Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem na benzynie, na LPG - ok


Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem już kilka podobnych wątków na forum, ale ponieważ żaden z nich nie dawał jasnej odpowiedzi a wydaje mi się, że przyczyna we wszystkich tych przypadkach jest taka sama to postanowiłem opisać swój problem.

 

Odpalam silnik na benzynie, obroty ok, ale gry ruszam to auto szarpie. Można jechać, ale najgorzej jest na 1 biegu i trzymaniu lekko pedału gazu. Gdy przełączę na gaz, problem znika.

 

Co podejrzewacie? Układ zapłonowy raczej bym wykluczył, bo gdy szwankuje, to na LPG są z tym jeszcze większe problemy - a tu ustępują.

 

Pompka paliwa raczej też odpada bo na małych obrotach dawałby sobie radę a na wyższych miałaby problem.

Podejrzenie moje pada albo na wtrysk paliwa albo na sondę lambda.

 

I tu pojawia się zagadka, bo gdyby któreś z powyższych nawaliło, to chyba komp pokazałby to na kontrolce - nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też pomyślałem o filtrze paliwa.

 

 

Podejrzenie moje pada albo na wtrysk paliwa albo na sondę lambda.

 

I tu pojawia się zagadka, bo gdyby któreś z powyższych nawaliło, to chyba komp pokazałby to na kontrolce - nie

 

Kolego ja miałem taką przygodę że demontowałem pierwszą część tłumika i przez nie uwagę urwałem kabelki od sondo lambdy. Jeździłem bez sondo lambdy około dwóch tygodni i żadna kontrolka mi się nie zapaliła.

 

Albo filtr benzyny a może wtryski

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza był wymieniany może z tydzień temu. Filtr paliwa ze 2 lata temu, ale w sumie przepłynęło przez niego max 2 zbiorniki paliwa (jeżdżę w większości na gazie).

Trzeba będzie się przyjrzeć tej sondzie. Zauważyłem, że szarpanie pojawia się przy niskich obrotach oraz gdy utrzymuję je na tym samym poziomie. Jak przyspieszam, to nie szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może źle wyregulowany gaz rozjechał mapy benzyny i szarpie zróbcie reset sterownika silnika (odłączyć aku)i potem na samej benzynie odpalić i niech pochodzi do rozgrzania przejechać się kawałek z różnie wciśniętym pedałem gazu i powinna być poprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to nic nie kosztuje a do tego potrwa chwilę i można to wykonać przy pomocy jednego klucza. Jak pomoże, to napiszę. Jak nie to szukam dalej - może przepustnica do czyszczenia. Tylko muszę najpierw zamówić uszczelki pod nią.

 

Dodano: 01 mar 2012 - 15:58

odłączyłem akumulatror a w międzyczasie zrobiłem mały przegląd i okazało się, że silniczek krokowy jest przykręcony jedną śrubką a drugiej nie ma. Wtrekęciła się pewnie od drżenia. No więc znalazłem podobną śrubkę i przykręciłem krokowca lecz musze się przyjrzeć dokładnie tej uszczelce gumowej bo albo jest za gruba albo się podwija bo krokowiec nie chce dojść do obudowy. W miejscach gdzie są śrubki dochodzi ale na środku odstaje. Poza tym rozkręciłem dolot żeby zobaczyć jak wygląda przepustnica z jednaj strony - oczywiście zasyfiona. Podejrzewam, że czujnik położenia przespustnicy wygląda podobnie. Na razie to skręciłem bo nie mam uszczelek ani płynów, żeby to przeczyścić.

 

Podłączyłem klemy i przejechałem się na Pb. Obroty nie falują, ale nadal szarpie i muli się powyżej 3 tys obrotów.

Moim zdaniem wtrysk się zapiekł i trzeba będzie zatankować więcej lepszego paliwa i przez kolejny miesiąc pojeździć na samej benzynie z dodatkiem czyszczącym wtryski. Jak to nie pomoże to zwrócę się do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba będzie zatankować więcej lepszego paliwa i przez kolejny miesiąc pojeździć na samej benzynie z dodatkiem czyszczącym wtryski

 

No to może być dobry pomysł... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odłączałem aku kilkukrotnie i nic to nie dało niestety ;/ paliwo tankuje na orlenie zawsze pół baku i raz na jakiś czas jeździłem ze 100km na samym PB i na LPG mam zrobione 47kkm i takie coś się dzieje niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżę nieco temat i podsumuję moje działania. A więc wymiana wężyka podciśnienia wyeliminowała szarpanie podczas jazdy, ale po raz drugi z kolei zdarzyło się coś takiego, że po przejechaniu powiedzmy 30 km, gaszę silnik, a gdy wrócę ze sklepu to auto odpala ciężko i chodzi jak stary ciągnik, słychać buczenie z wydechu auto muli się jakby miało z 10 KM, nie wkręca się na obroty a w powietrzu czuć zapach jak z kosiarki. Śmierdzi paliwem z dymem.

 

Wykluczam wszystkie mechaniczne usterki, bo po odłączeniu akumulatora na pół godziny wszystko wraca do normy i później nie powtarza się to po zgaszeniu silnika.

 

Coś z elektryką.. - tylko co? Zapłon się przestawił? Komputer fiksuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!