Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd


strychnina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Mam pytanie,

zakupiłem ostatnio Megane I kombi 2001 z silnikiem 1.6 16v. Chciałem wymienić rozrząd i mechanik mnie poinformował, że wymiana rozrządu będzie kosztować 2400 zł, ponieważ w tym modelu koła zębate są wadliwe (mają blaszki nitowane) i trzeba je wymienić na odlewane, które kosztuje 750 zł sztuka. Czy faktycznie wymiana tych kół jest konieczna? Czy panowie szukają jelenia? W pierwszej wersji koła miały kosztować 200 zł sztuka ale na następny dzień podrożały. Następne pytanie jakiej firmy zestaw naprawczy rozrządu najlepiej się spisuje?

I czy to prawda, że w tym modelu rozrząd należy wymieniać na wszelki wypadek co 45-50 tyś bo często pękają przed czasem? I ostatnie pytanie na co jeszcze zwrócić uwagę przy pakiecie startowy mojego megane poza filtrami, olejami i cieknącą chłodnicą?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2400? Oooooo. Tak na chłopski rozum to wygląda i strasznie i zabawnie. Nie znam nikogo kto za rozrządy płacił takie pieniążki. Pomijam wymiany w ASO bo to inna sprawa.

Czy panowie szukają jelenia?

Im się chyba wydaje, że już znaleźli. Wyjątkowo przedsiębiorczy ludzie.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik co Ty u mnie wymiana zamknęła się z pompą wody w 800 zł. Pamiętam że 200 zł to robocizna. Rozrząd wymieniaj co 60 tyś, a czy potrafi nawalić wcześniej czytałem że tak. Wszystko zależy jakiej firmy założysz rozrząd i od stylu Twojej jazdy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie kosztować 2400 zł,

Tyle to kosztuje naprawa silnika po zerwaniu paska rozrządu.

ponieważ w tym modelu koła zębate są wadliwe (mają blaszki nitowane) i trzeba je wymienić na odlewane,

pierwsze słyszę, że są jakiś nitowane.

Następne pytanie jakiej firmy zestaw naprawczy rozrządu najlepiej się spisuje?

A o tym to sobie poczytaj, bo tematów jest dość.

45-50 tyś bo często pękają przed czasem

przed czasem tzn 80-90 kkm lub nie dłużej niż 4-5 lat nie zależnie od przebiegu.

ostatnie pytanie na co jeszcze zwrócić uwagę przy pakiecie startowy mojego megane poza filtrami, olejami i cieknącą chłodnicą?

To zależy ile masz kasy? Możesz wymienić płyn hamulcowy, sprawdzić klimatyzację, hamulce, zwieszenie. O tym też jest na forum poczytaj sobie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję jeszcze przed wymianą rozrządu zmienić....mechanika :l: , ja wprawdzie mam może'prostszy'rozrząd ale płaciłem w 2008r 370zł za całość bez pompy wody w takim ogólnym serwisie "od wszystkich marek", podobno dawali gwarancję na 60 tyś km. Myślę, że 60-70 tyś. od wymiany w przypadku MeganeIph2 spokojnie można jeździć. Liczy się też czasookres, podają, żeby nie przekraczać 5-ciu lat. Sporo zależy też od stylu jazdy i pokonywanych odcinków(trasa/miasto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienić....mechanika

Koniecznie. Bez dyskusji z gościem bo nie ma sensu rozmawiać. Za 1,6 to kuzyn wymienił cały silnik w lagunie. Łącznie z płynami i opłaceniem mechanika. Fakt, że mechanik robił to prawie gratisowo, ale i tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda troche inny silnik u mnie (2,0 16v) za wymiane rozrzadu w ASO z robocizną chcieli 1200zł, renault miał akcję serwisową jakoś teraz, więc mechanikom powiedz żeby sobie głowy wymienili a nie rozrząd. Na ich usprawiedliwienie mam jedynie to ze może chodziło im o rozrząd razem z KZFR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi. Co do KZFR to czytałem na forum, że go nie ma w tym modelu, ale o kołach zębatych nic nie znalazłem.

Więc twierdzicie, że nie ma się co nimi przejmować i wymienić kompletny rozrząd tzn pasek, rolki, pompę i uszczelkę na wale bo cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakiet startowy zrobiony:

kompletny rozrząd (pasek oryginał, rolki oryginał, pompa zamiennik, uszczelniacze wszystkie, płyn chłodniczy) rolka alternatora zamiennik, koło pasowe zamiennik, rolki paska klinowego zamiennik, poduszka dolna silnika oryginał - z robotą 1550 zł.

Pytanie czy to drogo czy normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!