Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,4 16v z 2000r. problemy z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Z tymi cewkami i swiecami to masz racje napewno. Tylko ze wymienic wszystkie cewki to koszy u mnie ok 280 EUR czyli troche niewiele wiecej niz w Polsce liczac oczywiscie zakup orginalnej czesci. Probowalem juz i kupilem cewki nowe ale zamienniki po 100 zl za sztuke. Nawet nie probujcie bo chodzil jeszcze gorzej niz na starych. Co ciekawe dowiedzialem sie w serwisie ze jesli uzywasz swiec nie orginalnych do orginalnych cewek Renault to juz masz po cewkach, ale ile w tym prawdy nie wiem.

Narazie walcze z problemem, ale z mysla ze "ten model tak ma" jeszcze sie niepogodzilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)świece - champion to znana firma, ale podobno należy kupować NGK BKR6EZ - 10 zł za sztukę.

2)cewki - ja mam denso a one raczej nie padają. Beru są po 100 zł i to one były chyba poźniej używane przez Renault na "pierwszy montaż"

3)obroty- czytałem gdzieś, że te silniki są przystosowane do wysokich prędkości obrotowych i ce[ciach]ą się niską kulturą pracy na niskich obrotach.

4)czujnik położenia wału - oryginalny nowy kosztuje 90 zł (poza ASO).

5)przewód do układu recyrkulacji spalin kosztuje w ASO 60,15 zł ,mój jest dobry.

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie walcze z problemem, ale z mysla ze "ten model tak ma"

Też to wielokrotnie słyszałem. Może jest w tym troche prawdy ale na pewno nie do tego stopnia by trzęsło samochodem. Delikatne falowanie lub chwilowa niestabilność ,od czasu do czasu, to jeszcze rozumiem.

Co do czujnika położenia wału w reni ojca, uszkodzenie objawiało się tylko problemami przy uruchamianiu auta. Potem jak silnik zaskoczył było ok.

Ja bym go zmienił.

W moim warsztacie bez zastanowienia pierwsze co zrobili to wywalili stary i dali nowy w myśl zasady jeśli nie czujnik to dopiero potem będziemy szukać innej przyczyny. Akurat było to.

Facet mówił, że jest to typowa i częsta usterka dla renault i to nie tylko megane.

 

Co do cewek mam małe pytanko.

Jak sprawdzić czy są dobre. Oczywiście nie na zasadzie wyjęcia i obserwacji jak się zachowuje silnik.

Mam jedną padniętą i chciałem się zorientować w jakim stanie są pozostałe(na obudowie nic nie widać), by wiedzieć ile muszę w tej chwili kupić.

W warsztacie chcieli targać wszystkie, na zasadzie panie i tak padną ale to trochę kosztuje :roll: min. 400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka - więcej niż pewne

Ten silnik tak ma ;-)

 

Cewka Beru - około 100zł

 

Cewki lubią padać parami :!: jedna pójdzie to w niedługim czasie może paść druga

 

Jest jeszcze możliwość naprawy :mrgreen: jedną uratowałem - ale i tak długo nie pochodziła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki lubią padać parami jedna pójdzie to w niedługim czasie może paść druga

 

Które cewki sa połączone parami :mrgreen:

doczytałem się że pary stanowią cewki cylindrów:

1. 1 i 4

2. 2 i 3

 

Rozumiem, że patrząc na silnik z przodu, to pary stanowią cewki zewn. (jedna para) oraz oraz wewn. (druga para).

Jeśli chodzi o rezystancje uzwojeń to zgodnie z WKŁ powinno być:

- obwód pierwotny 0.5 oHM +- 0,02

( u mnie wychodzi 1 ohm przy czym oporność przewodów miernika( tak pokazuje miernik na zwarciu przew. pomiarowych) to 0.5 oHm czyli dla mnie pomiiar wychodzi 0.5 oHm?

 

-obwód wtórny 7500 +-1100 oHm wdł. danych w WKŁ

 

I tu trochę wymiękłęm, bo nie wiem gdzie powinno się to mierzyć.

Bawiłem się i jedyne odczyty jakie uzyskałem były pom. wyjściem cewki (styk ze świecą) oraz stykami na wejściu cewki (tymi od kabelków)

Moje wyniki to:

 

Cewki zewn. ok 9300 oHm cylinder 1 i 4

Cewki wewn. ponad 9500 Ohm cylinder 2 i 3

 

Nie wiem czy dobrze mierzyłem i co sadzić o tych pomiarach. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kiedyś padła mi cewka (scenic 98rok.) nowa 140zł (jarpol w toruniu) jak była zimna było ok. jak silnik ją podgrzał to siadała. jeśli chodzi o wolne obroty to stawiam na krokówkę warto ją wykręcic naoliwić albo puknąc profilaktycznie młotkiem .powinna cykać kupno nowej jest drogą inwestycją między 200 a 500 zł.pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o wolne obroty to stawiam na krokówkę warto ją wykręcić naoliwić

Mam pytanko.

Chcę to zrobić ale nie mam doświadczenia.

Nigdy tego nie robiłem a nie chce przy okazji cos zp... :!:

Jak krokówkę bezpiecznie wymontować :-/

Nie jestem fachowcem a metody dzięcioła nie chcę w tym przypadku stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij sobie http://nubira.autokacik.pl/porady/silniczekk/silniczekk.html - tam masz opisane co i jak. Wprawdzie to nie do meganki ale jest dobrze pokazane i opisane.

Gdzie silniczek jest u nas to chyba wiesz :mrgreen: ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam co do krokówki mocują ją dwie śruby philipsy . odkręcasz je wyjmujesz silniczek i tyle zwróć uwagę żeby nie zgubić uszczelki bo będzie lipa ! . wtedy czyścisz zaworek -to taki tłoczek i komore gdzie ten tłoczek przcuje. troszeczke parafiny w silniczek i powinno grać PROPONOWAłBYM przeczyścik styki w silniczku tak profilaktycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzechu1977,

 

Dzięki.

Nauczyłem się po prostu, że jesli nie wiesz to nie dotykaj. To kosztuje :cry:

Więc staram sie studzić swoje zapędy i pytać.

 

Gdzie silniczek jest u nas to chyba wiesz

 

Tak wiem ale nie chcę eksperymentować na blaszanej puszce w którą włożylismy

nasze oszczędnośc (choć korci) :mrgreen:

 

I tak kobieta już za mną ciągle łazii z pretęsjami że ciagle coś przy aucie majstruję :evil:

Ale one tak mają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak kobieta już za mną ciągle łazii z pretęsjami że ciagle coś przy aucie majstruję :evil:

No ba - wolałaby cobyś przy niej pomajstrował ;-) a sory dzieci też czytają :mrgreen:

Zawsze możesz zaproponować coby ci pomogła ;-) przy aucie oczywiście :)

 

Ale one tak mają :)

Wiem, wiem, tak to już jest z tymi kobietami ;-)

 

Wiadomo autko trzeba na początku ciutkę podszykować pod siebie po poprzedniku.

Nagle się okazuje, że tego nie zrobił i tamtego nie dopilnował :-/

No i miłej zabawy przy aucie i wielu kilosów bez awarii :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolałaby cobyś przy niej pomajstrował

 

Oj majstrowałem, majstrowałem i zmajstrowałem :mrgreen:

Szkoda, że wynik majstrowania przy aucie nie jest taki sam (nie będzie ich więcej :cry: ).

 

A co do krokówki. Mam pytanko.

Ostatnio zauważyłem, że silnik dławi się w chwili gwałtownego dodania gazu.

Tylko w początkowej fazie, potem wkręca się na obroty.

Delikatny gaz i jest ok.

Zauważyłem wczoraj, że gdy gwałtownie szarpnę linką gazu ( na postoju pod machą)

słychać gwałtowny syk powietrza z okolic przepustnicy (opór powietrza).

Mam hipotezę, że być może podczas gwałtownego i nagłego dodania gazu po prostu brakuje w początkowej fazie odpowiedniej ilości powietrza. Nie wiem, przepustnica za wolno reaguje?

Nie wiem czy można to wiązać z pracą silnika krokowego. Nie wiem też jak wygląda sterowanie ilością powietrza, które powinna być dostarczona do silnika np: podczas gwałtownej zmiany obc.

A jeszcze jedno filtr, powietrza nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syk może być normalnym objawem - silnik zasysa więcej powietrza.

Jeżeli chodzi o przepustnicę to może być brudna co powduje, że się nie domyka, (ewentualnie zalepia i gorzej otowiera). Generalnie przepustnica nie ma nic do silnika krokowego. Na biegu jałowym jest zamknięta a dopływem powietrza do silnika steruje silnik krokowy. Jeżeli się nie do konća domyka to silnik może nierówno pracować na wolnych obrotach.

Dławiene silnika może mieć wiele przyczyn - złe działanie czujnikow, cewek, zasilanie powietrzem (głównie filtr powietrza), zasilanie paliwem (filtr paliwa, pompa, wtryski).

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syk może być normalnym objawem - silnik zasysa więcej powietrza.

Jeżeli chodzi o przepustnicę to może być brudna co powduje, że się nie domyka, (ewentualnie zalepia i gorzej otowiera). Generalnie przepustnica nie ma nic do silnika krokowego

 

Tak masz chyba rację. Troche sie dokształciłem i fakt, przyczyn może być dużo.

Np: zły kąt wyprzedzenia zapłony zadawany przez komp na skutek błędnego odczytu

z czujnika ciśnienia w kol, dolotowym powietrza jak i wiele innych.

Na razie wymienię jedną parę cewek bo i tak muszę i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem z odpalaniem zniknal po przeczyszceniu silniczka krowego. Moja RENATA zapala teraz jak trzeba. Problem z nierowna praca silnika na wolnych obrotach w toku rozwiazywania, narazie bez pozytywnych rezultatow. Dzieki za rady!

 

[ Dodano: 2007-04-10, 20:06 ]

Witam ponownie.

Walcze caly czas z moja RENATA, no i ona ciagle podskakuje. Po przeczyszczeniu silniczka krokowego jakis czas ospalala normalnie ale to byl tylko przypadek bo znowu przestala odpalac i to nie wazne czy zimy czy cieply silnik. postanowilem wiec wziasc sie ostro i wymienilem pare zeczy. Wymiana czujnika polezenia walu pomogla i problem odpalania zniknal juz na dobre. Natomiast co do zachowania auta na wolnych obrotach to juz sam nie wiem bo nic sie nie zmienilo ciagle czuje sie nie rowna prace i drganie autem pomimo ze wymienione mam:

- cewki na denso wszystkie cztery+swiece

- nowy czujnik temperatury powietrza dolotowego

- nowy czujnik temp cieczy chlodzacej

- nowy silnik krokowy

- ponownie filtr powietrza i paliwa

Prosze o rady bo juz zaczynam sie przyzwyczajac do mysli ze "ten model tak ma". Coraz wiecej ludzi na forum wiec moze ktos mial juz cos takiego i podpowie.

jeden mechanik mowil ze moze wtryskiwacze co wy na to?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!