Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna praca silnika (znowu) !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Wiem, że temat był wielokrotnie poruszany lecz postanowiłem założyć nowy temat gdyż mam dziwny problem. Mianowicie obroty mi falują co jakis czas... miedzy 500 a 800. Nie dzieje się to za każdym razem tylko co pewien czas. Dzieje się to gdy zwalniam i wciskam sprzęgło. Silnik wtedy pracuje nie równo. Jest odwilż i mnóstwo wody na ulicach i stąd moje pytanie czy jest możliwość zalania sondy lambda ? wcześniej problemu takiego nie miałem do czasu gdy zaczął topnieć śnieg i mnóstwo wody się pojawiło. Pomóżcie. :l: Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że topniejący śnieg i woda to zgieg okoliczności. Pewnie moje pomysły nie zachwycą bo temat był opisywany nie raz na forum. Silniczek krokowy do czyszczenia, to samo z przepustnicą. Ja mam podobny problem ale już od dłuższego czasu i czyszczenie silniczka krokowego w moim przypadku nie przyniosło poprawy. Teraz w planach mam czyszczenie przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Przepustnica czysta a krokowy był wymieniany na nowy jakoś 2 miesiące temu. Jakiś czas temu miałem przypadłość następującą- miałem wodę w obudowie komputera i robiły się spięcia i od tego sonda wariowała dawając nie odpowiednią mieszankę. A teraz komputer jest suchy (sprawdzałem) i zauważyłem wyżej opisany problem. Co robić panowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq wiem, że chodziło ci o filtr powietrza. Sprawdzałem dziś i jest wporządku. Dziś byłem w trasie (160km) i stało mi sie tak raz na światłach. Obroty zafalowały i gdy ruszyłem i sie zatrzymałem po chwili było wszystko dobrze. Wczoraj pojeździłem też troche i nic mi sie nie przytrafiło a dziś po dłuższej jeździe tak. Czy to jest jakaś zależność ?

leszek68radom myslisz że wymiana oringów przepustnicy będzie skuteczna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq jak podczas jazdy(pracy silnika) świece mogą mieć wpływ na spalanie paliwa???

Deiw_20 usuwanie awarii zawsze zaczyna się od najprostszych powodów :l:

pomyślałeś o tym że czasem ,a zwłaszcza w trasie masz te problemy,czyli może jak sprzęgło zagrzejesz???

przepuszcza i jak na pół sprzęgle obroty falują:)Cytuję Twoje słowa:,, Dzieje się to gdy zwalniam i wciskam sprzęgło''

może sie mylę ,ale ...

Edytowane przez roboboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do świecy dostarczana jest określona porcja energii (nie większa, niż energia wychodząca z cewki). Energia ta częściowo jest zużywana na wytworzenie łuku elektrycznego między elektrodami. Mieszanka paliwowo-powietrzna również potrzebuje energii do zapłonu. Jeżeli suma tych dwóch składowych jest większa, niż energia dostarczona do świecy, zapłon mieszanki nie nastąpi. Następnie niespalona mieszanka trafia do układu wydechowego, gdzie przechodzi sonda lambda. Sonda wykrywa zbyt dużą ilość tlenu i redukuje go w następnym cyklu pracy silnika (poprzez silniczek krokowy na wolnych obrotach lub czas wtrysku benzyny przy otwartej przepustnicy). W następnym cyklu następuje zapłon, ponieważ mieszanka jest bogata, czyli silnik wyprodukował więcej energii, niż w danej chwili potrzebuje. Powoduje to zwiększenie prędkości obrotowej silnika. Sonda odczytuje teraz, że mieszanka jest za bogata, więc zmienia znów skład mieszanki, itd.

Zmniejszenie przerwy na świecach, powoduje zmniejszenie energii potrzebnej do wytworzenia łuku elektrycznego na elektrodach, co z kolei przekłada się na większą energię przekazywaną przez łuk na mieszankę (zapłon).

Pominąłem tutaj ciśnienie, które również ma wpływ na ilość energii potrzebnej do zapłonu. Tak samo ilość oktanowa benzyny ma wpływ na energię potrzebną do zapłonu mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rozmawiałem z elektromechanikiem i właśnie powiedział mi, że te falujące obroty mogły być spowodowane dostaniem sie gdzieś wody i przebiciami. Teraz już jest wszystko wporządku. roboboss tak działo się to gdy wciskałem sprzęgło lecz chodziło mi o to że gdy luzowałem i stałem na światłach. :mrgreen:

 

Dodano: 15 mar 2012 - 20:05

Panowie ponowie temat bo problem znowu się pojawił. Gdy się zatrzymuję i wysprzęglam to obroty zaczynają falować.. Pierwsza diagnozą było to że to przez wodę która się gdzieś dostała.. Natomiast teraz było sucho.. Od pewnego czasu cieknie mi z uszczelki pod głowicą ale postanowiłem wymienić jeśli będzie to konieczne(gdy zauważę wyraźne braki oleju, a tak narazie nie jest) Czy ten wyciek może być powodem dostawania się jakiegoś lewego powietrza do silnika ? Poratujcie radami Panowie :mrgreen:

Edytowane przez deiw_20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, przez uszczelkę pod głowicą nie dostaje się powietrze. Powietrze może dostawać się przez uszczelkę między kolektorem dolotowym a głowicą algo między kolektorem a przepustnicą.

Mi też zdaża się że obroty falują jak wysprzęgle. Czasami jest ok a czasami falują. Nie wiem od czego jest to uzależnione. Planuje wyczyścić przepustnicę i przy okazji wymienić uszczelkę między przepustnicą a kolektorem. Byłem w sklepie ale powiedzieli że nie mają i stwierdzili że nie kupie tej uszczelki, chyba że przyniósł bym starą to może coś by dobrali. Zdziwiło mnie to ale przecież nie będę dyskutował. Faktycznie tej uszczelki nie kupi się w sklepie motoryzacyjnym, trzeba do serwisu.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!