Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem użytkownikiem auta Renuald Megane Scenic 1,6 8V benzyna. Przy aucie tym postanowiłem wymienić termostat ponieważ nie dogrzewał się silnik. Po wymianie termostatu i po dokładnym odpowietrzeniu temperatura na wskaźniku falowała to znaczy doszła do 3 kreski i spadła w dół do 2 kreski i tak na wprzemian. Pomyslałem sobie że kupiłem wadliwy termostat i postanowiłem kupić drugi.Przy założeniu drugiego dzieje się to samo czyli falowanie temperatury. Wkurzyłem się i kupiłem jeszcze jeden tym razem innej firmy i znowu to samo, nic to nie dało tylko się jeszcze bardziej wkurzyłem bo wyrzuciłem kase w błoto :mrgreen: Przeprosiłem więc stary termostat i założyłem go spowrotem. Po założeniu starego termostatu jest lepiej ale nie do konca, ponieważ temperatura stoi na 2 kresce licząc od dołu a to chyba jest za niska. Dodam że na starym termostacie nie faluje wskaźnik temperatury, no możena na zimnym silniku trochę do półki się nie rozgrzeje to znaczy podejdzie do drugiej kreski i trochę spadnie i tak z dwa, trzy razy i po rozgrzaniu silnika temperatura zatrzymuje się na 2 kresce i stoi stabilnie. Gdy stoje np w korku,wskaźnik podniescie się wyżej do 3 kreski ale wtety włącza się wentelator i temperatura spada do 2,5 kreski czyli tu jest wszystko Ok. Natomiast w czasie jazdy na rozgrzanym silniku wskaźnik stoi na 2 kresce stabilnie. Dodam że przed wymianą termostatów była wymieniana uszczelka pod głowicą i wszystko jak dotąd jest z nią ok, ponieważ nie wytwarza się ciśnienie w układzie chłodzenia i olej też nie zawiera płynu chłodniczego. Powiem jeszcze że przy starym termostacie chłodnica nagrzewa się cała równomiernie. Natomiast przy nowym termostacie góra chłodnicy jest gorąca a dół letni. Dół chlodnicy robi się dopiero gorący jak temperatura dochodzi do 3 kreski i jak spadnie do 2 kreski wówczas dół chłodnicy robi się ponownie letni i tak na wprzemian.Dodam jeszcze że na postoju nowy termostat działa poprawnie i chłodnica nagrzewa się cała równomiernie, dopiero w czasie jazdy teperatura świuruje na nowych termostatach.Oczywiście po każdej wymianie, układ był dokładnie odpowietrzany.

Związku z tym mam pytanie? Co może być przyczyną że przy 3 nowych termostatach, temperatura nie stoi stabilnie na wskaźniku tylko faluje w czasie jazdy,natomiast na starym termostatcie jest OK,ciekawe???. Proszę was koledzy napiszcie co o tym myślicie co może być przyczyną falującej temperatury jak założe nowy termostat???

Pozdrawiam :mrgreen: .

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną że przy 3 nowych termostatach, teperatura nie stoi stabilnie na wskaźniku tylko faluje w czasie jazdy,natomiast na starym termostatcie jest OK,ciekawe???.

ja mam tak samo i się tym nie przejmuje, bo to po prostu wentylator schładzając płyn + pęd powietrza powoduje falowanie wskazówki. Ogrzewanie działa już znakomicie :mrgreen: więc nie przejmuje się tym falowaniem (stary termostat miał dziury przy obudowie i był zacięty na amen). Pamiętaj żeby przed wymianą termostatu sprawdzić kilka razy czy się dobrze otwiera i zamyka w czajniku (temp otwarcia 89*C)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem jeszcze że przy starym termostacie chłodnica nagrzewa się cała równomiernie. Natomiast przy nowym termostacie góra chłodnicy jest gorąca a dół letni. Dół chlodnicy robi się dopiero gorący jak teperatura dochodzi do 3 kreski i jak spadnie do 2 kreski wówczas dół chłodnicy robi się ponownie letni i tak na wprzemian.Dodam jeszcze że na postoju nowy termostat działa poprawnie i chłodnica nagrzewa się cała równomiernie, dopiero w czasie jazdy teperatura świuruje na nowych termostatach.

Według mnie jest wszystko w porządku i niepotrzebnie kolega szuka dziury w całym - ważne, że się nie przegrzewa. Różnica między zachowaniem się obiegu na starym i nowych termostatach, wynika albo z różnic w charakterystykach (czułościach) termostatów (stary ma niższy próg otwarcia niż nowe) lub nowe nie otwierają się płynnie ze wzrostem temperatury, ale skokowo. Przypuszczam, że zachodzi jedno i drugie, a dodatkowe zamieszanie (bujanie) może wprowadzać załaczanie się wentylatora na chłodnicy.

Rozkład temperatury na chłodnicy opisany przez kolegę uważam za normalne zjawisko. Temperatura silnika rośnie (obciążenie) termostat bardziej się otwiera, zwiększa się nateżenie przepływu przez chłodnicę, więc temperatura dolnej części chłodnicy rośnie, intensywność wymiany ciepła na chłodnicy rośnie, chłodniejszy płyn wraca do bloku silnika i w efekcie jego temperatura spada termostat aby utrzymać temperaturę przymyka się, natężenie przepływu przez chłodnicę maleje, więc temperatura dolnej części chłodnicy się obniża.

Im bardziej płynne jest otwieranie się i przymykanie termostatu tym mniejsze będą wahania temperatury pokazywane przez wskaźnik temperatury.

Możliwe, że ta płynność wzrośnie z upływem czasu (dotarcie).

U mnie w megance i corolli silnik jak osiągnie właściwą temperaturę wskazówka stoi nieruchomo, niezależnie od temperatury zewnętrznej, stania i czołgania się w korkach, oraz dynamiki zmian obciążenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może kolego gimak masz racje, ale wydaje mi się że termostat powinien utrzymywać stałą temperature silnika a nie falować nią. Czy przez takie falowanie temperatury może dojść do uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub co gorsze skrzywienia głowicy? Mam na myśli gwałtowaną zmiane teperatur.Co do dotarcia termostatu zrobiłem na nim około 800km i nic, wskazówka dalej faluje. Dodam że mój sąsiad wymienił termostat i u niego nie ma takich efektów specjalnych :mrgreen: Natomiast połączenie kostki do czujnikatemperatury sprawdzałem i chyba jest ok dla pewności posikałem w nią WD40 :mrgreen:

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przez takie falowanie temperatury może dojść do uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub co gorsze skrzywienia głowicy? Mam na myśli gwałtowaną zmiane teperatur.

Według mnie nie powinno dojść do żadnych uszkodzeń z tego tytułu. Jak wyżej napisałem, ważne, że silnik nie jest przegrzewany. Przy tym tempie i wielkości falowania temperatury (między sąsiednimi kreskami) nie ma mowy o gwałtownych zmianach temperatury. Sam fakt falowania wskazań wynika tylko z charakterystyki termostatu, na którą się składa - temperatura początkowa przy której zaczyna się otwierać termostat, temperatura przy której termostat jest już całkowicie otwarty oraz skok grzybka(w mm) miedzy zamkniętym i całkowicie otwartym termostatem (to ma przypuszczam charakter liniowy). Od tych wielkości zależy nachylenie charakterystyki i jego przepustowość jako zaworu (bo taką też rolę spełnia, a ta jest już nieliniowa). Produkowane termostaty to nie są klony, które by miały dokładnie takie same charakterystyki. Jest jeszcze jeden aspekt. Jest to jakiś układ, który jest regulowany. Jak to wszystko działa, zależy czy elementy tego układu są do siebie wzajemnie dobrane. Konkretnie w tym przypadku czy czułość regulatora (termostatu) odpowiada bezwładności obiektu który podlega regulacji (w uproszczeniu silnik - chłodnica). Tu już wchodzimy w teorię układów automatyki - ja to czuję, ale trudno mi to sprzedać (wytłumaczyć w prosty sposó:mrgreen:.

Jestem przekonany, że w okresie letnim trochę się to zmieni, na mój nos falowanie się zmniejszy, bo warunki wymiany ciepła na chłodnicy się zmienią w sposób zasadniczy i przesunie sie punkt pracy.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem Wam panowie tak: za 20 czy 30 zł nie kupi się dobrego termostatu. Raz "zaszalałem" i kupiłem termostat firmy Calorstat by Vernet za 55 zł. I co ? Po 3 miesiącach szlak go trafił. Lekko wkurzony (na forum wysławiamy się bez przeklinania :mrgreen: ), kupiłem termostat Wahler-a, który kosztował bagatela 103 zł + przesyłka (w sklepie stacjonarnym chcieli 140 zł + 2 dni czekania na dostawę).

Jeżdżę już na nim rok. Temperaturę trzyma idealnie, auto szybko się nagrzewa, wskaźnik na desce pokazuje optymalną pracę jak wryty - zero falowania wskazówki.

Nie robię tu reklamy, ale zrozumcie, że jakość kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem Wam panowie tak: za 20 czy 30 zł nie kupi się dobrego termostatu. Raz "zaszalałem" i kupiłem termostat firmy Calorstat by Vernet za 55 zł. I co ? Po 3 miesiącach szlak go trafił. Lekko wkurzony (na forum wysławiamy się bez przeklinania :mrgreen: ), kupiłem termostat Wahler-a, który kosztował bagatela 103 zł + przesyłka (w sklepie stacjonarnym chcieli 140 zł + 2 dni czekania na dostawę).

Jeżdżę już na nim rok. Temperaturę trzyma idealnie, auto szybko się nagrzewa, wskaźnik na desce pokazuje optymalną pracę jak wryty - zero falowania wskazówki.

Nie robię tu reklamy, ale zrozumcie, że jakość kosztuje.

 

Kolego kreciq, piszesz że na termostatcie firmy Wahler wskaźnik temperatury ci nie faluje a czy na termostacie firmy Vernet, temperatura falowała? Pytam się ponieważ używałem termostatu firmy Vernet no i miałem efekty specyjalne takie jak falowanie. Sam już nie wiem czy to wina termostatu? Kolega gimak chyba ma racje :mrgreen:

Pozdrawiam.

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, ja mam taki problem ze po wymianie termostatu temperatura zatrzymuje sie na pierwszej kresce, nie faluje ani w dol ani w gore.. jedynie jak stoje w korku to idzie na srodek a wystarczy ze zaczne jechac od razu spada w dol na 1 wsza kreske. tak jak na zalaczniku jest. co to moze byc? zly termostat, za wczesnie sie otwiera?post-42438-0-56977000-1331327244_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie. Od prawie miesiąca cały czas walcze z falujcą temperaturą... Od października 2012 jeździłem na termostacie Verneta i zaczął mi falować przez całą zimę. Teraz kupiłem nowy też verneta odpowietrzyłem ciągle mi faluje. Zaraz szału dostanę! Sprawdzałem oba termostaty w gorącej wodzie (jest temat "Testowanie termostatów") i nowy jest sprawny. Czujnika jeszcze nie wymieniałem. Chłodnica też nowa od wakacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!