Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,4 16v z 2000r. problemy z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!

 

Mam juz od bardzo dlugiego czasu problemy z silnikiem na jalowym biegu.

Nie wiem co juz mam robic. Ogolnie wyglada to tak ze auto pracuje pieknie jak jedzie a jak stoje w korkach to az cierpie jak nim trzesie. Probowalem szukac pomocy po mechanikach ale nikt nie moze znalesc przyczyny. komputer tez nic nie widzi. Jeden mi powiedzial ze ten model tak ma ale smiac mi sie chce z takiego goscia.

Druga sprawa ze od jakis dwoch tygodni czasami nie moge go odpalic jak to sie mowi za pierwszym razem. Czasmi 3-4 razy musze zakrecic az zaskoczy.

Jesli ktos mial takie obiawy i moze podpowiedziec w ktorym kierunku ruszyc z gory wielkie dzieki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foto z mojego silnika bedzie mało dobre. Czujnik jest troszkę schowany (ale zrobię przy okazji). Najlepiej zdałaby się fotka z 1.6 16V, tam czujnik jest na górze (w 1.4 16V pewnie podobnie)

 

Generalnie w plastikowym kolektorze dolotowym jest otworek. Czujnik ma wystającą część z uszczelką, która w ten otworek wchodzi. Czujnik jest ptzytrzymywany zatrzaskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki problem w Roverze 2.0 SDi - też nikt nie potrafił mi pomóc,, a samochód jak był zimny, choc odpalał od razu to gasł na wolnych obrotach - musiałem go trzymac na wysokich obrotach przez chwilę. Pojechałem do jednego sprytnego mechanika i właśnie wypiął mi jakiś czujnik na kolektorze wydechowym - wszystko działało jak trzeba. Do dziś nie wiem co to był za czujnik, komputer go w każdym razie nie widział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeśli można się wtrącić

 

Mam juz od bardzo dlugiego czasu problemy z silnikiem na jalowym biegu.

Nie wiem co juz mam robic. Ogolnie wyglada to tak ze auto pracuje pieknie jak jedzie a jak stoje w korkach to az cierpie jak nim trzesie.

 

W moim Megane ( 1.6 16 V -2000r). Jest podobnie.

W aucie zainstalowane są jednak jeszcze oryginalne cewki SAGEM, więc pierwsze co zrobiłem to wymontowałem i sprawdziłem ich stan (rzut okiem).

Jedna z cewek posiadała wypaloną dziurkę w obudowie-typowa usterka - przebicie (jasna cześć).

Wyczyściłem, zaklajstrowałem silikonem wysokotemperaturowym i na razie wolne obroty są w miarę stabilne, choć wymiana cewek niezbędna.

 

Druga sprawa ze od jakis dwoch tygodni czasami nie moge go odpalic jak to sie mowi za pierwszym razem. Czasmi 3-4 razy musze zakrecic az zaskoczy

 

Spotkałem się z czymś takim w aucie mojego ojca.

Typowe objawy gdy pada czujnik położenia kątowego i prędkości obrotowej wału korbowego. Komp nie dostaje sygnału z czujnika o aktualnym położeniu wału i nie włącza zapłonu, czy coś tam.

W autku ojca wymiana czujnika na nowy rozwiązała problem z odpalaniem auta.

 

Może ci to pomoże choć nie twierdzę że u ciebie jest akurat to samo.

 

[wybacz, ale musialem poprawic ten blad z okiem :mrgreen: - >>PWN DrNO]

 

Dzięki masz rację to był błąd (sprawdzanie pisowni w word do bani!!! dla niego żut i rzut jest ok.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik 1.6 16V K4M i podobny problem. W ASO mi powiedzieli, że te silniki tak mają ale jakoś w to nie wierzę. Dość długo szukam przyczyny i nic. Myślę że może czujnik położenia wału przerywa, przez co co jakiś czas któryś cylinder nie odpala, ale to tylko teoria. Co do 1.4 16V to znalazłem takiego "Recalla":

 

Recall Ref: R2001/159

Exact Model: Clio, Megane and Scenic

Description: ENGINE HESITATION AND IDLING CONCERN

VIN: TO BE ADVISED

Build Date:

Numbers: 1574

Defect: Vehicles fitted with 1.4 16v engines and having the MGI motorised throttle housing and Sirius 34 injection computer may have engine hesitation and idling speed instability. This is due to incorrect locking of the connector to the throttle housing, causing instability in the operation of the injection system.

Action: Rectified by replacing the motorised throttle housing connector.

Launch Date: 15 February 2002

 

Jeżeli drga Ci nadwozie to wymiana poduszki silnika powinna pomóc - wibracje nie będą tak wyczuwalne w środku auta.

 

Mam również pytanie do posiadaczy samochodów z silnikami 1.6 16V (K4M) - Czy u was obroty są idealnie stabilnie czy raczej wskazówka obrotomierza pulsuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem pow. mam podobny problem.

Po kupnie auta zauważyłem problemy z wolnymi obrotami.

U mnie objawiało się nagłym i gwałtownym chwilowym spadkiem obrotów.

Wymontowałem wszystkie cewki (są oryginalne Sagem) i zauważyłem przebicie na obudowie jednej z nich (wypalony czarny punkt na jasnej części dolnej obudowy).

Wyczyściłem, pokryłem wadliwą część silikonem wysokotemperaturowym i objaw gwałtownego zrywania obrotów zniknął.

Co nie oznacza, że nie mam problemów.

Pojawił sie problem przytykania silnika podczas ruszania na gorąco oraz, falowania wolnych obrotów na zimno :mrgreen:

Wymontowałem świece. Podobno przebieg 4 km. Wyglądały jak w moim starym fiacie 125P.

Zaolejone, czarne. brudne ( świece to jakaś firma champion- nawet nie wiem co to jest – tłumaczę, że gość po prostu oszczędzał na czym się tylko da)

 

Reasumując:

Cewki Sagem do śmieci :evil: świece i cewki muszą być ok.! Dopiero potem można szukać innych przyczyn.

U siebie najpierw muszę wszystkie cewki wymienić bo czuję, że nie dojdę do ładu z silnikiem :evil:

Ponadto wiele czytałem i słyszałem, że silnik tego typu po prostu lubi wysokie obroty.

Po woli skłaniam się do tego poglądu.

Na wysokich obrotach super, dynamika zachowanie silnika ok! zero problemów nawet z wadliwymi cewkami.

Ponadto spalanie :) U mnie pali mniej w trasie jadąc z większą prędkością i wyższymi obrotami, niż jadąc spokojnie z delikatną nogą (spokojnie to u mnie 80-100 KM/h dla innych to może być śmieszne ale ja szanuję życie i ponadto mam dzieci ) :)

:!: Na pohybel dawcą organów :!: - to tak na marginesie, się uniosłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!