Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16v Scenic 135KM vs 2.0 16v z Clio 192KM


matadorRS

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie kto mi wytłumaczy czym różnią sie te dwa wymienione w tamcie silniki. Czyli silnik 2.0 16V z Scenica (Meganki II) od silnika z Clio Sporta II/III.

Bo zastanawiam sie nad modem Scenic Sport :l:

 

Odrazu dodam że szukałem i nie odnalazłem tematu ,ale jestem nowy więc jak ktoś potrafi odnaleśc proszę o link.

Dziekuje za wyrozumiałość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym różnią sie te dwa wymienione w tamcie silniki

2.0 16v 135 KM - pierwszy F4R z lat chyba `96-`00

2.0 16v 192 KM - silnik F4RT - t znaczy turbo z lat chyba 2007+

 

W SII zabieg powinien odbyć się na zasadzie "plug & play"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w clio nie montowali turbo, jest to wolnossący f4r wykręcony na moc 172KM, później 182KM, a w clio III na ok 200KM. Silniki są teoretycznie te same, różnią się ustawieniem rozrządu, głowicą, dolotem, wydechem, itp.. ogólnie osprzętem, blok jest ten sam. No i mocowaniami. 'plug & play" się nie do końca sprawdzi. Ale można kombinować :l:

 

Co ciekawe, silnik f4r z turbo montowany np w meganie czy lagunie ma mniejszą moc, niż silnik bez turbo w clio sport.

Edytowane przez ufo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc 172km, później 182km, a w clio III na ok 200km.

Kolego!!!

Nikt Ci nie każe podawania mocy silnika w kW (kilowatach) możesz ją podać w KM (koniach mechanicznych) ale na pewno nie km (kilometrach).

 

Co niektórzy rzucają się jak się im zwraca uwagę o pl-literki i błędy ortograficzne, i jeszcze pyskują, że to forum techniczne, a nie o j. polskim. Wiec... :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w clio nie montowali turbo, jest to wolnossący f4r wykręcony na moc 172km, później 182km, a w clio III na ok 200km. Silniki są teoretycznie te same, różnią się ustawieniem rozrządu, głowicą, dolotem, wydechem, itp.. ogólnie osprzętem, blok jest ten sam. No i mocowaniami. 'plug & play" się nie do końca sprawdzi. Ale można kombinować :l:

 

Dobra głowica to napewno, kolektory ssacy, wydech też, komp raczej napewno, ale ustawieniem rozrządu? Możesz to wyjaśnić? Allegro pokazuje że Clio sport i Scenic mają taki sam rozrząd. Ciekawi mnie jak clio ma mocowania silnika, przeba by siem im przyjżeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także zauważyłem błędne oznakowanie symboliki pomiędzy km a KM.

A to nie będzie coś z takiego przeszczepu?

http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=958

ewentualnie silnik Safrane 3.0 V6 24V. Sam się na tym nie znam, ale właśnie też byłby zainteresowany podniesieniem lekko mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matadorRS kolega miał na myśli wałki rozrządu inaczej ustawione czasy otwarcia zaworów ITD rozrząd w sensie paska rolki i pompy wody będzie mógł być ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc mechaniczna to maly problem bo roznice to dolot (kolektor i przepustnica ) , glowica ( wlaki , zawory , kompresja , zmienne fazy ) , wydech ( kolektor wydechowy) oraz uklad chlodzenia , skrzynia biegow ( skrzynia , sprzeglo , polosie , hamulce ) oraz uklad chlodzenia ( wiecej ciekla jest produkowane ) . Najgorsze to jak przelozyc komputer a dokladnie wiazka i immmobilaizer bo o usuniaciu to mozna pomazyc bo wszystko jest powiazane z elektronika w kabinie . No chyba ze znajdziesz kogos zbuduje mape w starym komputerze od podstaw ale to kosztona kwestia niewiem czy nawet nie zbyt kosztowna kwesia . Takien moze sie kokazac sprzedarz starego samochodu i kupienie o takiej mocy jak potrzebujesz . Samochdy sa teraz tak tanie ze wieksze projekty nie maja najmniejsego sensu .

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o Przepraszam za błąd.. biję się w pierś i już poprawiam małe km na duże KM, (początkowo bałem się, że może ktoś to odebrać za zablokowany capslock - żart..) aczkolwiek, skoro już jesteś taki skrupulatny, to powinieneś w pierwszej kolejności ustosunkować się do tematu postu.. ten sam 'byk'.

 

Robak - dzięki za wytłumaczenie kolegom :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!