Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaźnik paliwa wciaż na górze


Johanna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :l:

3 tygodnie temu kupiliśmy megane 1.4 eco z instalacją LPG.

I jak to bywa, mamy w nim kilka rzeczy do zrobienia ale w tej chwili walczymy ze wskażnikami paliwa,

bo dziwnym trafem i jeden (benz) i drugi (gaz) nie działają jak trzeba.

Najważniejszy w tym momencie jest dla nas wskażnik benz. którego wskazówka jest cały czas na samej górze, opada jedynie po wyłączeniu silnika.

Szukałam podobnej usterki na forum ale nie znalazłam takiego przypadku żeby wskazówka była cały czas na full.

Elektryk stwierdził że przepływ prądu jest i nie jest to wina elektryki.

Więc może pływak jest zwieszony na górze...

W dwóch kolejnych warsztatach od razu stwierdzili, że trzeba wymienić pompę. Jeden zawołał nam 600zł, drugi 750zł.

Próbujemy sami dobrać się do pompy, ale nie umiemy poradzić sobie z kablami czerwonym i zielonym :/

Jak je odłączyć? One nie są na zaciski, tylko są takie jakby nasuwane okrągłe.

I drugie pytanie - skombinowaliśmy inną pompę, więc nie mogąc wyciągnąć tych 2 kabli przełączyliśmy do niej tylko kabelki z elektryki. Czy po odpaleniu auta w takiej sytuacji i poruszaniu pływakiem wskazówka powinna drgnąć? Nasza nie drgnęła. Czy to oznacza, że problem nie leży w pompie i pływaku?

A jeśli nie tam, to gdzie jeszcze szukać?

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak nam pomóc to będę bardzo wdzięczna

Edytowane przez Johanna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce sam naprawiam jest opis jak i czym ściągnąć te zabezpieczenia z węży paliwowych (ja to ściągam za pomocą dwóch płaskich śrubokrętów). Wskazówka powinna się unosić i opadać w raz z ruchami pływaka(przeczyść potencjometr przy pompie i dognij blaszki )

Jeśli po ruszaniu pływakiem wskazówka nie drgnęła (auto musi mieć włączony zapłon) i nadal jest w pozycji "pełny bak" to masz uszkodzone zegary lub wiązkę gdzieś po drodze do nich leci ona pod siedzeniem tylnym pod wykładziną do lewego boku i do zegarów przez UCH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jutro dokładnie przewertuję książkę i jakos się do tej pompy dobierzemy :l:

Ale jeśli to nie pompa/pływak, i jest tak jak piszesz, to szukać lepszego elektryka czy mechanika?

Jeszcze jedno pytanie - czy zapali nam się kontrolka?

Elektryk twierdzi, że nie. A gdzieś tu na forum przewinęło nam się, że czujnik jest umieszczony w dole pompy i nie ma związku z pływakiem.

No chyba, że problem nie leży w pompie... to pewnie nie? Ech... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzieś tu na forum przewinęło nam się, że czujnik jest umieszczony w dole pompy i nie ma związku z pływakiem.

bo tak jest

a elektryka raczej nie trzeba wzywać jak masz schemat i opis pinów (znajdziesz w downloadzie a jak nie to wal na gg:D )i miernik zwykły uniwersalny :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I drugie pytanie - skombinowaliśmy inną pompę, więc nie mogąc wyciągnąć tych 2 kabli przełączyliśmy do niej tylko kabelki z elektryki. Czy po odpaleniu auta w takiej sytuacji i poruszaniu pływakiem wskazówka powinna drgnąć? Nasza nie drgnęła. Czy to oznacza, że problem nie leży w pompie i pływaku?

Można tak to zinterpretować. Przed jakimkolwiek odkręcaniem nakrętki na baku, wokół zestawu pompy i pływaka, (trudno to potem uszczelnić, by paliwem w środku nie śmierdziało) spróbujcie jeszcze zdjąć wtyczkę z obecnej pompy i włączyć zapłon. Ciekawe jak zachowa się wskaźnik. Przypuszczam, że problem jest gdzieś na przewodach lub za licznikami.

Jest możliwe, że jest gdzieś jeszcze jakiś emulator przy instalacji gazowej i to on jest powodem tego dziwnego zachowania wskaźnika. Niestety na gazie znam się jak wilk na gwiazdach i nie pomogę w tej materii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!