Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd


strychnina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Mam pytanie,

zakupiłem ostatnio Megane I kombi 2001 z silnikiem 1.6 16v. Chciałem wymienić rozrząd i mechanik mnie poinformował, że wymiana rozrządu będzie kosztować 2400 zł, ponieważ w tym modelu koła zębate są wadliwe (mają blaszki nitowane) i trzeba je wymienić na odlewane, które kosztuje 750 zł sztuka. Czy faktycznie wymiana tych kół jest konieczna? Czy panowie szukają jelenia? W pierwszej wersji koła miały kosztować 200 zł sztuka ale na następny dzień podrożały. Następne pytanie jakiej firmy zestaw naprawczy rozrządu najlepiej się spisuje?

I czy to prawda, że w tym modelu rozrząd należy wymieniać na wszelki wypadek co 45-50 tyś bo często pękają przed czasem? I ostatnie pytanie na co jeszcze zwrócić uwagę przy pakiecie startowy mojego megane poza filtrami, olejami i cieknącą chłodnicą?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2400? Oooooo. Tak na chłopski rozum to wygląda i strasznie i zabawnie. Nie znam nikogo kto za rozrządy płacił takie pieniążki. Pomijam wymiany w ASO bo to inna sprawa.

Czy panowie szukają jelenia?

Im się chyba wydaje, że już znaleźli. Wyjątkowo przedsiębiorczy ludzie.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik co Ty u mnie wymiana zamknęła się z pompą wody w 800 zł. Pamiętam że 200 zł to robocizna. Rozrząd wymieniaj co 60 tyś, a czy potrafi nawalić wcześniej czytałem że tak. Wszystko zależy jakiej firmy założysz rozrząd i od stylu Twojej jazdy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie kosztować 2400 zł,

Tyle to kosztuje naprawa silnika po zerwaniu paska rozrządu.

ponieważ w tym modelu koła zębate są wadliwe (mają blaszki nitowane) i trzeba je wymienić na odlewane,

pierwsze słyszę, że są jakiś nitowane.

Następne pytanie jakiej firmy zestaw naprawczy rozrządu najlepiej się spisuje?

A o tym to sobie poczytaj, bo tematów jest dość.

45-50 tyś bo często pękają przed czasem

przed czasem tzn 80-90 kkm lub nie dłużej niż 4-5 lat nie zależnie od przebiegu.

ostatnie pytanie na co jeszcze zwrócić uwagę przy pakiecie startowy mojego megane poza filtrami, olejami i cieknącą chłodnicą?

To zależy ile masz kasy? Możesz wymienić płyn hamulcowy, sprawdzić klimatyzację, hamulce, zwieszenie. O tym też jest na forum poczytaj sobie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję jeszcze przed wymianą rozrządu zmienić....mechanika :l: , ja wprawdzie mam może'prostszy'rozrząd ale płaciłem w 2008r 370zł za całość bez pompy wody w takim ogólnym serwisie "od wszystkich marek", podobno dawali gwarancję na 60 tyś km. Myślę, że 60-70 tyś. od wymiany w przypadku MeganeIph2 spokojnie można jeździć. Liczy się też czasookres, podają, żeby nie przekraczać 5-ciu lat. Sporo zależy też od stylu jazdy i pokonywanych odcinków(trasa/miasto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienić....mechanika

Koniecznie. Bez dyskusji z gościem bo nie ma sensu rozmawiać. Za 1,6 to kuzyn wymienił cały silnik w lagunie. Łącznie z płynami i opłaceniem mechanika. Fakt, że mechanik robił to prawie gratisowo, ale i tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda troche inny silnik u mnie (2,0 16v) za wymiane rozrzadu w ASO z robocizną chcieli 1200zł, renault miał akcję serwisową jakoś teraz, więc mechanikom powiedz żeby sobie głowy wymienili a nie rozrząd. Na ich usprawiedliwienie mam jedynie to ze może chodziło im o rozrząd razem z KZFR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi. Co do KZFR to czytałem na forum, że go nie ma w tym modelu, ale o kołach zębatych nic nie znalazłem.

Więc twierdzicie, że nie ma się co nimi przejmować i wymienić kompletny rozrząd tzn pasek, rolki, pompę i uszczelkę na wale bo cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakiet startowy zrobiony:

kompletny rozrząd (pasek oryginał, rolki oryginał, pompa zamiennik, uszczelniacze wszystkie, płyn chłodniczy) rolka alternatora zamiennik, koło pasowe zamiennik, rolki paska klinowego zamiennik, poduszka dolna silnika oryginał - z robotą 1550 zł.

Pytanie czy to drogo czy normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!