Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16v Scenic 135KM vs 2.0 16v z Clio 192KM


matadorRS

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc mechaniczna to maly problem bo roznice to dolot (kolektor i przepustnica ) , glowica ( wlaki , zawory , kompresja , zmienne fazy ) , wydech ( kolektor wydechowy) oraz uklad chlodzenia , skrzynia biegow ( skrzynia , sprzeglo , polosie , hamulce ) oraz uklad chlodzenia ( wiecej ciekla jest produkowane ) . Najgorsze to jak przelozyc komputer a dokladnie wiazka i immmobilaizer bo o usuniaciu to mozna pomazyc bo wszystko jest powiazane z elektronika w kabinie . No chyba ze znajdziesz kogos zbuduje mape w starym komputerze od podstaw ale to kosztona kwestia niewiem czy nawet nie zbyt kosztowna kwesia . Takien moze sie kokazac sprzedarz starego samochodu i kupienie o takiej mocy jak potrzebujesz . Samochdy sa teraz tak tanie ze wieksze projekty nie maja najmniejsego sensu .

 

Po pierwsze dajcie sobie juz siana z tymi kłutniami o gramatyke :l:

 

Wracając do tematu.

Zakładając że dól silnika zostaje wystarczyło by założyc głowice + kolektor ssący ( z wtryskami) + wydech (tu chyba można by odpuścić poświęcając kilka KM).

Przecież skrzynia sprzęgło może zostać. Jak się sprzęgło skończy to założy sie spiek ;)

Hamulce wiadomo ale to nie wyścigówka więc seria tez daje radę.

Chyba największym problemem było by to wystarować. Ale wydaje mi się że tuner spokojnie by to wysterował na EKU z Scenica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolego Pawel - w rocznikach powyzej 2002 nie da sie usunac immo , wiem bo na codzien sie trudnie takimi sprawami oraz bralem udzial w swapie z 1.6 na 2.0T i jest wiecej roboty niz z przekladka z anglika , a tu jest mowa o swapie z dwoch roznych modeli samochodow .

jak i generacji .

Co do kolektora i skrzyni . W clio jest kolektor 4-2-1 ktory robi naprawde robote i to nie jest kilka kucy tylko kilkanasie nie wspominajac o niutkach oraz w jakim pulapie sie one zaczynaja , a to niutki odpowiadaja za przyspieszenie a nie konie . Samochod ktory ma 130 KM i 250 Nm objedzie spokojnie samochod ktory ma 150 KM i 190 Nm . A przy modach powyzej 30% skrzynia i sprzeglo oraz polosie przy mocniejszym butowaniu poprostu sie rozsypia :mrgreen:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynaja , a to niutki odpowiadaja za przyspieszenie a nie konie . Samochod ktory ma 130 KM i 250 Nm objedzie spokojnie samochod ktory ma 150 KM i 190 Nm .

 

Bzdura. Za przyśpieszenie odpowiada siła napędowa czyli moc/prędkość. Zaś moc to iloczyn prędkości obrotowej i momentu przy TEJ prędkości.

 

Pozdrawiam, nie piszmy na forum głupot typu moment odpowiada za przyśpieszenie, bo to naprawdę boli :lol:

 

Bzdurą jest również Twoje stwierdzenie o tym, że samochód o takiej mocy i takim momencie "objedzie" inny samochód. Wszystko zależy od dziesiątek parametrów, które składają się na charakterystykę zewnętrzną. Generalnie korzystne jest gdy moc maksymalna dostępna jest w jak najszerszym zakresie obrotów.

Edytowane przez malpolud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie ze to tez zalezy od wielu innych parametrow . Ale ja swoja teze oparlem na bazie pomiarow ktore kiedys znalazlem na necie dwoch identycznych samochodow rozniacych sie charakterystyka jednostek . Znaczenie ma tez w jakich zakresach jest maksymalny moment obrotowy oraz maksymalna moc . Miedzy tymi dwoma zakresami jest najlepsza praca silnika . Ale wracajach do problemu kolegi kolektor 4-2-1 ma bardzo duze znaczenie poniewaz jak pisalem zwieksza moment orotowy o 10 Nm oraz powoduje ze maksymalny moment obrotwy zaczyna sie o okolo 1000 obrotow nizej a to robi robote . Szczegolnie jesli patrzymy na czas od 0 do 100 km/h .

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7

 

0cool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blayders przesadzasz.. jeśli patrzeć na sporty 172KM to mają kompy sirius 32N.. dokładnie te same co w scenicach F4P czyli 1.8 16V. (W 2.0 są chyba 32M) tak więc zdjęcie immo to nie problem.. ba nawet wiązki nie trzeba by mocno przerabiać. więc nie ma dramatu.

 

Różnice co do obu silników koledzy już wypisali.. a sam swap, pewnie niedługo będzie u kolegi Arcziego w classicu, z tym że z silnika 1.4 16V na właśnie jednostkę z clio sporta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wersja 172 ma kolektor 4-1 a wersja 182 ma kolektor 4-2-1 - jak sie bawic w przerobki to lepiej z mocniejszej wersji . Podrugie immo da sie usunac tylko z wersji bez magistrali can , jak masz can to zapomnij o usunieciu immo a napewno z wersji nietypowych samochodow , w przypadku komputerow komunikujacych sie po can immo potrafi byc wszyste w kosc gdzie jest mapa .

 

Pokaze ci dwa kompy 32n i jedne z magistrala can drugi bez . Kompy z kan glownie wystepowaly od 2001/2002 roku .

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

I paseczek.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rasumując sprawę, będzie sporo kasy trzeba włożyć w ten projekt... chyba lepiej kupić młodsze auto z wiekszym motorem :lol: nie koniecznie Renault

jeden z kolegów włożył już 3.0 w Megane. było wiele tematów gdzie to robił (tj. stodoła) z jakich emelentów ale auto działało i to się liczyło... ale pamiętaj że wartość takiej inwestyjcji przekroczy napewno wartość twojego pojazdu, więc czy warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jesli za kazde wydane 100 zl przybedzie ci jeden KM to zabawa ma sens . Gdyby to byl moj samochod to wymienil bym filtr na wkladke sportowa lub storzek z CAI , uklad wydechowy przelozyl z wersji 192 KM a na koniec hamownia . Powino ci dojsc dodatkowe 27 KM czyli na granicy bezpieczenstwa .

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7 i :-). Oby tak dalej, aż do chwili gdy stracisz możliwość pisania - będzie mniej roboty :-) Twój wybór...

0cool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!