Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,4 16v z 2000r. problemy z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Z tymi cewkami i swiecami to masz racje napewno. Tylko ze wymienic wszystkie cewki to koszy u mnie ok 280 EUR czyli troche niewiele wiecej niz w Polsce liczac oczywiscie zakup orginalnej czesci. Probowalem juz i kupilem cewki nowe ale zamienniki po 100 zl za sztuke. Nawet nie probujcie bo chodzil jeszcze gorzej niz na starych. Co ciekawe dowiedzialem sie w serwisie ze jesli uzywasz swiec nie orginalnych do orginalnych cewek Renault to juz masz po cewkach, ale ile w tym prawdy nie wiem.

Narazie walcze z problemem, ale z mysla ze "ten model tak ma" jeszcze sie niepogodzilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)świece - champion to znana firma, ale podobno należy kupować NGK BKR6EZ - 10 zł za sztukę.

2)cewki - ja mam denso a one raczej nie padają. Beru są po 100 zł i to one były chyba poźniej używane przez Renault na "pierwszy montaż"

3)obroty- czytałem gdzieś, że te silniki są przystosowane do wysokich prędkości obrotowych i ce[ciach]ą się niską kulturą pracy na niskich obrotach.

4)czujnik położenia wału - oryginalny nowy kosztuje 90 zł (poza ASO).

5)przewód do układu recyrkulacji spalin kosztuje w ASO 60,15 zł ,mój jest dobry.

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie walcze z problemem, ale z mysla ze "ten model tak ma"

Też to wielokrotnie słyszałem. Może jest w tym troche prawdy ale na pewno nie do tego stopnia by trzęsło samochodem. Delikatne falowanie lub chwilowa niestabilność ,od czasu do czasu, to jeszcze rozumiem.

Co do czujnika położenia wału w reni ojca, uszkodzenie objawiało się tylko problemami przy uruchamianiu auta. Potem jak silnik zaskoczył było ok.

Ja bym go zmienił.

W moim warsztacie bez zastanowienia pierwsze co zrobili to wywalili stary i dali nowy w myśl zasady jeśli nie czujnik to dopiero potem będziemy szukać innej przyczyny. Akurat było to.

Facet mówił, że jest to typowa i częsta usterka dla renault i to nie tylko megane.

 

Co do cewek mam małe pytanko.

Jak sprawdzić czy są dobre. Oczywiście nie na zasadzie wyjęcia i obserwacji jak się zachowuje silnik.

Mam jedną padniętą i chciałem się zorientować w jakim stanie są pozostałe(na obudowie nic nie widać), by wiedzieć ile muszę w tej chwili kupić.

W warsztacie chcieli targać wszystkie, na zasadzie panie i tak padną ale to trochę kosztuje :roll: min. 400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka - więcej niż pewne

Ten silnik tak ma ;-)

 

Cewka Beru - około 100zł

 

Cewki lubią padać parami :!: jedna pójdzie to w niedługim czasie może paść druga

 

Jest jeszcze możliwość naprawy :mrgreen: jedną uratowałem - ale i tak długo nie pochodziła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki lubią padać parami jedna pójdzie to w niedługim czasie może paść druga

 

Które cewki sa połączone parami :mrgreen:

doczytałem się że pary stanowią cewki cylindrów:

1. 1 i 4

2. 2 i 3

 

Rozumiem, że patrząc na silnik z przodu, to pary stanowią cewki zewn. (jedna para) oraz oraz wewn. (druga para).

Jeśli chodzi o rezystancje uzwojeń to zgodnie z WKŁ powinno być:

- obwód pierwotny 0.5 oHM +- 0,02

( u mnie wychodzi 1 ohm przy czym oporność przewodów miernika( tak pokazuje miernik na zwarciu przew. pomiarowych) to 0.5 oHm czyli dla mnie pomiiar wychodzi 0.5 oHm?

 

-obwód wtórny 7500 +-1100 oHm wdł. danych w WKŁ

 

I tu trochę wymiękłęm, bo nie wiem gdzie powinno się to mierzyć.

Bawiłem się i jedyne odczyty jakie uzyskałem były pom. wyjściem cewki (styk ze świecą) oraz stykami na wejściu cewki (tymi od kabelków)

Moje wyniki to:

 

Cewki zewn. ok 9300 oHm cylinder 1 i 4

Cewki wewn. ponad 9500 Ohm cylinder 2 i 3

 

Nie wiem czy dobrze mierzyłem i co sadzić o tych pomiarach. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kiedyś padła mi cewka (scenic 98rok.) nowa 140zł (jarpol w toruniu) jak była zimna było ok. jak silnik ją podgrzał to siadała. jeśli chodzi o wolne obroty to stawiam na krokówkę warto ją wykręcic naoliwić albo puknąc profilaktycznie młotkiem .powinna cykać kupno nowej jest drogą inwestycją między 200 a 500 zł.pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o wolne obroty to stawiam na krokówkę warto ją wykręcić naoliwić

Mam pytanko.

Chcę to zrobić ale nie mam doświadczenia.

Nigdy tego nie robiłem a nie chce przy okazji cos zp... :!:

Jak krokówkę bezpiecznie wymontować :-/

Nie jestem fachowcem a metody dzięcioła nie chcę w tym przypadku stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij sobie http://nubira.autokacik.pl/porady/silniczekk/silniczekk.html - tam masz opisane co i jak. Wprawdzie to nie do meganki ale jest dobrze pokazane i opisane.

Gdzie silniczek jest u nas to chyba wiesz :mrgreen: ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam co do krokówki mocują ją dwie śruby philipsy . odkręcasz je wyjmujesz silniczek i tyle zwróć uwagę żeby nie zgubić uszczelki bo będzie lipa ! . wtedy czyścisz zaworek -to taki tłoczek i komore gdzie ten tłoczek przcuje. troszeczke parafiny w silniczek i powinno grać PROPONOWAłBYM przeczyścik styki w silniczku tak profilaktycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzechu1977,

 

Dzięki.

Nauczyłem się po prostu, że jesli nie wiesz to nie dotykaj. To kosztuje :cry:

Więc staram sie studzić swoje zapędy i pytać.

 

Gdzie silniczek jest u nas to chyba wiesz

 

Tak wiem ale nie chcę eksperymentować na blaszanej puszce w którą włożylismy

nasze oszczędnośc (choć korci) :mrgreen:

 

I tak kobieta już za mną ciągle łazii z pretęsjami że ciagle coś przy aucie majstruję :evil:

Ale one tak mają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak kobieta już za mną ciągle łazii z pretęsjami że ciagle coś przy aucie majstruję :evil:

No ba - wolałaby cobyś przy niej pomajstrował ;-) a sory dzieci też czytają :mrgreen:

Zawsze możesz zaproponować coby ci pomogła ;-) przy aucie oczywiście :)

 

Ale one tak mają :)

Wiem, wiem, tak to już jest z tymi kobietami ;-)

 

Wiadomo autko trzeba na początku ciutkę podszykować pod siebie po poprzedniku.

Nagle się okazuje, że tego nie zrobił i tamtego nie dopilnował :-/

No i miłej zabawy przy aucie i wielu kilosów bez awarii :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolałaby cobyś przy niej pomajstrował

 

Oj majstrowałem, majstrowałem i zmajstrowałem :mrgreen:

Szkoda, że wynik majstrowania przy aucie nie jest taki sam (nie będzie ich więcej :cry: ).

 

A co do krokówki. Mam pytanko.

Ostatnio zauważyłem, że silnik dławi się w chwili gwałtownego dodania gazu.

Tylko w początkowej fazie, potem wkręca się na obroty.

Delikatny gaz i jest ok.

Zauważyłem wczoraj, że gdy gwałtownie szarpnę linką gazu ( na postoju pod machą)

słychać gwałtowny syk powietrza z okolic przepustnicy (opór powietrza).

Mam hipotezę, że być może podczas gwałtownego i nagłego dodania gazu po prostu brakuje w początkowej fazie odpowiedniej ilości powietrza. Nie wiem, przepustnica za wolno reaguje?

Nie wiem czy można to wiązać z pracą silnika krokowego. Nie wiem też jak wygląda sterowanie ilością powietrza, które powinna być dostarczona do silnika np: podczas gwałtownej zmiany obc.

A jeszcze jedno filtr, powietrza nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syk może być normalnym objawem - silnik zasysa więcej powietrza.

Jeżeli chodzi o przepustnicę to może być brudna co powduje, że się nie domyka, (ewentualnie zalepia i gorzej otowiera). Generalnie przepustnica nie ma nic do silnika krokowego. Na biegu jałowym jest zamknięta a dopływem powietrza do silnika steruje silnik krokowy. Jeżeli się nie do konća domyka to silnik może nierówno pracować na wolnych obrotach.

Dławiene silnika może mieć wiele przyczyn - złe działanie czujnikow, cewek, zasilanie powietrzem (głównie filtr powietrza), zasilanie paliwem (filtr paliwa, pompa, wtryski).

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syk może być normalnym objawem - silnik zasysa więcej powietrza.

Jeżeli chodzi o przepustnicę to może być brudna co powduje, że się nie domyka, (ewentualnie zalepia i gorzej otowiera). Generalnie przepustnica nie ma nic do silnika krokowego

 

Tak masz chyba rację. Troche sie dokształciłem i fakt, przyczyn może być dużo.

Np: zły kąt wyprzedzenia zapłony zadawany przez komp na skutek błędnego odczytu

z czujnika ciśnienia w kol, dolotowym powietrza jak i wiele innych.

Na razie wymienię jedną parę cewek bo i tak muszę i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem z odpalaniem zniknal po przeczyszceniu silniczka krowego. Moja RENATA zapala teraz jak trzeba. Problem z nierowna praca silnika na wolnych obrotach w toku rozwiazywania, narazie bez pozytywnych rezultatow. Dzieki za rady!

 

[ Dodano: 2007-04-10, 20:06 ]

Witam ponownie.

Walcze caly czas z moja RENATA, no i ona ciagle podskakuje. Po przeczyszczeniu silniczka krokowego jakis czas ospalala normalnie ale to byl tylko przypadek bo znowu przestala odpalac i to nie wazne czy zimy czy cieply silnik. postanowilem wiec wziasc sie ostro i wymienilem pare zeczy. Wymiana czujnika polezenia walu pomogla i problem odpalania zniknal juz na dobre. Natomiast co do zachowania auta na wolnych obrotach to juz sam nie wiem bo nic sie nie zmienilo ciagle czuje sie nie rowna prace i drganie autem pomimo ze wymienione mam:

- cewki na denso wszystkie cztery+swiece

- nowy czujnik temperatury powietrza dolotowego

- nowy czujnik temp cieczy chlodzacej

- nowy silnik krokowy

- ponownie filtr powietrza i paliwa

Prosze o rady bo juz zaczynam sie przyzwyczajac do mysli ze "ten model tak ma". Coraz wiecej ludzi na forum wiec moze ktos mial juz cos takiego i podpowie.

jeden mechanik mowil ze moze wtryskiwacze co wy na to?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!