86/04/2064860485 jeszcze przewody wystają od tego czujnika:D

chłodnica na fot jest do góry nogami obrócona o 180*

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!