Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana sprzęgła


grzesju

Rekomendowane odpowiedzi

chciałbym to kiedyś zobaczyć.

Jak mi padnie, to dam Ci znać :mrgreen: Przy okazji zrobimy jakiegoś spota / grila

 

u mnie w mieście robocizna wymiany sprzęgła to granice 200-350zł

Miasto miastu nie równe. Ale to nie miejsce na rozmowy o zróżnicowaniu cen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Problem z szarpaniem ustąpił.... okazało się, że tarcza była trochę namoknięta i dlatego szarpała. Delikatnie omoknięte były węże od wody na łączeniu - centralnie nad sprzęgłem - pewnie powoli kapało i tarcza namokła. Jak dokręciłem opaski to jest już sucho o sprzęgło po jakimś czasie też już nie szarpie.

Ale teraz mam inny problem... Zanim znalazłem przyczynę umówiłem się ze znajomym, który ma identyczną megankę aby porównać to "szarpanie" . Po przejecganiu się jego autem stwierdziłem, że moje sprzęgło chodzi bardzi twardo w porównaniu do jego sprzęgła. U mnie trzeba mocno wciskać, aż noga boli po staniu w korkach. U niego sprzęgło chodzi jak przy hydraulice. On się przejechał moim i był w szoku jak twardo chodzi pedał.

Smarowałem linkę - chodzi idealnie - jak zdejmę z łapy to chodzi lekutko.

 

Czy może tak być, że sprzęgło chodzi tak twardo bo się już zużyło? Na razie nie slizga i ładnie wysprzęgla.

Kolega miał wymieniane sprzęgło w zeszłym roku - zrobił na nowym jakieś 15 tys km.

 

Czy możliwe jest, że po 160 tys km moje sprzęgło stwardniało i dlatego tak ciężko chodzi?

Czy może być jakoś uszkodzone i dlatego potrzeba dużej siły do wciśnięcia pedału?

 

Dopóki się nie przejechałem jego autem to myślałem, że ten typ tak ma ale teraz widzę, że nie

Edytowane przez grzesju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwie możliwości dlaczego ciężko chodzi sprzęgło (normalnie trzy, ale linkę wykluczyłeś)

 

1. Zużyty/kiepskiej jakości docisk sprzęgła. po wymianie na dobre sprzęgło LUK/SACHS będziesz miał sprzęgło jak masełko

 

2. łożysko oporowe zaciera się na tuleji prowadzącej, ale to zazwyczaj w autach które długo stoją.

 

Tak czy siak skrzynia do wyciągnięcia. A nawet gdyby to tylko łożysko to grzech nie wymienić całego sprzęgła mając wszystko na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak może być zużyty docisk. Zwłaszcza, że podczas naciskania sprzęgła w innych autach jest wyczuwalny w pewnym momencie (ok 60% naciśnięcia) wyraźny przeskok i wtedy odczuwalnie lżej wchodzi (tak jakby sprężyna działa inaczej)i samo docisk przytrzymuje lekko na "wysprzęglonym" a w moim aucie im głębiej naciskam to jest bardziej twarde a przy całkowitym wysprzęgleniu to mam wrażenie jakby jakiś siłownik pchał pedał do góry. Nie ma techo charakterystycznego "przeskoku sprężyny"

 

Mam nadzieję, że wymiana sprzęgła załatwi sprawę twardego pedału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten przeskok to jest właśnie wyłamanie "słoneczka" na docisku, teoretycznie powinno to być prawie niewyczuwalne ale w praktyce jest to odczuwalne.

 

Wymiana sprzęgła, plus smarowanie prowadnicy łożyska załatwi sprawę na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

dzisiaj rozmawiałem z użytkownikiem scenica 1,6 16v (akurat przyjechał do nas do firmy) odnośnie twardości sprzęgła. U niego było to samo - pedał twardy i trzeba było mocno cisnąć. Wymienił sprzęgło na nowe Valeo, wymienił tulejkę (kupił ją w ASO) i po wymianie żadnej poprawy. Sprzęgło nadal twarde i noga bolała w korkach. Wymienił linkę od sprzęgła... nic nie pomogło.

Załatwił temat w inny sposób.... - pokazał mi pod maską: przedłużył łapę od sprzęgła za pomocą grubego płaskownika odpowiednio przykręconego do łapy z nawierconym otworem na linkę. Dodatkowo przedłużone zostało także "gniazdo", w którym opiera się pancerz linki. Fabryczne jest taka czarna blacha przykręcona do obudowy skrzyni. On dodatkowo dokręcił do niej jeszcze jedną taką blachę kupioną na szrocie. Łapa została przedłużona o około 5-6 cm a sprzęgło wciska się idealnie - praktycznie jak w hydraulicznym.

 

Może to trochę "druciarstwo" ale działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Moi mili do wymiany sprzęgła nie trzeba wyciągać ani silnika ani skrzyni.Sprawdzone w samochodach Clio 1.2

oraz Scenic 2.0 Wystarczy odkręcić poduchy silnika oraz skrzyni oraz pręt od zmiany biegów i rozsunąć całość na boki.

Silnik oczywiście trzeba podwiesić.Półoś wystarczy odkręcić lewą bo prawa jest na wieloklinie i bez problemu się zsuwa.

Po rozsunięciu jest bardzo dużo miejsca.Co do osiowania tarczy zawsze ustawiałem na oko dokręcając docisk (tzn macałem paluchem)

i skrzynia bez problemu wskakuje na swoje miejsce.Cała operacja trwa niewiele ponad 4 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Odnawiam temat, bo trafiło na mnie. Chcę zasięgnąć informacji, ponieważ tego jeszcze nie robiłem :P Od dłuższego czasu zauważyłem, że moje sprzęgło zaczyna coraz wyżej "brać". Mam silnik 1.6e K7M 8 zaworowy dodam, poniewaz znalazłem na forum porady jak wymienić sprzęgło w zespole napędowym 16v ale to nieco sie różni. Sprzęgło zaczynało coraz wyżej brać, aż zauważyłem, że przy 4 osobach w aucie po naciśnięciu pedału gazu do końca sprzęgło się prześlizguje. Podjechanie pod wysoki krawężnik już jest niemożliwe, bo puszczone sprzęgło, a auto stoi. Przy jeździe w pojedynke jeszcze nie jest tak źle. Trzeba wymienić tarczę sprzęgła albo całe sprzęgło, bo chodzi bardzo leciutko więć może docisk też trzeba będzie wymienić. Chciałbym to zrobić sam ponieważ auto jest z poprzedniego wieku i wydatek 1000 zł jak mi zaśpiewali nie napawa radością. Zasadnicze pytanie.... czy da sie rozsunąc silnik i skrzynie aby wymienić sprzęgło? Nie mam kanału, nie mam dźwignika, więc pozostaje jedynie dojście od spodu na tyle ile się zmieszcze pod auto. Z tego co zauwazyłem dam radę odkręcić wszystkie śruby mocujące skrzynie od silnika, ale czy jak rozszczepię skrzynię od silnika czy będzie na tyle miejsca aby rozsunąc skrzynie i wymienić sprzęgło, nie wiem jak długi jest wałek sprzęgłowy? Czy ktoś już to robił? Wiem, że przy ewentualnej możliwości rozsunięcia skrzyni i zdemontowania sprzegła następnie założenia nowego sprzęgła będzie problem z wycentrowaniem tarczy, ale wolę się juz z tym pobawić a niżeli wyciągać silnik. Jeżeli ktoś już to robił to poproszę krok po kroku które z ważnych elementów trzeba zdemontować aby zrobić sobie miejsce na wyciągnięcie sprzegła. Może ktoś ma inny pomysł prostrzy na wymianę sprzegła ? Dodam, że niektórych elementów wolałby nie ruszać, typu kolektor-katalizator bo na tych śrubach to już czas spenetrował gwint, tak samo elementów karoserii podwozia też nie chciałbym demontować. Serdecznie proszę o opinie, najlepiej własne doświadczenia.

Orfi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozpiąć półosie, spuścić olej ze skrzyni, rozpiąć drążki kierownicze, żeby w ogóle móc ruszyć skrzynię.

Jeszcze coś tam się rozpina i odkręca, powiem Ci pod koniec tygodnia, akurat u siebie muszę skrzynie wymienić.

Kupa rozkręcania w każdym bądź razie.

Dość dokładny opis znajdziesz w Sam Naprawiam lub w serwisówkach, wszystko leży na Downloadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasda wymiany sprzęgła nie powinna się wiele różnić od jednostek 16v.Nawet wydaje mi się że będzie łatwiej bo jest więcej wolnego miejsca pod maską.

W twoim wypadku dobrze by było jakbyś miał jeszcze jedną osobe do pomocy bo bez kanału to się troche naszarpiesz.

Kolektora i rury nie trzeba odkręcać.Najważniejsze to odkręcić poduchy,lewą półoś i pręt od zmiany biegów oraz wszystko co ci będzie przeszkadzać podczas przesuwania silnika czy też skrzyni ale to już wyjdzie w praniu.Jako że posiadam jednostkę 16v najlepiej niech wypowie się posiadacz wyżej wymienionego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość dokładny opis znajdziesz w Sam Naprawiam lub w serwisówkach, wszystko leży na Downloadzie.

Sprawdzałem we wszystkich możliwych pozycjach książkowych, wszędzie podają, że trzeba wyjąć jednostkę napędową (silnik+skrzynia) i wtedy jest możliwość wymiany sprzegła. "Mechanicy" życzą sobie od 1000 do 1200 zł za wymianę wraz z częściami bo właśnie podobno trzeba wyjąć silnik, ale czy faktycznie tak jest czy tylko jest to chęć pogłębienia problemu to właśnie chciałem się przekonać. Poczekam w takim razie na P_r_z_e_m_a jak pójdzie wymiana. Może jeszcze ktoś dołączy do tematu i z własnego doświadczenia coś dopowie. W każdym razie temat otwarty....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba wyjąć jednostkę napędową (silnik+skrzynia)

Jeśli w 2.0 8V, jak to było w moim wypadku dało wymienić się sprzęgło bez wyciągania to zapewne i u Ciebie również. Scenic jest o tyle komfortowy, że jest wysoki i da się odsunąć skrzynię w stronę koła i wymienić kompletne sprzęgło. Faktem jest że jednak kanał by Ci się przydał, tak to sporo się namordujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ale po co chcecie wyciągać skrzynie?Jeśli się rozsunie silnik i skrzynie na boki to naprawde jest tam sporo miejsca na manewry.Gdyby wam brakowało miejsca od strony skrzyni to można odkręcić ten dekielek stalowy który jest pokrywą chyba 5 biegu, jest on na oringu i bez problemu można go zastosować ponownie.Tak zapytam z innej beczki macie jakiś pomysł jak nasmarować łożysko oporowe sprzęgła?Niedawno wymieniałem komplet ale chyba trafiłem na jakiś bubel bo mi ćwierka jak docisne delikatnie pedał sprzęgła to przestaje.Psikam WD ale to pomaga tylko chwilowo, trzeba tam po prostu wcisnąć smaru:)Dostęp do niego nieciekawy więc jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!