Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skrzynia biegów


presidente

Rekomendowane odpowiedzi

Przeniosłem tu końcówkę z innego mojego tematu.

 

wybierak.jpg

 

Nie wiem czy nie leci po osi z dźwignią wybierania (tak to się chyba nazywa). Są też luzy przód tył. Ruszając wybierakiem, przy wrzuconym biegu wyczuwa się około 1-2cm luzu. Czy na podstawie zdjecia i mojego lakonicznego opisu, ktoś może sie pokusić o wstępną diagnozę problemu?

Wilgotny jest też ten wąż widoczny po lewej stronie. Czy jest od układu chłodzenia?

Edytowane przez presidente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jestem już za stary, bo to zdjęcie jest dla mnie za małe. Dodatkowo po kliknięciu na nie wyświetla się jedynie strona z reklamą Fotosika. Kolejne, po miesiącu to zdjęcie zostanie wywalone i nikt "nowy" nie będzie wiedział o czym tu pisaliśmy, co diagnozowaliśmy i jak to naprawić. Na forum jest jak BYK http://megane.com.pl/forum-1/announcement-2-regulamin-dodawania-zdjec-fotkameganecompl/ Proszę skorzystaj z tego, bo na chwilę obecną nie widzę z czego Ci cieknie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zajrzałem dziś pod spód. Tam gdzie wytarłem na wybieraku, nic nowego się nie pojawiło, nie leci, raczej się poci. Natomiast w miejscu zaznaczonym strzałkami zbierają się krople. Auto stało tydzień w garażu, kilka skapnęło. Ktoś ma pomysł, która to część skrzyni i dlaczego akurat tam leci?

 

wybierak2.jpg

 

Dodano: 11 mar 2012 - 21:44

wciąż nie mam czasu podjechać do warsztatu, a pojawił się nowy objaw, albo nowy problem.

 

Otóż stałem na światłach, z wrzuconą jedynką i nagle poczułem pod sprzęgłem jakby coś przeskoczyło, coś jakby koło zębate obróciło się o kilka ząbków, powodując drgania. Nie wiem czy to sprzęgło zaczęło zdradzać jakieś niepokojące objawy, skrzynia szwankuje czy może coś innego?

 

Dodano: 19 mar 2012 - 11:10

Auto na warsztacie.

Do wymiany, uszczelka pod miską olejową, uszczelniacz wału korbowego, uszczelniacz wybieraka, hamulce przód, pasek altelnatora :mrgreen: i kilka innych rzeczy, których nazwy z szoku nie pamiętam. Miejmy nadzieję, że sprzegło będzie ok bo jak nie to z naprawą przekroczę 2 tyś pln masakra. I do tego opony letnie przydałoby się kupić. :mrgreen:

Edytowane przez presidente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacz wybieraka,

Uszczelniacz kosztuje grosze, ale żeby się do niego dostać trzeba rozbebeszyć cała skrzynię biegów i dlatego to tyle kosztuje. U mnie na wybieraku lekko jest mokro. W ASO na przeglądzie okresowym powiedzieli, że ze względu na koszty przy małym wycieku, lepiej częściej kontrolować poziom oleju w skrzyni i ewentualnie go uzupełniać i poczekać na większą robotę ze skrzynią. U kolegi trochę się tego nazbierało, więc może warto.

Sądząc po zdjęciu, to wybierak nie był osłonięty żadną osłoną, a powinien być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nazbierało się. Inna sprawa, czy nie zostałem wkręcony z naprawami i czy nie dałoby się jeszcze jeździć z tym. Ze skrzyni się lało faktycznie, na każdym postoju były kropki oleju, a jak i widać na zdjęciach sucho tam nie było więc byłem przygotowany na naprawę, ale hamulce wydawały się ok, pasek...tu nie wiem nie potrafiłem ocenić...i do tego chyba końcówki drążków...jak pisałem z szoku co jest do zrobienia nie pamiętam dokładnie. Ale jak się kupi auto i jeździ z dzieckiem to hasło hamulce do zrobienia działa na wyobraźnie.

 

czy konieczna była wymiana uszczelki miski olejowej. nie wiem być może, skołowany już jestem

20120225054gcg.jpg

 

I na to wszystko jeszcze zrzędząca żona, że tyle kasy do wydania i chyba z tego wszystkiego to jej marudzenie dobija najbardziej i argumentacja, że w oplu nie musieliśmy nic robić..kochanie przecież robiliśmy hamulce, blachę, amortyzatory były do wymiany....przecież jeździł, mówiłeś, że też olej leciał i jeździliśmy dlaczego tu tyle kasy...

 

Już mnie głowa boli :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się kupi auto i jeździ z dzieckiem to hasło hamulce do zrobienia działa na wyobraźnie

Nie tylko jak z dzieckiem jeździ powinno działać na wyobraźnię, wiele innych rzeczy też.

A to że żona marudzi, no cóż widać taka rola żon - trzeba się uodpornić. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!